Nog even voorstellen

Hier kun je jezelf voorstellen, of met je nieuwe 2cv gaan pronken.
Plaats reactie
Franko
Regelmatige poster
Regelmatige poster

Nog even voorstellen

Bericht door Franko » zo 8 jan, 2012 17:53

Hallo Iedereen,

Ik ben Frank, 23 jaar en zit al in een eend vanaf dat ik 4 was. De Wereldmeetings in NL, Oostenrijk en Italie .. ik was er altijd bij. Mijn vader was een bekend lid van het eendeei in Rotterdam. Helaas ben ik mijn beide ouders verloren .... een van de gevolgen hiervan was dat ik in 2006 de eend van mijn vader erfde.

Aangezien ik altijd fan ben geweest van oldtimers kocht ik een paar jaar geleden een Mustang, maar nu ik het eendje van mijn vader zo ten zielen zie gaan heb ik de beslissing genomen om de Mustang te koop te zetten en een deel van het geld te gaan gebruiken om de eend er weer bovenop te helpen. Of dit een deel-of-gehele restauratie wordt weet ik nog niet zeker.

Dit is hem dan: Een grijze 87'er .. een aantal jaar geleden heb ik hem met de vriendin van mijn vader een keer gerold met autolak, maar dit heeft toch niet helemaal het geslaagde effect gehad. Ook moet er hier en daar wel wat aan vervangen en gelast worden voordat hij gespoten kan worden. de bekende plekken achter bij de gordels zijn al wel vervangen. Het chassis is nog wel goed, daar is zo'n 8 jaar geleden een nieuwe onder gegaan en daarna is er amper mee gereden.

Hij staat nu buiten ... :cry:

Ik hoop dus dat de mustang zo snel mogelijk verkocht kan worden voor een mooie prijs zodat de eend de garage in kan, en hij droog staat.

Ik ben niet zo handig met auto's, daarnaast ben ik student en heb er niet echt de ruimte voor dus een restauratie zou ik uit handen moeten geven.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Punky
Addicted user
Addicted user
Contacteer:

Bericht door Punky » zo 8 jan, 2012 18:50

Ben je al eens langs geweest bij het Eendeei. Daar willen ze je echt wel op weg helpen lijkt me. Hoef je niks uit te besteden. Moet je alleen niet bang zijn voor vieze handen.
PuNk RoCK LosEr

2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!

schermer
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster

Bericht door schermer » zo 8 jan, 2012 18:54

ziet er nog lang niet slecht uit dat eendje, dat moet toch zelf te doen zijn, is ook goedkoper (student). misschien kun je via het forum wat hulp krijgen.

Franko
Regelmatige poster
Regelmatige poster

Bericht door Franko » zo 8 jan, 2012 18:58

Hallo Punky,

Ja ik kan natuurlijk naar 't EI gaan :) Maar die zijn er vaak alleen op zaterdag en die dag heb ik nou precies nodig ivm werken! Dus heb dan ook niet echt de tijd om er zelf wat aan te doen!

Het eendje ziet er inderdaad niet heel slecht uit, maar de lak is natuurlijk niet echt mooi! Sinaasappelhuid zeg maar, misschien is dit op te lossen met een polijstmachine?

Met nieuwe bumpers zal het er denk ik ook al heel anders uitzien!

Ook moeten er sowieso 2 nieuwe deurtjes op aan de voorkant, want daar valt letterlijk een gat in waar het raampje sluit. ( je ziet op de foto van de zijkant een bruin randje van roest onder het raampje )

tinouck
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster

Bericht door tinouck » ma 9 jan, 2012 02:23

(Her)Welkom :)

Het eendje ziet er niet onknap uit.
en inderdaad een ander bumpertje achter scheelt uiteraard al in het aangezicht.
En is ze geen '86 ipv '87 ?

Franko
Regelmatige poster
Regelmatige poster

Bericht door Franko » ma 9 jan, 2012 12:03

Ohhhh ja je hebt gelijk, het is een 86'er!

