Let op je schorsing !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Voor gesprekken over andere auto's, het weer, nieuws of weer wat anders.
De grote verzamelbak van het forum.
Daffy
Super eendkenner
Super eendkenner
Contacteer:

Let op je schorsing !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Bericht door Daffy » wo 26 okt, 2011 21:57

Bij de RDW is men ook begonnen met de enge ,,Big Brother Watching'' praktijken, die in Nederland gewoon lijken te worden.
Als je een voertuig schorst, wordt er door de RDW gecontroleerd, of voor de schorsing alles, zoals verzekering, apk e.d. wel klopte.
Ik heb drie auto's geschorst ( waarvan een al 15 jaar) en de dag dat de schorsingen afliepen, was ik verhinderd om deze te verlengen.
Pas 4 dagen later had ik de mogelijkheid.
Van alle voertuigen heb ik bekeuringen binnen, dat ze op de dag van controle niet apk gekeurd waren.
Erg toevallig dat van de 6 miljoen auto's in Nederland , deze 3 net gecontroleerd werden.
Een vriend van mij heeft precies dezelfde ervaring met zijn Lomax.
Zo langzamerhand krijg ik steeds meer het gevoel, dat we hier in het Oost Duitsland van voor de val van de muur leven, inclusief de VoPo en Stasi !!
Let allen dus op de afloopdatum van je schorsing !!!

Daffy :evil:

Red Duck
Regelmatige poster
Regelmatige poster

Bericht door Red Duck » wo 26 okt, 2011 23:17

heb net een herinnering gekreken dat ik de schorsing van mijn motoguzzi moest verlengen
Heb in jini van dezelfde belastingdienst een brief gehad dat ie belastingvrij is.
Bel ik netjes op omdat ik die brief van oltimerstatus ook gelezen heb natuurlijk en dan toch geen schorsing nodig heb.
Krijg ik als antwoord dat de schorsing voor belasting idd niet nodig is maar wel om de verzekering.
Ik moet mijn niet rijklare motor dus nu verzekeren.
Anders loop ik gewoon een kans op en boute.
Ja wanneer als die rijdt?
Nee mevrouw ook als die gestald is hoort hij verzekerd te zijn
Verzeker het maar want idd big brother ..
Ik denk dat ik de strijd aan ga want ik geloof er heilig in dat je zoiets toch alleen mag bekeuren als je op de openbare weg onverzekerd gepakt wordt?
Hij staat nota bene 100 meter van de openbare weg en achterin de carport met diverse projecten ervoor.
Tja ik hou van Holland is dan ook niet mijn slogan
2 cv 6 '85
peugot 106

tinouck
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster

Bericht door tinouck » wo 26 okt, 2011 23:30

Dit land wordt hoe langer hoe triester :?

Ronald
Regelmatige poster
Regelmatige poster

Bericht door Ronald » do 27 okt, 2011 00:14

Red Duck schreef:Ik denk dat ik de strijd aan ga want ik geloof er heilig in dat je zoiets toch alleen mag bekeuren als je op de openbare weg onverzekerd gepakt wordt?
Ik wens je veel succes toe. Maar spaar voor de zekerheid tóch maar alvast zo'n 300 euro bij elkaar.....
Want voorlopig geloof ik meer in de voorlaatste zin van Daffy.
In het vervelende dingen topic heb ik trouwens het afgelopen jaar al meer trieste verhalen gelezen over dit onderwerp. Het lijkt erop dat het RDW een nieuw computerprogrammaatje heeft....

Tom Duckpower
Moderator
Contacteer:

Bericht door Tom Duckpower » do 27 okt, 2011 08:22

Sja, een motorvoertuig moet immers verzekerd zijn, en indien een auto een geldige APK hebben..
Zo niet, boete..

er hoeft maar wat te gebeuren en je bent de sjaak...

en die registercontrole is al jaren oud.. je kunt er enorm veel geluk mee hebben (heb ik gehad) en in een korte tijd meerdere boetes krijgen (heb ik ook gehad)...

En schorsingen verlengen kan ook gewoon via internet, krijg je netjes de papieren toegestuurd.
Of draagt internet weer bij aan het verdere big brother gevoel?

nederlanders lijken hun eigen fouten steeds meer af te schuiven, kijk maar naar die benzinejattende dwazen die achterop een file waren gereden:
ze jatten benzine, negeren stoptekens, rammen politieauto's en toch heeft de politie de dode op zijn geweten...
1986 2CV6 Special Pick Up
1964 Solex Oto Van Der Heem
2003 Audi A2 1.4i
2022 Stromer ST3 Pinion Deep Black

Willem2
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster

Bericht door Willem2 » do 27 okt, 2011 09:00

En daar ben ik het helemaal mee eens, Tom.
Eend voor allen, allen voor eend..

