rode 2CV6 club restauratie, op naar volgend project.

Plaats hier je verslagen over je restauraties of verbouwingen
Art
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 390
Lid geworden op: di 31 aug, 2010 19:09
Locatie: noordwijk z-h

Bericht door Art » ma 26 sep, 2011 19:09

Gefeliciteerd! :extra_cool:
Auto,s
-citroen ax 1.1 first
-citroen ami8
-citroen cx 2.0re break-familiale

Peter Yedema
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 191
Lid geworden op: vr 10 jun, 2011 23:43
Locatie: Leeuwarden

Bericht door Peter Yedema » ma 26 sep, 2011 19:53

Geweldig, gefeliciteerd.

RobM
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1944
Lid geworden op: di 7 sep, 2010 09:17
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Bericht door RobM » di 27 sep, 2011 17:31

als de motor loopt, niet in de versnelling en de koppeling niet ingetrapt dan hoor ik een hoog gierend geluid.
Als ik de koppeling intrap dan is het weg.

Druklager???


Gr Rob

Roel l'Hiver
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 284
Lid geworden op: vr 14 aug, 2009 12:30
Locatie: Deventer
Contacteer:

Bericht door Roel l'Hiver » di 27 sep, 2011 19:29

idd, waarschijnlijk druklager....
2CV Spécial, 1985, orga 2977, bleu des tropiques

Art
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 390
Lid geworden op: di 31 aug, 2010 19:09
Locatie: noordwijk z-h

Bericht door Art » di 27 sep, 2011 20:04

heeft de koppeling wel voldoende vrije slag?, kan zijn dat het lager net aan meedraait als de koppeling te strak staat
Auto,s
-citroen ax 1.1 first
-citroen ami8
-citroen cx 2.0re break-familiale

Art
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 390
Lid geworden op: di 31 aug, 2010 19:09
Locatie: noordwijk z-h

Bericht door Art » di 27 sep, 2011 20:05

anders mischien een lager in de versnellingsbak, zit er voldoende bakolie in?
Auto,s
-citroen ax 1.1 first
-citroen ami8
-citroen cx 2.0re break-familiale

RobM
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1944
Lid geworden op: di 7 sep, 2010 09:17
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Bericht door RobM » zo 2 okt, 2011 19:10

bakolie bijgevuld, koppeling iets losser en eergister naar hindelopen voor een zeilwedstrijd. Vandaag terug; binnendoor, dakje open, zonnetje op m'n bol. Eendrijden is geweldig!!

Gr Rob

Art
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 390
Lid geworden op: di 31 aug, 2010 19:09
Locatie: noordwijk z-h

Bericht door Art » zo 2 okt, 2011 21:52

en het gierende geluid is weg?
Auto,s
-citroen ax 1.1 first
-citroen ami8
-citroen cx 2.0re break-familiale

RobM
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1944
Lid geworden op: di 7 sep, 2010 09:17
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Bericht door RobM » do 6 okt, 2011 18:23

ja is weg.
De warme start blijft een drama. Nu de spatborden er af liggen voor contactpuntjes wissel, kleppen en gelijk de schijfremmen van nieuw rubber voorzien. Die blijven toch een beejte vettig.

Gr Rob

Art
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 390
Lid geworden op: di 31 aug, 2010 19:09
Locatie: noordwijk z-h

Bericht door Art » do 6 okt, 2011 19:29

Dat ken ik, heb ik ook gehad met de eend, is de spanningsregelaar goed? Als ie teveel bij laad kan het zijn dat je bobine te heet word, bobine zelf kan natuurlijk ook nog stuk zijn. Of idd de ontsteking. Ik heb bij mijn eend zo,n beetje alles nagekeken aangepast en vervangen en toen was ie goed. (Ergens in mijn topic staat hoe en wat) Restauraties en verbouwingen ->mijn eendje verbouwing
Auto,s
-citroen ax 1.1 first
-citroen ami8
-citroen cx 2.0re break-familiale

RobM
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1944
Lid geworden op: di 7 sep, 2010 09:17
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Bericht door RobM » zo 9 okt, 2011 11:12

de warme start doet het nog niet.

gedaan:
carb schoongemaakt en vlotterhoogte afgesteld met citroën tool
kleppen gesteld
nieuwe bougies en contactpunten


de spanning op de accu is 14.8 volt bij verhoogd toerental. Dat is inderddad wel flink hoger dan de 14 V die er op staat. Ik heb nog een poging gedaan een diode in de massa van de regelaar te zetten om de uitgangsspanning 0.7 volt lager te krijgen maar daar loopt blijkbaar meer dan de 1 A die de diode aan kon.

Eerst maar eens achter een spanningsregelaar aan. En gelijk maar de bobine vervangen??

Gr Rob

backfire
Addicted user
Addicted user
Berichten: 5841
Lid geworden op: vr 21 jan, 2005 11:23
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Bericht door backfire » zo 9 okt, 2011 12:20

Ik neem aan dat er iets van 40A door heen loopt ;) of bedoel je de veldspoel, daat zal een 3 to 5A op staan.

14,8 is niets mis mee, Visa dynamo van mij doet 14,7 met elektronische regelaar.

Warme start, vol gas geven (niet pompen) en dan starten, zo moet het volgens het boekje. Als dat niet goed gaat nieuwe bobine. Ik heb wel begrepen dat de vervangingsbobines nog wel eens van slechte kwaliteit zijn.

Gebruikersavatar
André Post
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2179
Lid geworden op: vr 8 apr, 2005 20:27
Locatie: Beverwijk

Bericht door André Post » zo 9 okt, 2011 13:10

Door een diode in de massa van de regelaar wordt de spanning zelfs hoger :wink:
2CV 18PK 1970, Méhari 1972,
Berlingo 2001 multispace,
2CV6 1987 is naar mijn dochter gegaan.
Honda CX500C 1982 herboren.

RobM
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1944
Lid geworden op: di 7 sep, 2010 09:17
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Bericht door RobM » vr 14 okt, 2011 20:20

André Post schreef:Door een diode in de massa van de regelaar wordt de spanning zelfs hoger :wink:
oh ja, denkfoutje...

De warme start doet het: nieuwe bobine er in en probleem over.
Ook nog nieuwe bekleding tegen de zijkant geplakt en komend weekend heerlijk touren.

Gr Rob

Art
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 390
Lid geworden op: di 31 aug, 2010 19:09
Locatie: noordwijk z-h

Bericht door Art » vr 14 okt, 2011 22:10

Mooi dat ie het weer doet!, Vraagje, die bekleding tegen de zijwanden, waar heb je dat mee vast geplakt? Ik moet dit bij mijn eend binnenkort ook gaan doen namelijk.
Auto,s
-citroen ax 1.1 first
-citroen ami8
-citroen cx 2.0re break-familiale

Plaats reactie