Nadieselen

Gesloten
Pieter-Jan
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 93
Lid geworden op: vr 10 dec, 2004 19:40
Locatie: België/Belgique/Belgien

Nadieselen

Bericht door Pieter-Jan » zo 20 mar, 2005 21:02

Toen ik mijn geit voor het eerst had, heb ik per ongelukg 2 keer 95 ingekapt. Ik ben onmiddellijk 98 gaan tanken toen ik het wist dat er super in moest. Ik heb altijd maar 5-6 liter er in gedaan omdat ik iedere week tank en er nooit veel in moet. tot anderhalf maand geleden heeft mijn geitje nagedieseld denk ik. Toen ik het contact afzette, liep hij een paar slagen door. Duurde nooit langer dan een paar seconden en deed het zeer onregelmatig: ze heeft het denk ik 3 keer gedaan van december tot februari. Nu lijkt het nadieselen voorbij. Komt het nu echt door te laag octaangehalte, slechte benzine of zijn er andere oorzaken voor het nadieselen?
Ik denk toch dat het nadieselen was. ze schokte toen.

Bullit
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 315
Lid geworden op: di 18 mar, 2003 21:27
Locatie: Eindhoven

Bericht door Bullit » ma 21 mar, 2005 08:43

kijk eens of je ontsteking niet te vroeg staat, mogelijk worden je bougies erg heet. Het zou ook kunnen dat er erg veel koolaanslag in de koppen zit, maar dat lijkt me niet de oorzaak.

rusty
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1391
Lid geworden op: ma 17 mar, 2003 21:14
Locatie: koudekerk ad rijn

Bericht door rusty » ma 21 mar, 2005 11:34

het nadieselen komt waarschijnlijk door koolaanslag in je verbrandingskamer/op je kleppen, je zei dat je niet zo vaak hoefde te tanken, je zult dus ook wel geen lange afstanden rijden, de motor wordt dan niet echt warm (pas na ± 50 km met meer dan 80 km/h echt op temperatuur, als het buiten 5-10 °c is) het beste is om een keer een lange rit te maken en je motor rustig warm te rijden en daarna een flink stuk plankgas te rijden, zodat je motor schoon brand, het is zowiezo beter om lange afstanden te rijden dan komt er ook minder condens in je olie.

verder kan het nadieselen niet veel kwaad

succes.
PU eend project
chassis AK400,
koets AK400

Gast

Bericht door Gast » di 22 mar, 2005 00:31

Ik zal eens texaco tanken met het cleansystem 3, we zullen zien of ze gelijk hebben :wink:
Ik zal eens op de autostrade rijden plankgas. Nu heb ik er geen last van maar misschien is het beter om al de troep er eens uit te blazen.
Bedankt!

P-J

Gesloten