raar probleem motor
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 290
- Lid geworden op: wo 18 mei, 2011 10:57
- Locatie: Lelystad
Ha tweeceevee,
Ik denk dat jou probleem niet in iets voor de hand liggends moet worden gezocht. Als opnieuw starten consistent de oplossing is en je co op 1,5% (heb je dat ook gemeten als de motor nog te veel gebruikt?) staat lijkt me de carburateur niet het probleem. Dan is er eerder een elektrisch probleem. De 123 kan natuurlijk roet in het eten gooien. Ik weet niet goed wat er gebeurd als daar een fout in ontstaat. Je zou de jongens van 123 eens een mail kunnen sturen en je vraag voorleggen. Zij weten wel wat er allemaal mis kan gaan in hun product lijkt me. Verder lijkt het me goed punten te proberen en misschien de 123 in een ander blok proberen. Dan weet je iets meer.
Is de bedrading van je auto wel helemaal fris. Bij hebben we om die reden de ontsteking via een relais geschakeld. Dat zorgt ervoor dat de ontsteking nu via een rechtstreekse plus van de dynamo zijn voeding krijgt en niet via een heen en weertje van het contactslot.
Of dit jou probleem op zou lossen weet ik niet. Hij start bij jou altijd begrijp ik.
Ik zit ineens te denken, De vlotternaald. Bij mij kleefde dat ding een beetje waardoor het geheel niet lekker werkte. Als hij niet goed sluit kan natuurlijk het brandstofniveau te hoog komen in de carb. Een keer opnieuw starten zorgt voor een lekker schuddende motor die hem losmaakt?! Een braampje op de vlotteras of zo kan dan ook. Bij warmte zet alles uit...
Ik denk dat jou probleem niet in iets voor de hand liggends moet worden gezocht. Als opnieuw starten consistent de oplossing is en je co op 1,5% (heb je dat ook gemeten als de motor nog te veel gebruikt?) staat lijkt me de carburateur niet het probleem. Dan is er eerder een elektrisch probleem. De 123 kan natuurlijk roet in het eten gooien. Ik weet niet goed wat er gebeurd als daar een fout in ontstaat. Je zou de jongens van 123 eens een mail kunnen sturen en je vraag voorleggen. Zij weten wel wat er allemaal mis kan gaan in hun product lijkt me. Verder lijkt het me goed punten te proberen en misschien de 123 in een ander blok proberen. Dan weet je iets meer.
Is de bedrading van je auto wel helemaal fris. Bij hebben we om die reden de ontsteking via een relais geschakeld. Dat zorgt ervoor dat de ontsteking nu via een rechtstreekse plus van de dynamo zijn voeding krijgt en niet via een heen en weertje van het contactslot.
Of dit jou probleem op zou lossen weet ik niet. Hij start bij jou altijd begrijp ik.
Ik zit ineens te denken, De vlotternaald. Bij mij kleefde dat ding een beetje waardoor het geheel niet lekker werkte. Als hij niet goed sluit kan natuurlijk het brandstofniveau te hoog komen in de carb. Een keer opnieuw starten zorgt voor een lekker schuddende motor die hem losmaakt?! Een braampje op de vlotteras of zo kan dan ook. Bij warmte zet alles uit...
Ben herintreder! Mijn eerste auto was een eend, En we rijden weer in een blauwe Cub uit '86. Verder Honda CX500, Jawa 640
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 290
- Lid geworden op: wo 18 mei, 2011 10:57
- Locatie: Lelystad
Ha Tweeceevee,
Nog even een opmerking over je co. Dat staat op 1,5%. De fabriek geeft voor een type met dubbele carburateur op dat het tussen de 0,8 en 1,6 moet liggen. Als dat zo is staat hij dus bijna zo ver als af fabriek mag. (Natuurlijk zegt dat niets over hoe hij het lekkerste rijdt).
Nog even een opmerking over je co. Dat staat op 1,5%. De fabriek geeft voor een type met dubbele carburateur op dat het tussen de 0,8 en 1,6 moet liggen. Als dat zo is staat hij dus bijna zo ver als af fabriek mag. (Natuurlijk zegt dat niets over hoe hij het lekkerste rijdt).
