Restauratie van een Dyane 1974
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 977
- Lid geworden op: vr 18 mar, 2005 22:24
- Locatie: Marknesse (n.o.p)
De oranje dyane die ik heb had een 602cc AM2 blok dat ik gewoon na een groete beurt weer aan de praat heb gekregen. Het orginele blokje heb ik er ook ingelaten ( draait nog goed, ook op euro 95) De versnellingsbak heb ik wel vervangen voor een schijvenbak, daarbij heb ik het hele remsysteem vervangen. Ik heb de oude achteras gebruikt en daar een nieuwe remspiraal ingezet, was geen probleem. Ik heb wel het vliegwiel vervangen voor een exemplaar met de nieuwe type koppeling, aan de schutbord kant heb ik daarom een blokje gemaakt zodat de koppelingskabel past ( anders is ie te lang) de orginele gasplank heb ik wel laten zitten. Oud en nieuw is wel ( beperkt) uitwisselbaar indien je een paar punten in de gaten houd.
Voor het kenteken : maak er alstjeblieft weer een dyane van!
Juist die orginele kentekens vind ik het leukste, vooral als de kleur met het bouwjaar een beetje klopt.
overigens is een dyane iets sneller dan een eend en heeft ie ook iets meer ruimte, vooral achterin.
succes ermee!
Voor het kenteken : maak er alstjeblieft weer een dyane van!
Juist die orginele kentekens vind ik het leukste, vooral als de kleur met het bouwjaar een beetje klopt.
overigens is een dyane iets sneller dan een eend en heeft ie ook iets meer ruimte, vooral achterin.
succes ermee!
met eendige groeten,
-
- Heavy user
- Berichten: 3063
- Lid geworden op: vr 14 jan, 2011 20:17
- Locatie: Drachten en omkriten
O, maar dat is geen discussie meer hoor.
Het wordt gewoon weer de Dyane, anders had ik hem nog moeten laten schouwen ook.
Alleen ga ik de auto gewoon echt gebruiken en daarom wil ik er een 602cc motor in hebben.
Nou ja, en dan meteen maar schijfremmen, dat zit al op de bak.
Maar de achteras heb ik gewoon gebruikt, paste prima.
Ik mis alleen de gaten voor de handremhefboom. Waarschijnlijk zet ik die gewoon met zelfborende parkers vast.
Het wordt gewoon weer de Dyane, anders had ik hem nog moeten laten schouwen ook.
Alleen ga ik de auto gewoon echt gebruiken en daarom wil ik er een 602cc motor in hebben.
Nou ja, en dan meteen maar schijfremmen, dat zit al op de bak.
Maar de achteras heb ik gewoon gebruikt, paste prima.
Ik mis alleen de gaten voor de handremhefboom. Waarschijnlijk zet ik die gewoon met zelfborende parkers vast.
- André Post
- Heavy user
- Berichten: 2164
- Lid geworden op: vr 8 apr, 2005 20:27
- Locatie: Beverwijk
- André Post
- Heavy user
- Berichten: 2164
- Lid geworden op: vr 8 apr, 2005 20:27
- Locatie: Beverwijk
Oei, dat zit diep in de krochten van de motor ruimte.Thijs schreef:Daar heb ik niet eens aan gedacht. Heb je er een foto van?Je kan ook kabels aanpassen zodat je de originele handrem handel kan gebruiken.
Toendertijd heb ik dat opgelost door een stuk rondstaal van de zelfde diameter als de originele tonnetjes op de juiste lengte af te zagen,
in het midden er dwars door heen een gat met iets grotere diameter als de binnenkabel dikte,
Dan in de lengte doorgeboord met 5mm en getapt met 6mm.
2x 6mm inbus bouten klemmen de kabel vast.
Als ik het nu zou doen zou ik waarschijnlijk toch proberen het andersom te doen.
De langste kabel is lang genoeg, dus 2 daarvan moet je hebben.
Bij een Mehari zit het subframe in de weg, vandaar deze oplossing.
Vrijwel alle wijzigingen die ik heb aangebracht zijn ook weer terug te brengen naar origineel.
2CV 18PK 1970, Méhari 1972,
Berlingo 2001 multispace,
2CV6 1987 is naar mijn dochter gegaan.
Honda CX500C 1982 herboren.
Berlingo 2001 multispace,
2CV6 1987 is naar mijn dochter gegaan.
Honda CX500C 1982 herboren.
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 645
- Lid geworden op: ma 19 mar, 2007 12:47
- Locatie: Ter Aar
- Contacteer:
waarom niet? in 1974 is toch bleu lagune geleverd? is mijne ook (november 1973) of mis ik een ander belangrijk punt even?Thijs schreef:Ik zie net op de site van de Dyanevereniging dat het helemaal geen Bleu Lagune kan zijn.
