Trekstarterkabel

Alles in, over, rond en op de koets.
lordmaster1
Regelmatige poster
Regelmatige poster

Bericht door lordmaster1 » wo 28 dec, 2011 11:59

dyane_maniac schreef:maar dax, denk je er aan dat bij jouw dyane het steuntje ontbreekt?! (ik bedoel zo'n steuntje waarmee de choke ook bevestigd zit)
Ja die mis ik, vandaar ook de vraag hoe zoiets bevestigd zit! Is het precies dezelfde beugel als voor de choke?
Waarom zou je dat willen? Heb je twee rechterhanden? Of ga je met een moderne carburateur en een ouderwetse startmotor aan de slag?
Omdat ik het authentiek vind! Ja ik heb 2 rechterhanden, maar kan choke en startkabel dan tegelijk bedienen aangezien ik door m'n jarenlange gitaarspel lekker los in de vingers ben :P Heb een gewone dubbeltraps carb, maar zoals je zelf zegt: een ouderwetse startmotor met zo'n hendel eraan.
Wie een kuil graaft voor een ander, houdt zand over!!!

André Post
Heavy user
Heavy user

Bericht door André Post » wo 28 dec, 2011 12:30

Als je toch een extra steuntje moet maken kan de choke naar links denk ik.
De vorm van de trekstart kabel bevestiging is gewoon rond,
de choke hangt er van af of je een moderne choke met lampje hebt of de oude zonder, die is het zelfde.
2CV 18PK 1970, Méhari 1972,
Berlingo 2001 multispace,
2CV6 1987 is naar mijn dochter gegaan.
Honda CX500C 1982 herboren.

lordmaster1
Regelmatige poster
Regelmatige poster

Bericht door lordmaster1 » wo 28 dec, 2011 12:37

zoals ik al zei, heb een moderne Dyane met dubbeltraps carb, dus een choke met lampje.

Yannick
De Forumbelg
De Forumbelg

Bericht door Yannick » wo 28 dec, 2011 12:40

Steuntje links maken, daar de choke zetten en de startknop in 't midden waar de choke zat. Zo is het ook bij Dyanes van eind jaren '60 die origineel zo'n trekstarter hebben. Steuntje is hetzelfde als dat van je choke.
Dyane 6 1972, 2cv AZL3 1963

achtpeter
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster

Bericht door achtpeter » wo 28 dec, 2011 12:53

lordmaster1 schreef:zoals ik al zei, heb een moderne Dyane met dubbeltraps carb, dus een choke met lampje.
Oké, dus ook niet het tussenmodelletje tweetraps carburateur met terugverende chokebediening. Dan heb je geen twee handen nodig. Maar hééél authentiek wordt het niet, door deze verbouwing. :wink:

lordmaster1
Regelmatige poster
Regelmatige poster

Bericht door lordmaster1 » wo 28 dec, 2011 13:27

Wordt het ook niet, ik mis nog de opstaande klinkjes, de gasplank en heb 2 ruiten teveel:P

Wel heb ik het oude type grille erin zitten en schuifraampjes.

Laten we t maar van binnen er niet over hebben; zwaar uitgevoerd audiosysteem, Recarostoelen en een kleiner formaat stuur.

hobbes
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster

Bericht door hobbes » do 29 dec, 2011 13:18

Ik heb op de "Kruiwagen" ook een trekstarter. Aangezien de teller eruit is ( heb ik ook niet nodig) heb ik daar een plaatje met de trekstarter en een drukknop ernaast. Ik heb er een gewone startmotor op zitten en voorin ligt een oud eendenblokje met een schijvenbak.
starten gaat heel simpel : starter uittrekken en de knop in drukken. Het apparaat staat nu onder zeil achter op het land maar over het algemeen doet ie het altijd.
met eendige groeten,

lordmaster1
Regelmatige poster
Regelmatige poster

Bericht door lordmaster1 » do 29 dec, 2011 22:14

Ik neem aan omdat je een normale startmotor hebt dat die trekstarter een schakelaar voor het contact is in plaats van een kabel.

Plaats reactie