Visa carb op 602cc

Plaats reactie
Rudie van Houten
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 80
Lid geworden op: wo 18 jul, 2007 13:09
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Visa carb op 602cc

Bericht door Rudie van Houten » do 4 sep, 2008 15:31

De Burton rijdt nu al een poosje rond, naar grote tevredenheid van de berijder, maar ik heb het idee dat ik in de vierde versnelling vermogen te kort kom. Max 110km p/h

Nu heb ik een visa carburateur op het 602cc blokje zitten (zat er al op). In de basis volgens mij de zelfde als een standaard carb.

Afbeelding

Is (kan) dit van invloed (zijn) op de prestaties?

11 oktober ga ik naar de vermogensbankdag, het zou zonde zijn dat ik daar het advies krijg om toch maar een standaard carburateur te plaatsen.

Meer foto's staan in mijnalbum.
Fotosite: http://www.mijnalbum.nl/Album=SUQLHMKT update 06-09-2008

Ramon
Heavy user
Heavy user
Berichten: 3690
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 10:42
Locatie: ibiza
Contacteer:

Bericht door Ramon » do 4 sep, 2008 16:24

nee gewoon standaard houden na de rollerbank loopt ie wel goed weet ik zeker!!

Rudie van Houten
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 80
Lid geworden op: wo 18 jul, 2007 13:09
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Bericht door Rudie van Houten » do 4 sep, 2008 18:20

Hoe bedoel je standaard houden? De Visa carburateur er op houden, of weer standaard maken met een andere carburateur?
Fotosite: http://www.mijnalbum.nl/Album=SUQLHMKT update 06-09-2008

Pistachke
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 86
Lid geworden op: za 27 aug, 2005 21:53
Locatie: Turnhout

Visa carbu op eend

Bericht door Pistachke » do 4 sep, 2008 18:46

Een standaard visa-carbu op een gewone eendenmotor : werkt niet naar behoren.

Primo : sproeiers zijn te groot, je krijgt teveel benzine naar binnen (verbruik omhoog + aanslag in de verbrandingskamer/bougies)

Secundo : moeilijk af te stellen stationair mengsel (stationair mengsel wordt middels vacuum en elektrisch verstelbare sproeiernaald geregeld)
De standaard afstelling voor de visa-motor verschilt met deze van een reguliere eend.

Tertio : grotere doorlaat van de carbu, maar als deze op een standaard eenden-collector gemonteerd wordt, zal dit niet goed werken.

Best een gewone eendencarbu gebruiken met sproeiers van een Dyane-carbu. Of een Dyane carbu monteren...

grtz
Pistachke
Fluctuat nec mergitur (scheeps-Latijns voor "het deint en schommelt, maar vergaat niet")

Rudie van Houten
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 80
Lid geworden op: wo 18 jul, 2007 13:09
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Bericht door Rudie van Houten » vr 5 sep, 2008 08:38

Okeej, ook van BCC heb ik het advies gekregen om een originele carburateur te monteren. Dit ga ik dan maar doen. Bedankt voor het advies!
Fotosite: http://www.mijnalbum.nl/Album=SUQLHMKT update 06-09-2008

rusty
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1391
Lid geworden op: ma 17 mar, 2003 21:14
Locatie: koudekerk ad rijn

Bericht door rusty » wo 25 jan, 2012 08:50

of je zet er een big bore kit op natuurlijk (dan heb je ook 650 cc :)
PU eend project
chassis AK400,
koets AK400

Plaats reactie