sensor flens
sensor flens
Ik heb een sensor flens met groot oliefilter gemonteerd met een olie drukmeter en een olie temperatuurmeter,nu slaat mijn oliedrukmeter van equus als ik hem gestart heb bijna helemaal uit naar rechts(plusminus 5.5 bar) en als ik gas geef gaat hij in het rood!
Heeft iemand hier ervaring mee,of heeft zelf zo'n sensorflens in zijn 2cv
laat mij dan jullie ervaring horen.alvast bedankt
Heeft iemand hier ervaring mee,of heeft zelf zo'n sensorflens in zijn 2cv
laat mij dan jullie ervaring horen.alvast bedankt
Hallo,
Ik heb ook de sensorflens gemonteerd,alleen met slechts de temperatuurmeter en de grotere oliefilter(halve liter), ik vond de drukmeter te duur.
Het temperatuurmetertje is na 2 dagen stukgegaan, en toen heb ik er een nieuwe ingeplaatst (had ik toch nog liggen, ook equus) de oude moet ik nog opsturen om een nieuwe te krijgen van de garantie. Dus heb ik van de drukmeter geen ervaring, maar ik wou het toch even melden,
Temperatuurmetertje is wel fijn, weet ik tenminste dat de motor de hele tijd te warm wordt (+/- 110 graden) of mijn metertje niet helemaal nauwkeurig is.
Volgend weekend hopelijk de oliekoeler controleren of die nog goed is, en anders er maar van uit gaan dat het metertje niet nauwkeurig geijkt is.
Ik heb ook de sensorflens gemonteerd,alleen met slechts de temperatuurmeter en de grotere oliefilter(halve liter), ik vond de drukmeter te duur.
Het temperatuurmetertje is na 2 dagen stukgegaan, en toen heb ik er een nieuwe ingeplaatst (had ik toch nog liggen, ook equus) de oude moet ik nog opsturen om een nieuwe te krijgen van de garantie. Dus heb ik van de drukmeter geen ervaring, maar ik wou het toch even melden,
Temperatuurmetertje is wel fijn, weet ik tenminste dat de motor de hele tijd te warm wordt (+/- 110 graden) of mijn metertje niet helemaal nauwkeurig is.
Volgend weekend hopelijk de oliekoeler controleren of die nog goed is, en anders er maar van uit gaan dat het metertje niet nauwkeurig geijkt is.
Ondar Eendrijder en Dyanerijder
www.ondar.nl
www.ondar.nl
- Gerard2cv
- Super eendkenner
- Berichten: 2885
- Lid geworden op: za 22 mar, 2003 10:57
- Locatie: Hongarije
Olietemperatuur
Hallo Ondar.
Het is geen watergekoelde motor.Dus een temperatuur van 110C is minimaal want dan
verdwijnt het vocht precies uit de olie.Als je veel korte stukjes rijdt,dan krijg je van die
witte drap in je olie omdat de temperatuur te laag blijft.Dus een olietemperatuur graag
boven de 100C.
Het is geen watergekoelde motor.Dus een temperatuur van 110C is minimaal want dan
verdwijnt het vocht precies uit de olie.Als je veel korte stukjes rijdt,dan krijg je van die
witte drap in je olie omdat de temperatuur te laag blijft.Dus een olietemperatuur graag
boven de 100C.
Kijk toch weer wat geleerd.
Bedankt in ieder geval, maar het kan nooit kwaad als ik mijn oliekoeler check natuurlijk.
Alleen het probleempje met met de oliedrukmeter nog en deze thread is helemaal opgelost.
Bedankt in ieder geval, maar het kan nooit kwaad als ik mijn oliekoeler check natuurlijk.
Alleen het probleempje met met de oliedrukmeter nog en deze thread is helemaal opgelost.
Ondar Eendrijder en Dyanerijder
www.ondar.nl
www.ondar.nl
sensor flens
Voor wat betreft die drukmeter. Dat hij een hoge druk aangeeft klopt wel. Met name 's-winters als de olie nog wat dikker is staat hij redelijk in het rood. Bij extreme warmte is dit bij voluit rijden nog steeds. Maar naarmete het toerental zakt hoort hij toch wat minder aan te geven. Ik rijdt momenteel met "dikke" 20W50 olie. Ga binnekort eens kijken hoe het met 15W40 gaat.
Overigens staat mijn temperatuurmeter vrijwel altijd ronde de 85 graden. Op een warme dag op de snelweg 1 maal de 100 graden gehad, maar toen hoorde je dat de motor dit niet lekker vond. Ik denk dat je deze meters als indicatie goed kan gebruiken, maar ik denk niet dat als de meter 100 graden aangeeft, dit in werkelijkheid ook zo is. Bovendie bevind de sensor zich in de ring bij het filter, waar de olie ook al kouder is dan bijvoorbeeld bij je cilinderkoppen.
Ik heb de meters heel stoer bovenop de uitstulping van de ruitenwissermotor gezet. Geinig, net een cockpitje.
