Olie geur

Gesloten
BlackBeauty
Beginner
Beginner

Olie geur

Bericht door BlackBeauty » wo 23 mar, 2005 07:00

Op het moment heb ik het volgende probleem:
Bij het starten, afremmen op de motor en ook de wat lagere (stads)snelheden, komt er via het verwarmingskanaal een oliegeur binnen. Niet heel sterk, geen blauwe walm, maar wel die penetrante geur van olie (dus niet die verbrande olie lucht).

Het olieverbruik is niet buitensporig en het oliepeil blijft dan ook netjes waar het moet zijn. Er zijn ook niet echt symptomen van lekkage, al moet ik wel bekennen dat mijn klepdeksels licht zweten (wellicht een optie?).

Heeft iemand een Aha-erlebnis bij deze suymptomen? Ik ben erg benieuwd naar wat het is, want ondanks dat de temperaturen zo zijn dat het raampje nu best open kan ter ventilatie, wil ik toch niet graag mijn blok in de soep draaien.

Bjorn
Regelmatige poster
Regelmatige poster

Bericht door Bjorn » wo 23 mar, 2005 09:04

als het echt een penetrante lucht is kan het wel eens bakolie zijn. Controleer ook het peil van je bak eens. (licht er overigens olie op je uitlaat of schijven?)
AZ A2 '70
AK400 '76

joost2cv
Gebruiker
Gebruiker

zelfde kenmerken

Bericht door joost2cv » wo 23 mar, 2005 10:20

Komt bij bij ook voor en ik weet dat het bij mij de brilrubbers zijn. Onze eend is uit 82 en de rubbers zijn verhard en lekken.

Groeten Joost

BlackBeauty
Beginner
Beginner

Bericht door BlackBeauty » wo 23 mar, 2005 16:06

Ik zal de bak eens checken. En brilrubbers, ik neem aan dat ik dat niet te letterlijk moet nemen......maar waar zitten ze dan wel?

Punky
Addicted user
Addicted user
Contacteer:

Bericht door Punky » wo 23 mar, 2005 16:32

Brilrubbers hebben inderdaad de vorm van een bril. :lol:

Deze zitten onder je cilinder. Er loop dan van de kop naar het blok 2 alumium buisjes. Waar deze buisjes het blok ingaan. Zit een rubber. Dat is het brilrubber. :wink:
PuNk RoCK LosEr

2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!

Gesloten