gegalvaniseerde koets is dat nuttig of overbodig?

Alles in, over, rond en op de koets.
Gebruikersavatar
Peter Parker
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 360
Lid geworden op: wo 19 aug, 2009 10:28
Locatie: Purmerend

gegalvaniseerde koets is dat nuttig of overbodig?

Bericht door Peter Parker » di 24 jan, 2012 00:04

Ik vraag me af of ik nu voor een gewone 2CV moet kiezen of moet gaan voor een gegalvaniseerde koets. Wat zijn de voordelen, ik snap dat ie niet roest, maar zijn er ook nadelen? Wat zouden jullie doen?

Gebruikersavatar
deusjevo
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1801
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 15:01
Locatie: Omgeving Rotjeknor...
Contacteer:

Bericht door deusjevo » di 24 jan, 2012 00:13

Denk dat hij aardig wat kilootjes zwaarder is?
Dyane 6 - 1968 - Blanc EWT
Range Rover Classic - 1972 - Epsom Green

schroef
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 549
Lid geworden op: wo 5 apr, 2006 21:32
Locatie: vlaardingen

gegalvaniseerde koets

Bericht door schroef » di 24 jan, 2012 00:26

Duur, zwaar en speciale primer nodig als je er een kleurtje op wilt/
Roest niet dat is wel fijn.
Niet voor mij vanwege de prijs

Rossero
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1947
Lid geworden op: za 26 mei, 2007 00:16

Bericht door Rossero » di 24 jan, 2012 10:36

Je koets trekt wat krom op sommige plekken, chassis, deuren en rest van het plaatwerk roest nog steeds. Maar je koets blijft goed! Aan te raden voor de doorgewinterde eendrijder met een extra zakcentje, anders niet doen. Ik zit er zelf ook over na te denken!

wusten-fuchs
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 214
Lid geworden op: ma 12 dec, 2011 17:50

verzinkte koets

Bericht door wusten-fuchs » di 24 jan, 2012 16:39

:roll: daar word/werd veel over gediscuseerd,,, ik ken aleen de voorbeelden uit de dagelijkse praktijk

een ding staat vast over pak,m beet 10 jaar zullen er veel 2 cv rijders zijn die zich de haren uit het hoofd trekken waarom ze het destijds niet gedaan hebben toen er nog gebruikte koetsen voorhanden waren

over 10 jaar zie ik het niet gauw gebeuren dat er dan nog goede gebruikte koetsje,s zijn het is dan ook nog maar de vraag of er dan nog reparatie plaatwerk te koop is

ik rijd zelf in twee verzinkte eenden en ik had het jaaaren eerder moeten doen !!!!
wat niet kan doen we lekker toch

supercees
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1770
Lid geworden op: ma 6 jun, 2005 20:40
Locatie: stompwijk (zh)

Bericht door supercees » di 24 jan, 2012 17:30

wat kost zo'n koets dan?
2cv6 1985, BX 1.9 TRI break

Rossero
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1947
Lid geworden op: za 26 mei, 2007 00:16

Bericht door Rossero » di 24 jan, 2012 19:34

5000?

Maar een compleet gerestaureerde koets .. kost ook 5500 euro...

Gebruikersavatar
David
Heavy user
Heavy user
Berichten: 3331
Lid geworden op: vr 21 mar, 2008 07:20

Bericht door David » di 24 jan, 2012 23:19

Rossero schreef:5000?

Maar een compleet gerestaureerde koets .. kost ook 5500 euro...
... 2cv restaureert niet maar vernieuwd.
Slechts 10% komt van een donorkoets, dat zijn de onderdelen die (nog) niet nieuw verkrijgbaar zijn.

Overigens levert ... 2cv ook koetsen aan een bedrijf wat de koetsen galvaniseerd. Deze koetsen zijn op een aantal plaatsen iets verstevigd om eventueel kromtrekken te voorkomen.

De door ... 2cv gebruikte plaatwerkdelen zijn voor het grootste gedeelte van zincor vervaardigd, wat dus niet roest.
De meeste geleverde koetsen warden gestraald en in een 2k epoxysysteem gespoten. (10 jaar garantie)

Verder is de discussie over wel of niet galvaniseren al zo vaak gevoerd, daar is genoeg over te vinden.

Met vr gr
... 2cv

siemen
Las Expert
Las Expert
Berichten: 2276
Lid geworden op: za 13 jan, 2007 11:47
Locatie: wijnjewoude
Contacteer:

Bericht door siemen » di 24 jan, 2012 23:35

5500 is voor sommige mensen een pittige prijs! maar ik heb de koetsen al paar keer bekeken maar tsjonge voor iemand die echt helemaal perfect wil ze zijn werkelijk super mooi die koetsjes, perfect!

