manieren om een fusee eruit te halen
-
- Las Expert
- Berichten: 2276
- Lid geworden op: za 13 jan, 2007 11:47
- Locatie: wijnjewoude
- Contacteer:
is dus ongveer 180 euro per 2?
setje kost een 60 euro ongeveer voor 2 kanten.
120 euro over?
dat is dus dure koffie!
zonder gekheid zelf doen is leuker en houd het ook spannend toch?
er zijn geen dode dingen de baas.....
volgende keer doet lars het gewoon zelf.
setje kost een 60 euro ongeveer voor 2 kanten.
120 euro over?
dat is dus dure koffie!
zonder gekheid zelf doen is leuker en houd het ook spannend toch?
er zijn geen dode dingen de baas.....
volgende keer doet lars het gewoon zelf.
azu-b 250 1973
ami 6 1968
2cv AZAM
Berlingo
dyane 1970
ami 6 1968
2cv AZAM
Berlingo
dyane 1970
manieren fuseepen
Je bespaart wel twee armen.
- deusjevo
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1884
- Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 15:01
- Locatie: Omgeving Rotjeknor...
- Contacteer:
Re: manieren fusee
Hopelijk wel een senseooooootje?schroef schreef: In een uurtje klaar, kunt er op wachten met een bekertje koffie in de hand......
Dyane 6 - 1968 - Blanc EWT
Range Rover Classic - 1972 - Epsom Green
Range Rover Classic - 1972 - Epsom Green
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 267
- Lid geworden op: zo 16 okt, 2011 00:10
hij werkt in een autobedrijf, hoe weet ik niet precies maar daar staat een megapers waar enkele tonnen druk op gezet kan worden. en het heeft me niks gekost, en dat scheelt al heel wat denk ik ..deusjevo schreef:En hoe heeft hij dat gedaan....Lars Faber schreef:ik heb het laten doen door mijn buurman.Geert schreef:En hoe heb je dat nu gedaaan?
Jawel: bij het monteren kunnen lagerbusjes worden vernaggeld, onder- en bovendeksels niet lekvrij gemonteerd en ik heb ook eens gezien dat een Eend niet meer kon sturen doordat het pakketje vulschijven niet was gecentreerd. De fuseepen was met veel geweld door de rand van het schoteltje gemept met als gevolg een braam die in het onderste lagerbusje was gedreven. Stuur zat muurvast. Maar vaak worden fusees afgekeurd wegens onkunde of strafpuntenangst van de keurmeester. Lees bijvoorbeeld op de site van Leen APK over de toegelaten spelingen; er mag véél.deusjevo schreef:Uhmm, kan een slechte manier van monteren de levensduur verkorten misschien?
Ja, dat ken ik!David schreef:Ik heb onlangs voor het eerst een setje gezien wat je kunt kopen om je fusee te wisselen.
Allemaal pinnen in verschillende maten waarmee je een fusee eruit zou moeten kunnen slaan, zonder de boel te slopen.
Kent iemand een dergelijk setje?
En werkt het?
Maar........ bij mijn project werkte het niet. Fusee zat veel te vast .
Ik ga er liever mee naar een garagebedrijf. Ik doe zo veel mogelijk zelf aan mijn eend, maar hier heb je toch echt een goeie pers voor nodig, dan beschadigd er ook niets.
- Boudewijn
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1893
- Lid geworden op: wo 6 jun, 2007 10:13
- Locatie: Wijchen
- Contacteer:
Op mijn werk hebben we diverse persen staan, dus als mijn fusee aan de beurt is kan ik het daar wel doen. Eigenlijk vreemd dat de 2cv club niet over een pers beschikt. In het nieuwe clubhonk is wel een sleutelplaats gemaakt dus een pers er bij zou handig zijn.
Overigens toen mijn eend gekeurd werd ben ik toch wel geschrokken van de speling op het fusee, maar gelukkig was het geen afkeur. Een bekende kitkar bouwer uit de buurt van Tiel heeft mij eens gezegd dat als je zoveel speling op je fusee hebt als wettelijk is toegestaan, je voor je eigen gevoel niet meer prettig rijdt. Dus zolang de auto nog lekker rijdt hoef je je geen zorgen te maken over de fusee speling. Ik zal binnenkort eens een meetklok lenen en de speling van mijn fusee meten (als het weer wat warmer is). Ben benieuwd hoeveel dat zal zijn.
Overigens toen mijn eend gekeurd werd ben ik toch wel geschrokken van de speling op het fusee, maar gelukkig was het geen afkeur. Een bekende kitkar bouwer uit de buurt van Tiel heeft mij eens gezegd dat als je zoveel speling op je fusee hebt als wettelijk is toegestaan, je voor je eigen gevoel niet meer prettig rijdt. Dus zolang de auto nog lekker rijdt hoef je je geen zorgen te maken over de fusee speling. Ik zal binnenkort eens een meetklok lenen en de speling van mijn fusee meten (als het weer wat warmer is). Ben benieuwd hoeveel dat zal zijn.
Schultenbräu das ist mein Bier !
Met goede drevels (o.a. die geslepen en aangepaste fuseepen van Siemen) en hard meppen met een zware hamer lukt het uiteindelijk altijd. 't Is vooral een kwestie van moed. Maar als je over een bruikbare pers kunt beschikken, is dat altijd beter. En ook veiliger, als je tenminste over hulpstukken beschikt die niet kunnen wegschieten. Zelf heb ik iets geknutseld dat lijkt op de pers met schroefspil uit het Werkplaatshandboek, maar dan met een 10-tons potkrik bovenin. En er zijn ook heel mooie zelfgemaakte apparaten met een hydraulische uitdeukpers, die zonder demontage van het spatbord en de draagarm kunnen worden gebruikt. Michel Evers heeft daar ooit een gedetailleerde bouwtekening met handleiding voor gemaakt.