André Post
Heavy user
Heavy user

Bericht door André Post » do 27 okt, 2011 09:43

Het is al heel lang dat een niet geschorst voertuig verzekerd moet zijn.
Jij beweert nu wel dat er niet mee gereden kan worden maar waarschijnlijk
ben je niet de enige die dat beweert van zijn onverzekerd voertuig.
Wedden dat het grootste deel daarvan gewoon liegt?
2CV 18PK 1970, Méhari 1972,
Berlingo 2001 multispace,
2CV6 1987 is naar mijn dochter gegaan.
Honda CX500C 1982 herboren.

marcopr
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster

Bericht door marcopr » do 27 okt, 2011 12:03

Gewoon op tijd verlengen al je schorsingen en verzekeringen.

Verder hou ik ook niet van al die bigbrother toestanden.
Maar A het levert de staat geld op en de kiezer wil dat regels regels zijn, dat de politie moet handhaven en ga zo maar verder. Al bedoeld men dan meestal echte nare criminelen en niet op melkkoeien, maar je weet hoe het werkt.

Jheronimus
Regelmatige poster
Regelmatige poster

Bericht door Jheronimus » do 27 okt, 2011 16:00

Welkom in de 21e eeuw Daffy

hetwrak
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Contacteer:

Bericht door hetwrak » do 27 okt, 2011 20:24

Wat ik begrepen heb is ,dat ieder kenteken 3 maal per jaar gecontroleerd wordt.
Waarbij de eerste keer griezelig dicht tegen het aflopen van jou schorsing.
Kost je dus € 300 bij niet verzekeren.
Bij de tweede of derde controle, die ook nog eens kan komen tussen de feitelijke controle en het moment dat en dat de schikking bij jou in de bus valt loop je het risico op een fiks hogere boete of zelfs voorkomen en een rijontzegging.
Waarbij nu nog komt dat de rdw geen waarschuwingen verstuurd dat je schorsing gaat verlopen

hobbes
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster

Bericht door hobbes » do 27 okt, 2011 22:19

Er is wel een oplossing hoor!
Gewoon je auto / motor uitvoeren,
even bij het rdw langsgaan en vertellen dat je de auto /motor uit nederland uitvoerd.
Vertel er ook bij dat je GEEN eendagskenteken nodig hebt omdat je hem op een trailer meeneemt ( scheelt weer geld)
Na een paar jaar voer je hem indien nodig gewoon weer in en vraag jet het oude kenteken weer terug.
Verzekeren is ook een dure hobby...
met eendige groeten,

Red Duck
Regelmatige poster
Regelmatige poster

Bericht door Red Duck » vr 28 okt, 2011 08:36

ik denk dat ik me even inlees in een verzekering olttimer dan wel ooit al eens een voor 25 gulden afgesloten toendertijd in het flinstonetijdperk .
Heb overigens wel een waarschuwing gehad dat mijn schorsing bijna af is gelopen.
Dank voor alle reactie's ik kies eieren voor mijn geld euro,s bedoel ik
2 cv 6 '85
peugot 106

Ronald
Regelmatige poster
Regelmatige poster

Bericht door Ronald » vr 28 okt, 2011 09:55

hobbes schreef:Na een paar jaar voer je hem indien nodig gewoon weer in en vraag jet het oude kenteken weer terug.
Gaat dit echt zomaar?
Of krijg je dan weer enorm gezeik met invoerkeuringen o.i.d. Of iets te indringende vragen over de 'nieuwe' bestemming?

Eminence Grise
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster

Bericht door Eminence Grise » za 29 okt, 2011 09:23

Uw voertuig tijdelijk niet gebruiken (schorsen)
Als u van plan bent om met uw voertuig langere tijd geen gebruik te maken van de openbare weg, kunt u de voertuiggebonden verplichtingen stopzetten door een zogenoemde schorsing.

U hoeft dan tijdelijk (indien van toepassing) niet meer aan de APK-plicht, de motorrijtuigenbelasting en WA-verzekeringsplicht te voldoen. U kunt dit doen door een schorsing aan te vragen. De geldigheid van het kenteken wordt dan geschorst.

dit komt van de rdw site...dus je hoeft een geschorste auto NIET te verzekeren. Mag dan NIET op de openbare staan.(mag so wie so niet als ie geschorst is...)
2 cylinders en 30 pk maar veel meer inhoud..!
enne...mooi grijs is niet lelijk. Rood valt ook best mee.

Ronald
Regelmatige poster
Regelmatige poster

Bericht door Ronald » za 29 okt, 2011 10:06

Ja, dat klopt.
Maar het probleem in sommige gevallen is dat als je iets te lang wacht met het strikken van je schoenveters als die schorsing zijn maximale termijn heeft bereikt, het RDW in die tussentijd al een acceptgirokaart heeft verzonden. En dit geldt dan met name voor mensen die niet zo'n groot fan zijn van dat DigId.
De discussies hierover ontstaan (in mijn beleving) ook niet na grove nalatigheid, maar enkel wanneer mensen het gevoel krijgen dat die zgn. registercontroles nogal flauw worden uitgevoerd. En daarmee de verdenking op zich laden dat die een ander doel dienen dan dat wordt gezegd dat ze hebben. (inkomsten genereren versus veiligheid)
Eigenlijk zou het de beste oplossing zijn als zo'n schoringstermijn een onbeperkte duur zou hebben, en actief afgemeld zou moeten worden.

Plaats reactie