Over het verzinken is veel geschreven, blijft een beetje fifty fifty verhaal! de ene vind het geweldig en de ander vind het niks.
De meningen zijn daar over verdeeld.
azu-b 250 1973
ami 6 1968
2cv AZAM
Berlingo
dyane 1970

Coen Bongers
Beginner
Beginner
Berichten: 21
Lid geworden op: ma 15 nov, 2010 13:59
Locatie: Zwolle

Bericht door Coen Bongers » wo 25 jan, 2012 08:27

€ 5.500,- is inderdaad een hap uit je portefeuille. Maar: als je in de tijd rekent dan kon het wel eens veel goedkoper zijn: Eenden roesten na verloop van tijd: als je dus met bloed, zweet, tranen een eend hebt opgeknapt dan weet je dat je een jaar of 10 weer aan de beurt bent. Met een gegalvaniseerde koets niet. Ik rijd nu zelf rond met een gegalvaniseerd onderstel en ook dat scheelt al: geen roest meer te krijgen daar. Mijn koets heeft inmiddels de bekende plekjes die langzaamaan uitbreiden, ondanks owatrol, bijtippen en schoonhouden. Omdat ik een rijeend heb die ook in de winter op de weg blijft denk ik dat het me de investering wel waard is zodra mijn koets echt de geest gaat geven.

Dus: het gaat niet om het geld wat je uitgeeft in een keer, het gaat om de uitgaven door de jaren heen en dan kon je wel eens goedkoper uit zijn met een gegavaniseerd exemplaar. BLijft over dat je opeens veel minder te doen hebt natuurlijk: niet meer lassen, slijpen, schuren, lakken etc.
Groeten,

Coen,

Rode 2CV6 Club uit 1987

wusten-fuchs
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 214
Lid geworden op: ma 12 dec, 2011 17:50

koets

Bericht door wusten-fuchs » wo 25 jan, 2012 12:55

inderdaad over veel jaren gerekend bespaar je aleen maar geld ( en ellende)

de oudste verzinkte eend mij bekend stamt uit 1988 en word dagelijks gebruikt in de bosbouw !! ( geen grapje werkelijk boomstammen slepen enz)) :shock:

dat zijn dus al,,24,,jaar !! en ik spreek de eigenaar regelmatig er is al die tijd nooit meer gelast en buiten een paar pikkeltje,s nergens geen roest

bovendien is het niks nieuws .. de denen reden in 1980 al in geheel verzinkte eenden rond ,,en een duitser bij frankfurt in de buurt doet dit ook al sinds begin jaren 80

om zoiets rendabel te maken moet je natuurlijk wel in je eend gaan rijden
het liefst gewoon elke dag!! laten we eerlijk zijn daar is t,ie toch ook gewoon voor gemaakt als het een KIJK auto was had citroen ,m wel aleen als poster geleverd toch ?
wat niet kan doen we lekker toch

Charly
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 441
Lid geworden op: wo 26 jan, 2005 20:56
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: koets

Bericht door Charly » wo 25 jan, 2012 13:10

wusten-fuchs schreef: daar is t,ie toch ook gewoon voor gemaakt als het een KIJK auto was had citroen ,m wel aleen als poster geleverd toch ?
:D :D :D :lol: :lol: :lol: :wink:
2CV6 Charleston, 1986, NV-GN-36, Rood-Zwart
Berlingo XTR 120, 2010, Sable Bivouac
Peugeot 205 GTI 1.9 van 1991

2cv-charleston
Beginner
Beginner
Berichten: 4
Lid geworden op: ma 14 dec, 2009 13:52

Bericht door 2cv-charleston » wo 25 jan, 2012 14:07

ik heb eind 2011 mijn gehele eend ook verzinkt. hiermee bedoel ik de spatborden, motorbepalting chassis charosserie, deuren achterklep lampenboom 9 velgen uitlaat spruitstuk kachelpotten bumpers bumpersteunen motorsteunen, verder achterspatborden en motorkap polyester alle sierlijsten RVS idem ventilatieklep alles is gespoten in de orginele kleuren
zie hieronder het eind resultaat.

eendje voor altijd..
Afbeelding[/url]
2cv charleston "total verzinkt"

wusten-fuchs
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 214
Lid geworden op: ma 12 dec, 2011 17:50

charleston

Bericht door wusten-fuchs » wo 25 jan, 2012 15:33

:roll: :roll: ziet er heel strak uit !!!!!!1 maar volgens mij zie ik een krasje bij het rechter achter portier net boven de sierlijst ????

hahaaa succes ermee
wat niet kan doen we lekker toch

2cv-charleston
Beginner
Beginner
Berichten: 4
Lid geworden op: ma 14 dec, 2009 13:52

Bericht door 2cv-charleston » wo 25 jan, 2012 15:49

dat heb je goed gezien.. klein schoonheidsfoutje van de monteur.. heb er ook wel veel verdriet om gehad;) verder is het het wel een goed voorbeeld van een compleet verzinkte, strak gespoten 2cv..

hieronder nog foto toen mijn verzinkte koets net terug kwam van de spuiter:
Afbeelding
2cv charleston "total verzinkt"

Plaats reactie