mengselregel schroef
- rene51
- Gebruiker
- Contacteer:
mengselregel schroef
Destijds is mijn carburateur afgesteld zonder de vacuum vervroeger. Deze was stuk. Nu is deze weer gemaakt en ik heb deze er weer opgezet. Nu start de eend opeens moeilijker. Wat kan ik doen om dit te verhelpen. Moet ik de stationaire mengsel regelschroef verdraaien om wellicht een iets armer mengsel te krijgen ? Immers nu is het gaatje van de carburateur bedekt door de vervroeger. Dus zal de carburateur NU minder " lucht" aanzuigen???
Of heb ik het mis ?
Moet je de mengsel regelschroef indraaien of uitdraaien om een armer mengsel te krijgen ?
Of is het gewoon een ander probleem ???
mvgr Rene
Of heb ik het mis ?
Moet je de mengsel regelschroef indraaien of uitdraaien om een armer mengsel te krijgen ?
Of is het gewoon een ander probleem ???
mvgr Rene
leuk, weer een eendje...
-
- Regelmatige poster
-
- Regelmatige poster
Ik kan me niet voorstellen dat het repareren van de automatische opener voor de choke iets doet met de mengselverhouding...
Ik zou zeggen als je het wilt weten, draai de mengselschroef eens een kwart slag in (armer) en kijk wat er gebeurd. Draai hem dat een halve slag open (rijker). En als je geen verschil merkt met starten weer een kwart slag in (originele stand).
Ik zou zeggen als je het wilt weten, draai de mengselschroef eens een kwart slag in (armer) en kijk wat er gebeurd. Draai hem dat een halve slag open (rijker). En als je geen verschil merkt met starten weer een kwart slag in (originele stand).
Ben herintreder! Mijn eerste auto was een eend, En we rijden weer in een blauwe Cub uit '86. Verder Honda CX500, Jawa 640
- André Post
- Heavy user
-
- Regelmatige poster
Dank André, weet wat geleerd. Dan blijft mijn verhaal overeind.
Je kunt ook de standaard afstelling maken. Auto warmrijden. Luchtschroef indraaien tot de motor onregelmatig begint te lopen en dan een halve slag uit draaien. Het kan dan zijn dat hij iets te arm loopt. Die van mij staat 3/4 open en loopt dan keurig stil en pakt prima op. Ik heb een A06/664 blok.
Je kunt ook de standaard afstelling maken. Auto warmrijden. Luchtschroef indraaien tot de motor onregelmatig begint te lopen en dan een halve slag uit draaien. Het kan dan zijn dat hij iets te arm loopt. Die van mij staat 3/4 open en loopt dan keurig stil en pakt prima op. Ik heb een A06/664 blok.
Ben herintreder! Mijn eerste auto was een eend, En we rijden weer in een blauwe Cub uit '86. Verder Honda CX500, Jawa 640
Het maakt wel verschil of je je carburateur afstelt met dat terugstelpiefje er op of er af. Als het piefje er af is, ligt het kanaaltje open dat het vacuüm aan het membraanhuis doorgeeft. Je trekt dan dus valse lucht. Dat beïnvloedt natuurlijk de afstelling.
Dat is de makke: Het piefje functioneert gebrekkig, als je de starttechniek onder de knie hebt kun je het missen,maar het mag er niet af vanwege die vacuümaansluiting.
Dat is de makke: Het piefje functioneert gebrekkig, als je de starttechniek onder de knie hebt kun je het missen,maar het mag er niet af vanwege die vacuümaansluiting.