Nouja jullie reactie sterkt me in iedergeval in de gedachten dat hij niet hopeloos is. Ik ga hem dalijk starten na 4 maanden. Woensdag naar de keuring en groot onderhoud bij de eendenwacht!

Franko
Regelmatige poster
Regelmatige poster

Bericht door Franko » ma 9 jan, 2012 13:42

Hij is in ieder geval gestart ;)

Jeroen-citroen
Moderator

Bericht door Jeroen-citroen » ma 9 jan, 2012 14:49

Succes met het opknappen van de eend.
weet wat je zegt maar zeg niet altijd wat je weet

Franko
Regelmatige poster
Regelmatige poster

Bericht door Franko » ma 9 jan, 2012 16:57

Iemand ervaring met deze mensen? http://www.charlestonrestauratie.nl/contact
erg scherp geprijst bij een eerste hele ruwe schatting ( hij wil uiteraard de auto nog wel zien! )

supercees
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster

Bericht door supercees » ma 9 jan, 2012 17:18

wat vraagt hij dan voor welke werkzaamheden?

ik "ken" hem omdat hij bij mij ooit eens een besteleendenkoetsje heeft gekocht (de ak350 op z'n site en dat was een wrak), aardige vent. maar zijn werk ken ik niet. zijn neef weer wel, doet ook in eendjes. kortom, volledig nutteloze informatie.

ik ken wel iemand die koetsen restaureert en daarbij gebruikt maakt van een puntlasapparaat, zoals ze dat in de fabriek deden dus, en niet gaatjes maken en weer dichtlassen zoals de meesten dat doen. met puntlassen krijg je alles veel strakker op elkaar, zeggen ze. hij zit in den haag.
2cv6 1985, BX 1.9 TRI break

Franko
Regelmatige poster
Regelmatige poster

Bericht door Franko » ma 9 jan, 2012 17:34

volledig spuiten binnen en buiten komt op €2500,- Mits de gerolde autolak niet synthetische lak is want dan is t erg lastig de auto over te spuiten ,de-en montage komt op arbeid ongeveer op €1500,- los laswerk zoals volgens mij de voetenbak materiaal €100,- arbeid. €160,-
Technisch alles nakijken kan ik niet inschatten qua tijd.
Volledige antiroest behandeling. Onderkant en holle ruimtes komt op €400,-
Wanneer ik grof ongezien schat kom ik op een €5000,- en dan zal t weer een plaatje zijn.

Klinkt goed, maar nu is het natuurlijk een heeeeeeel ruwe schatting. Laten we zeggen dat het uitloopt tot 6000/7000 vanwege onvoorziene dingen. Heb gevraagd of hij tijd had zodat ik een keer met de auto langs kan.

Green-Duckman
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster

Bericht door Green-Duckman » ma 9 jan, 2012 18:42

Tja noem het maar weinig.............. :?

Voor 5000 euro kan elke eendenboer wel een hoop aan je eendje doen denk ik zo.

Ik zou (als je straks toch de ruimte hebt) lekker zelf een hoop doen. Dan leer je ook je eendje goed kennen.
Koets er af en eventueel wegbrengen voor laswerk is uiteraard geen schande, maar juist dan die zaken om de eend weer in elkaar te zetten en van een mooie kleur te voorzien zijn leuk om zelf te doen.

Maar het is altijd lastig om dit voor iemand anders te zeggen.
Ik weet niet hoeveel budget, handigheid en tijd je hebt?
2cv Vert Bambou '79

Franko
Regelmatige poster
Regelmatige poster

Bericht door Franko » ma 9 jan, 2012 19:01

Mijn budet is ongeveer 7000 euro. Het probleem is dat ik een garagebox heb, dus geen electriciteit .. verder heb ik geen enkel verstand van lassen en/of roestbehandeling. Kleine dingen kan ik zelf aan de eend doen, denk aan kleine motorische reparaties zoals olievulpijpvervangen, puntjes stellen etc. Net als onderhoud.

Verder ben ik absoluut niet handig met sleutelen. Tijd is in principe wel voldoende, 1 tot 2 dagen in de week.

5000 is zeker niet weinig, dat wil ik ook zeker niet zeggen :)

Plaats reactie