Nadat de motor warm is valt de snelheid terug
Nadat de motor warm is valt de snelheid terug
Hallo,
Ik heb met mijn eend het volgende probleem. Als ik een stuk op de snelweg rijd, zo rond de 100km/h, dan is de fut er uit en zakt de snelheid naar ca. 60 km/h. Even afkoelen (stoppen/rustig rijden) en dan gaat ie weer even. Ik weet niet wat er mis is. Wie kan mij helpen?
Ik heb met mijn eend het volgende probleem. Als ik een stuk op de snelweg rijd, zo rond de 100km/h, dan is de fut er uit en zakt de snelheid naar ca. 60 km/h. Even afkoelen (stoppen/rustig rijden) en dan gaat ie weer even. Ik weet niet wat er mis is. Wie kan mij helpen?
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 241
- Lid geworden op: di 26 mei, 2009 21:44
- Locatie: Scherpenzeel
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1949
- Lid geworden op: di 7 sep, 2010 09:17
- Locatie: Zwolle
- Contacteer:
Pieter, welkom op dit forum.
Als je wel eens langs zwolle komt: ik heb nog een bobine liggen die het goed blijft doen zoalng de motor loopt. Warme start doet ie niet. Die kan je mooi gebruiken bij het foutzoeken.
Gr Rob
Als je wel eens langs zwolle komt: ik heb nog een bobine liggen die het goed blijft doen zoalng de motor loopt. Warme start doet ie niet. Die kan je mooi gebruiken bij het foutzoeken.
Gr Rob
2CV 6 '82 rouge de castille
2CV AZAM '67 gris dandy, verkocht
2CV 6 '86, gesloopt
2CV 6 '86 verkocht
2CV AZAM '67 gris dandy, verkocht
2CV 6 '86, gesloopt
2CV 6 '86 verkocht
Bedankt voor het aanbod van die bobine. Als het nodig is weet ik dat dat mogelijk is. Zelf heb ik ook het idee dat dat het dus niet is, want knallen doet ie zeker niet. Mijn eerste idee was ook te weinig brandstof, dus ik zal eens in de carburateur kijken. Ik zal mijn bevindingen op het forum zetten. Bedankt zover.
- Bertje Beige
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1217
- Lid geworden op: za 24 feb, 2007 12:14
- Locatie: West Fryslan
-
- Las Expert
- Berichten: 2276
- Lid geworden op: za 13 jan, 2007 11:47
- Locatie: wijnjewoude
- Contacteer:
ja hier in het noorden is het momenteel koud ja hahaha.
Pierk Wolkom!
Je moet eerst de simpele dingen proberen.
Bougie's vervangen en je cabruteur schoonmaken en je vlotter hoogte controleren.
Controleer je tankdop ook.
Zijn je contact punten wel echt goed afgesteld????
Ik heb het ook gehad en daaruit bleek dat te contact punten te nauw stonden (oeps) en staat hij wel goed op tijd???
Hoe is je luchtfilter?
controleer eerst deze punten maar eens.
Succes. Groetnis
Pierk Wolkom!
Je moet eerst de simpele dingen proberen.
Bougie's vervangen en je cabruteur schoonmaken en je vlotter hoogte controleren.
Controleer je tankdop ook.
Zijn je contact punten wel echt goed afgesteld????
Ik heb het ook gehad en daaruit bleek dat te contact punten te nauw stonden (oeps) en staat hij wel goed op tijd???
Hoe is je luchtfilter?
controleer eerst deze punten maar eens.
Succes. Groetnis
azu-b 250 1973
ami 6 1968
2cv AZAM
Berlingo
dyane 1970
ami 6 1968
2cv AZAM
Berlingo
dyane 1970
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 290
- Lid geworden op: wo 18 mei, 2011 10:57
- Locatie: Lelystad
Normaal gesproken beperken wij ons hier tot het geven van advies over onze auto's. In jouw specifieke probleem maak ik graag een uitzondering. Doe voorzichtig!! Mijd koude, beweeg met aandacht en ga zeker niet op een koude grond zitten maar kies een kleine verhoging. Soms brengt een warme douche of massage verlichting!
Succes
Succes

Ben herintreder! Mijn eerste auto was een eend, En we rijden weer in een blauwe Cub uit '86. Verder Honda CX500, Jawa 640