Chassis aan de binnenkant schoonmaken.
- Jeroen-citroen
- Moderator
- Berichten: 2662
- Lid geworden op: ma 3 jul, 2006 10:38
- Locatie: Amsterdam
-
- Heavy user
- Berichten: 3067
- Lid geworden op: vr 14 jan, 2011 20:17
- Locatie: Drachten en omkriten
Maar dit kun je alleen met een soort lijm/kit repareren als je een stuk blik er overheen broddelt.....
Er in bakken lijkt me niet te gaan met kit.
Als ik jou was zou ik even bij Siemen langs gaan...voor het betere bak- en braadwerk.
Ik zie nu trouwens dat dit precies op de 'knikplek'van het chassis is.... hmmm.
Er in bakken lijkt me niet te gaan met kit.
Als ik jou was zou ik even bij Siemen langs gaan...voor het betere bak- en braadwerk.
Ik zie nu trouwens dat dit precies op de 'knikplek'van het chassis is.... hmmm.
-
- De Forumbelg
- Berichten: 1514
- Lid geworden op: wo 19 okt, 2005 17:05
- Locatie: Mechelen-België
Lijkt me nog niet gelast hoor, is gewoon een paar keer serieus tegen de Franse grond geknald
Maar als ik het goed zie (en als ik de puntlassen op de foto volg ben ik er zelfs vrij zeker van) heb je ook een stuk van het profiel aan de binnenkant weggeslepen? Da's niet zo geweldig slim, da's namelijk heel de stevigheid van je chassis.
Maar als ik het goed zie (en als ik de puntlassen op de foto volg ben ik er zelfs vrij zeker van) heb je ook een stuk van het profiel aan de binnenkant weggeslepen? Da's niet zo geweldig slim, da's namelijk heel de stevigheid van je chassis.
Dyane 6 1972, 2cv AZL3 1963
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 267
- Lid geworden op: zo 16 okt, 2011 00:10
neehoor. misschien is het verbeelding op de foto. de steun loopt daar wat rechter.Yannick schreef:Lijkt me nog niet gelast hoor, is gewoon een paar keer serieus tegen de Franse grond geknald
Maar als ik het goed zie (en als ik de puntlassen op de foto volg ben ik er zelfs vrij zeker van) heb je ook een stuk van het profiel aan de binnenkant weggeslepen? Da's niet zo geweldig slim, da's namelijk heel de stevigheid van je chassis.
gisteren hebben we met ons elektronisch lasapparaat geprobeerd om de plaat erin te lassen. op een paar plekken zit hij vast. de rest moet moet dan door mijn oom dicht worden gelast, anders komen er allemaal gaten in.
-
- De Forumbelg
- Berichten: 1514
- Lid geworden op: wo 19 okt, 2005 17:05
- Locatie: Mechelen-België
Sorry maar ik heb al twee chassis' opengehaald (boven- en onderplaat eraf), ik weet hoe de structuur eruit ziet en ik weet dat jij daar een stuk van je structuur weggeslepen hebt. Het verticale deel zal er nog wel staan maar het horizontale deel dat vastgepuntlast zit aan je onderplaat is verdwenen.
Die profielen aan de binnenkant zijn net zo dun als je deuren. Het feit dat de boven- en onderplaat erop gepuntlast zitten zorgt ervoor dat je niet bij de eerste de beste hobbel je chassis in elkaar flanst.
Ik vrees dat je toch zeker het voorste deel van je onderste plaat zal moeten demonteren. Je bent nu op je knikpunt alle stevigheid kwijt.
Zo dus...
Die profielen aan de binnenkant zijn net zo dun als je deuren. Het feit dat de boven- en onderplaat erop gepuntlast zitten zorgt ervoor dat je niet bij de eerste de beste hobbel je chassis in elkaar flanst.
Ik vrees dat je toch zeker het voorste deel van je onderste plaat zal moeten demonteren. Je bent nu op je knikpunt alle stevigheid kwijt.
Zo dus...
Dyane 6 1972, 2cv AZL3 1963
- André Post
- Heavy user
- Berichten: 2172
- Lid geworden op: vr 8 apr, 2005 20:27
- Locatie: Beverwijk
-
- Heavy user
- Berichten: 3067
- Lid geworden op: vr 14 jan, 2011 20:17
- Locatie: Drachten en omkriten
Yannick:
Het lijkt net alsof bij zijn chassis de rechtopstaande profielen een 'S' vorm hebben en bij jou een 'C' vorm.