Groetjes en succes.
Overigens staat mijn temperatuurmeter vrijwel altijd ronde de 85 graden. Op een warme dag op de snelweg 1 maal de 100 graden gehad, maar toen hoorde je dat de motor dit niet lekker vond. Ik denk dat je deze meters als indicatie goed kan gebruiken, maar ik denk niet dat als de meter 100 graden aangeeft, dit in werkelijkheid ook zo is. Bovendie bevind de sensor zich in de ring bij het filter, waar de olie ook al kouder is dan bijvoorbeeld bij je cilinderkoppen.
Ik heb de meters heel stoer bovenop de uitstulping van de ruitenwissermotor gezet. Geinig, net een cockpitje.
Groetjes en succes.
sensor flens ...........werkt niet
vandaag aangesloten en bij ons werkt het ook niet , temperatuur slaat nauwelijks uit en de druk meter slaat wel uit maar zodra je gas geeft komt hij in het rode gedeelte terecht .........
HELLLUPPPP
Plop
HELLLUPPPP
Plop
Plopperdeplop
- Gerard2cv
- Super eendkenner
- Berichten: 2885
- Lid geworden op: za 22 mar, 2003 10:57
- Locatie: Hongarije
Meters
Hallo Plop.
Dat je drukmeter zo hoog komt is juist goed,want de olie is nog lang niet warm.dan moet
je echt een paar uurtjes gaan rijden en dan zal je pas zien dat de metertjes normale
waarden gaan aangeven
Dat je drukmeter zo hoog komt is juist goed,want de olie is nog lang niet warm.dan moet
je echt een paar uurtjes gaan rijden en dan zal je pas zien dat de metertjes normale
waarden gaan aangeven
sensor flens
Het kleine oliefilter is ervoor dat je motor in de winter eerder op bedrijfstemperatuur is,minder olie vlugger warm
Michel
Michel
Ok, dank je wel ik had al zoiets verwacht. Maar is het mogelijk als je het grote filter erop laat dat je dan je motor aan gort rijdt?
Ik heb gisteren wat onderdelen opgehaald en ben dus vanuit den haag naar aalsmeer gereden, nu bleef de temperatuur zo op ongeveer 58 graden staan en de druk (stationair) op 3 a 4 bar. Zelfs op de terugweg met een aanhanger met ongeveer 100 kilo aan belasting kwam de temperatuur niet boven de 60 graden uit, klopt dit wel?
Plop
Ik heb gisteren wat onderdelen opgehaald en ben dus vanuit den haag naar aalsmeer gereden, nu bleef de temperatuur zo op ongeveer 58 graden staan en de druk (stationair) op 3 a 4 bar. Zelfs op de terugweg met een aanhanger met ongeveer 100 kilo aan belasting kwam de temperatuur niet boven de 60 graden uit, klopt dit wel?
Plop
Plopperdeplop
- Gerard2cv
- Super eendkenner
- Berichten: 2885
- Lid geworden op: za 22 mar, 2003 10:57
- Locatie: Hongarije
Olietemperatuur
Hallo Plop
Je rijdt in een Franse (auto).Ga eens een helling van 18% zo'n 20km lang.moet je eens
zien wat er met je olietemperatuur gebeurd en daar is die auto ook voor ontworpen
Je kan hier ook je winterhoesje gebruiken,Ze schrijven zo ongeveer 15gr.C voor.
Je rijdt in een Franse (auto).Ga eens een helling van 18% zo'n 20km lang.moet je eens
zien wat er met je olietemperatuur gebeurd en daar is die auto ook voor ontworpen
Je kan hier ook je winterhoesje gebruiken,Ze schrijven zo ongeveer 15gr.C voor.
Bij mij wordt mijn temperatuur van mijn olie +/- 100 graden.
Als het wat warmer is stijgt mijn olietemperatuur ook (of astie het wat zwaarder heeft)
tot max 115 issie geweest (afgelopen 3 weken)
Ik heb hierbij niet bijzonder het idee dat ie nou veel te warm wordt(alhoewel de voetenbak wordt wel lekker warm, maar dat komt vintik doordat de verwarming alleen maar bijna uit kan)
Ik gebruik 10W40 olie (speciale Valvoline voor oudere auto's en motoren die meer dan 100.000 hebben gelopen)
Als het wat warmer is stijgt mijn olietemperatuur ook (of astie het wat zwaarder heeft)
tot max 115 issie geweest (afgelopen 3 weken)
Ik heb hierbij niet bijzonder het idee dat ie nou veel te warm wordt(alhoewel de voetenbak wordt wel lekker warm, maar dat komt vintik doordat de verwarming alleen maar bijna uit kan)
Ik gebruik 10W40 olie (speciale Valvoline voor oudere auto's en motoren die meer dan 100.000 hebben gelopen)
Ondar Eendrijder en Dyanerijder
www.ondar.nl
www.ondar.nl
sensor flens
Wat had je niet goed aangesloten Plop,misschien is dat ook wat er bij mij aan de hand is?