Ben herintreder! Mijn eerste auto was een eend, En we rijden weer in een blauwe Cub uit '86. Verder Honda CX500, Jawa 640
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 164
- Lid geworden op: do 20 nov, 2008 22:50
Als het probleem nog niet is opgelost, zou ik de buitenkant van de carburateur nog eens kritisch bekijken. Zijn de veertjes op de gasklepassen en aan de choke intact? Heb je de gaffel van de choke in de goede stand gehouden bij het monteren van het vlotterdeksel? Zit het vacuumpiefje dat de choke moet terugtrekken vast op zijn plaats en nog goed in elkaar?
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 241
- Lid geworden op: di 26 mei, 2009 21:44
- Locatie: Scherpenzeel
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 332
- Lid geworden op: za 11 okt, 2003 14:39
- Locatie: Ophemert
- Contacteer:
elektrisch
Ik zou het zoeken in het contactslot, ga eens buiten om met een kabeltje rechtstreeks naar de bobine.
Met een 2e keer starten is dat volgens mij het enigste wat gebruikt wordt?
Met een 2e keer starten is dat volgens mij het enigste wat gebruikt wordt?
Met vriendelijke groet G. vd Bergh.
https://lepatron.nl/webshop/
https://lepatron.nl/webshop/
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 241
- Lid geworden op: di 26 mei, 2009 21:44
- Locatie: Scherpenzeel
Re: elektrisch
Le Patron schreef:Ik zou het zoeken in het contactslot, ga eens buiten om met een kabeltje rechtstreeks naar de bobine.
Met een 2e keer starten is dat volgens mij het enigste wat gebruikt wordt?
Contactslot gebruik ik al jaren niet meer, ik heb gewoon een startknop met een massaschakelaar.
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 332
- Lid geworden op: za 11 okt, 2003 14:39
- Locatie: Ophemert
- Contacteer:
massaschakelaar
Zet je de auto dan uit met de massa schakelaar of heb je nog een aparte schakelaar voor de stroom voorziening van ontsteking en bobine?
Met vriendelijke groet G. vd Bergh.
https://lepatron.nl/webshop/
https://lepatron.nl/webshop/
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 241
- Lid geworden op: di 26 mei, 2009 21:44
- Locatie: Scherpenzeel
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 332
- Lid geworden op: za 11 okt, 2003 14:39
- Locatie: Ophemert
- Contacteer:
rechtstreeks
ok kan het dus dat schakelaartje zijn, zou ik dus toch een rechtstreeks kabeltje even leggen om dat uit te sluiten.
Met vriendelijke groet G. vd Bergh.
https://lepatron.nl/webshop/
https://lepatron.nl/webshop/
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 290
- Lid geworden op: wo 18 mei, 2011 10:57
- Locatie: Lelystad
Zelf heb ik ook problemen gehad. Bij mij is het opgelost door een relais te plaatsen. De ontsteking krijgt via het relais dus een directe plus. Er zat zoveel spanningsverlies in de bedrading van en naar contactslot dat dit de zinnige oplossing was.
Ben herintreder! Mijn eerste auto was een eend, En we rijden weer in een blauwe Cub uit '86. Verder Honda CX500, Jawa 640
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 332
- Lid geworden op: za 11 okt, 2003 14:39
- Locatie: Ophemert
- Contacteer:
oplossing
Dat is een goede oplossing, doen we ook wel eens.
Doen we ook soms naar de startmotor, als er bv een beveiliging op zit voor de motorkap bij de kitcars, die moeten stroom doorgeven onder het starten via de motorkapveren en dat wil ook nog weleen problemen op leveren.
Doen we ook soms naar de startmotor, als er bv een beveiliging op zit voor de motorkap bij de kitcars, die moeten stroom doorgeven onder het starten via de motorkapveren en dat wil ook nog weleen problemen op leveren.
Met vriendelijke groet G. vd Bergh.
https://lepatron.nl/webshop/
https://lepatron.nl/webshop/