Ik moet het doen met dat fotootje dus ben er niet zeker van maar het is net of die rand idee jij bedoelt aan de andere kant zit, dus onder de plaat die er nog wel op zit.
Een betere foto zou de oplossing geven....
Het lijkt net alsof bij zijn chassis de rechtopstaande profielen een 'S' vorm hebben en bij jou een 'C' vorm.
Ik moet het doen met dat fotootje dus ben er niet zeker van maar het is net of die rand idee jij bedoelt aan de andere kant zit, dus onder de plaat die er nog wel op zit.
Een betere foto zou de oplossing geven....
-
- De Forumbelg
- Berichten: 1514
- Lid geworden op: wo 19 okt, 2005 17:05
- Locatie: Mechelen-België
Alle chassis' hebben dezelfde structuur vanbinnen hoor.
Maar da's allemaal niet zo erg. Koop gewoon een puntlasboor Lars, da's een platte boor met een puntje in 't midden (de goeie kosten wel wat maar daar haal je ook een heel chassis mee open als het moet). Je klopt de randen links en rechts voorzichtig open en dan boor je met die puntlasboor alle puntlassen door waar nodig. Dan slijp je zo'n stuk van 30 centimeter lang van je onderplaat eraf. Het stuk met de sleuven laat je gewoon zitten. Let wel op voor de structuur die eronder zit deze keer.
Stukje profiel weer lassen, alles goed behandelen en de boel terug dicht. Hier heb je echt wel een halfautomaat voor nodig.
Succes! Ik weet hoe het is om op jouw leeftijd te beginnen aan een restauratieproject en dat loopt niet altijd van een leien dakje. Ik ben er nu nog mee bezig
Maar da's allemaal niet zo erg. Koop gewoon een puntlasboor Lars, da's een platte boor met een puntje in 't midden (de goeie kosten wel wat maar daar haal je ook een heel chassis mee open als het moet). Je klopt de randen links en rechts voorzichtig open en dan boor je met die puntlasboor alle puntlassen door waar nodig. Dan slijp je zo'n stuk van 30 centimeter lang van je onderplaat eraf. Het stuk met de sleuven laat je gewoon zitten. Let wel op voor de structuur die eronder zit deze keer.
Stukje profiel weer lassen, alles goed behandelen en de boel terug dicht. Hier heb je echt wel een halfautomaat voor nodig.
Succes! Ik weet hoe het is om op jouw leeftijd te beginnen aan een restauratieproject en dat loopt niet altijd van een leien dakje. Ik ben er nu nog mee bezig
Dyane 6 1972, 2cv AZL3 1963
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 267
- Lid geworden op: zo 16 okt, 2011 00:10
ik heb trouwens niet het chassis geslepen, mijn vader weet zeker dat hij geen profiel weg heeft geslepen. en dat klopt.Yannick schreef:Alle chassis' hebben dezelfde structuur vanbinnen hoor.
Maar da's allemaal niet zo erg. Koop gewoon een puntlasboor Lars, da's een platte boor met een puntje in 't midden (de goeie kosten wel wat maar daar haal je ook een heel chassis mee open als het moet). Je klopt de randen links en rechts voorzichtig open en dan boor je met die puntlasboor alle puntlassen door waar nodig. Dan slijp je zo'n stuk van 30 centimeter lang van je onderplaat eraf. Het stuk met de sleuven laat je gewoon zitten. Let wel op voor de structuur die eronder zit deze keer.
Stukje profiel weer lassen, alles goed behandelen en de boel terug dicht. Hier heb je echt wel een halfautomaat voor nodig.
Succes! Ik weet hoe het is om op jouw leeftijd te beginnen aan een restauratieproject en dat loopt niet altijd van een leien dakje. Ik ben er nu nog mee bezig
het horizontale profiel was al weggeroest, vandaar de stukjes in het chassis... het verticale gedeelte is nog intakt. op het horizontale gedeelte is er iets van 2 cm over, te weinig draagvlak voor de onderplaat denk ik?
maar ik zal morgen een bredere profiel maken voor de zekerheid. en dan zal mijn oom woensdag de boel lassen.
om de gehele plaat eruit te halen, wordt te veel werk. het gat is groot genoeg om het profiel erin te krijgen.
is het slim om die 1,5 tot 2 cm horizontale profiel er gewoon op te laten, en daar het nieuwe overheen te lassen? of tot het verticale wegslijpen?
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 267
- Lid geworden op: zo 16 okt, 2011 00:10