Het zou dus AC 635 bleu camargue (dak: bleu weekend) moeten zijn....!??!
Het interieur is zwart skai en geen blauwe stof zoals op de site....hmmm....
Dyane verkocht wegens gebrek aan tijd of teveel hobbies
Ik spaar heel langzaam voor een AZU
Ik spaar heel langzaam voor een AZU
- Michiel van G.
- Heavy user
- Berichten: 2673
- Lid geworden op: vr 26 dec, 2003 14:33
- Locatie: Zeist
- Contacteer:
En dat trekken van zo'n aanhanger mag dus met een Marbella he!
Marbella/OerPanda heeft een maximaal trekgewicht van 800 kilo geremd (en dat is meer dan de auto weegt) maar zo staat het officieel op het kenteken. Dus daar kun je wel een een dyane mee ophalen
En, het is gewoon een Dyane Luxe uit 1974, Modeljaar '74. Met zwart skai banken in bleu lagune. Niets geks mee aan de hand. Een optie was de blauwe stof.
Marbella/OerPanda heeft een maximaal trekgewicht van 800 kilo geremd (en dat is meer dan de auto weegt) maar zo staat het officieel op het kenteken. Dus daar kun je wel een een dyane mee ophalen
En, het is gewoon een Dyane Luxe uit 1974, Modeljaar '74. Met zwart skai banken in bleu lagune. Niets geks mee aan de hand. Een optie was de blauwe stof.
- dezilverlinde
- Regelmatige poster
- Berichten: 217
- Lid geworden op: wo 24 aug, 2011 07:28
- Locatie: Heeze
- Contacteer:
Wat een mooie Dyane! Zoals het hoort, lekker levend! Ik ben ook bezig met de wederopbouw van een Dyane 4 luxe uit 1974. Rood, lillik maar ook weer mooi van lelijkheid. Origineel in elk geval. Ben nu bezig de gereviseerde 435 cc op te bouwen. Erg leuk om te doen . Siemen heeft mijn koets weer keurig en degelijk gelast! Aankomend voorjaar kan de Dyane weer de weg op! Na tien jaar in de schuur te hebben gelegen . Veel succes met je mooie project! Erg mooie kleur, mooi origineel kenteken! Dyanes zijn echt VET!
Groetjes Frank
Groetjes Frank
Dyane 435 luxe 1974
Hy 1977
Hy 1957 pick up dan son jus Sold
2cv6 club grijs kv 68 zv sold
2cv 6 special kk 48 sn sold
AK 400 55 NF 07 sold
Hy 1977
Hy 1957 pick up dan son jus Sold
2cv6 club grijs kv 68 zv sold
2cv 6 special kk 48 sn sold
AK 400 55 NF 07 sold
-
- Heavy user
- Berichten: 3063
- Lid geworden op: vr 14 jan, 2011 20:17
- Locatie: Drachten en omkriten
Ik heb me vergits, je hebt gelijkt. Waar haal je die info vandaan?En, het is gewoon een Dyane Luxe uit 1974, Modeljaar '74. Met zwart skai banken in bleu lagune. Niets geks mee aan de hand. Een optie was de blauwe stof.
Frank: Ja, Dyanes zijn leuk! Net weer wat anders dan een Eend (heb ik ook nog...).
Dus Siemen heeft zich uitgeleefd op jouw Dyane?
Maak je ook een topic hier?? Foto's willen we zien!!
-
- Heavy user
- Berichten: 3063
- Lid geworden op: vr 14 jan, 2011 20:17
- Locatie: Drachten en omkriten
Ondertussen heb ik niet stilgezeten maar wel weinig gepost.
Zojuist heb ik de motor voor het eerst gestart.
Na zo'n 15 jaar stilstand startte hij vrij vlot.
Alleen is de bezinepomp kaduuk helaas maar een nieuwe is besteld.
Vraagjes:
Zit bij een Dyane 6 uit 1974 de claxon op de dynamobout?
Wordt de trekhaak met de originele bumperbouten vastgezet of moeten daar sterkere in?
Zojuist heb ik de motor voor het eerst gestart.
Na zo'n 15 jaar stilstand startte hij vrij vlot.
Alleen is de bezinepomp kaduuk helaas maar een nieuwe is besteld.
Vraagjes:
Zit bij een Dyane 6 uit 1974 de claxon op de dynamobout?
Wordt de trekhaak met de originele bumperbouten vastgezet of moeten daar sterkere in?