Burton werkt aan elektrische aandrijving
-
- Eenmalige poster
- Berichten: 1
- Lid geworden op: do 22 dec, 2011 02:42
Met een elektro motor betalen we geen belasting, volgens Wegenbelasting berekenen. Terwijl een hybride alleen maar als lichter (125 kilo) wordt gezien door de belastingdienst. In de meeste electrische auto's schijnen ze trouwens weer motorgeluid te maken, dus dat gebrul kan ik er zo wel bij krijgen.Bjorn schreef:sterker nog, bij zo'n auto is dat het enige wat mooi is.. (maar da's natuurlijk mijn eigen bescheiden mening...)Robbert. schreef:wat is nu een eend met elektro motor. Dat 2 cilinder gebrul is toch het allermooiste aan de hele auto!?!
De wegenbelasting voor een 2CV is al niet erg veel, om daar nu een hele ombouw voor te doen?!? Daarbij verwacht ik dat de wegenbelasting met een paar jaar verleden tijd is. (Niet gebaseerd op enige relevante informatie overigens.)
Maar waarom niet een goedkope (nieuwe) auto aanschaffen en deze ombouwen naar elektrisch. Zo'n C1 ofzo??
Maar waarom niet een goedkope (nieuwe) auto aanschaffen en deze ombouwen naar elektrisch. Zo'n C1 ofzo??
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 331
- Lid geworden op: za 11 okt, 2003 14:39
- Locatie: Ophemert
- Contacteer:
Patrion
Probleem is inderdaad om een kenteken te krijgen, je verandert te veel nl 2/3.
Wel leuke projecten.
Wel leuke projecten.
Met vriendelijke groet G. vd Bergh.
https://lepatron.nl/webshop/
https://lepatron.nl/webshop/
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1770
- Lid geworden op: ma 6 jun, 2005 20:40
- Locatie: stompwijk (zh)
Re: Patrion
is dat niet op te lossen door eerst een burton te bouwen, die te laten keuren en dan weer 1/3 te veranderen, in dit geval de motor?Le Patron schreef:Probleem is inderdaad om een kenteken te krijgen, je verandert te veel nl 2/3.
2cv6 1985, BX 1.9 TRI break
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 331
- Lid geworden op: za 11 okt, 2003 14:39
- Locatie: Ophemert
- Contacteer:
Re: Patrion
Nee dat staan ze niet toe, je hebt dan geen 2/3 van het oorspronkelijke meer.supercees schreef:is dat niet op te lossen door eerst een Le Patron te bouwen, die te laten keuren en dan weer 1/3 te veranderen, in dit geval de motor?
Met vriendelijke groet G. vd Bergh.
https://lepatron.nl/webshop/
https://lepatron.nl/webshop/
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 331
- Lid geworden op: za 11 okt, 2003 14:39
- Locatie: Ophemert
- Contacteer:
datum
Om precies te zijn mag je de kitcar wel ombouwen, maar dan moet je voldoen aan de eisen van de datum dat de 2cv een kitcar is geworden.
Met andere woorden normaal bouw je bv een 1985 2cv om dan gelden de eisen van 1985.
Maar als je daar een kitcar van gemaakt hebt bv in 2005 en die maak je elektrisch, dan moet je voldoen aan de eisen van 2005! En dat valt niet mee zoals bekend.
De VW buggy is al van vroeger, dus makkelijker als je een kever van 1972 omgebouwd hebt in 1985, moet je als je deze elktrisch maakt aan de eisen van 1985 voldoen.
Buitenland is altijd een moeilijk of juist makkelijker verhaal, vaak is hier geen antwoord op bij navraag, en is het gewoon proberen.
Bovenstaande van bron RDW.
Met andere woorden normaal bouw je bv een 1985 2cv om dan gelden de eisen van 1985.
Maar als je daar een kitcar van gemaakt hebt bv in 2005 en die maak je elektrisch, dan moet je voldoen aan de eisen van 2005! En dat valt niet mee zoals bekend.
De VW buggy is al van vroeger, dus makkelijker als je een kever van 1972 omgebouwd hebt in 1985, moet je als je deze elktrisch maakt aan de eisen van 1985 voldoen.
Buitenland is altijd een moeilijk of juist makkelijker verhaal, vaak is hier geen antwoord op bij navraag, en is het gewoon proberen.
Bovenstaande van bron RDW.
Met vriendelijke groet G. vd Bergh.
https://lepatron.nl/webshop/
https://lepatron.nl/webshop/