Al een hele tijd niet meer zo actief geweest hier (enkel nog wat lezen, niet meer posten eigenlijk)
Maar mijn nieuwste aanwinst kan ik jullie hier toch niet onthouden

Sinds vorige week is mijn 'collectie' namelijk uitgebreid van 1 naar 2 wagens

Eerste en vooral, met de Dyane is dus alles pico-bello.
Ik rij er elke dag mee naar m'n werk (20Km) en ze start toch nog elke ochtend (-3 deze morgend)

Er zit een ander motortje in, want de vorige verbruikte veel te veel olie (zaten nieuwe zuigers in, denk slechte makelij ofzo

Maar de reden waarom ik deze post dus maak is de jongste aankoop van mij, en dat is geworden: een Ami 8 van 1969

Ik was al een tijdje aan het uitkijken naar een 2de wagen, met de bedoeling iets te hebben om nog eens wat aan te sleutelen en om deze eigenlijk als 'daily' te gaan gebruiken en mijn Dyane als 'zondagse/zomer'.
Ik had zo al wat Dyane's bekeken e.d. toen ik deze Ami eigenlijk geheel toevallig tegen het lijf liep. En na ze eens goed bekeken te hebben was de keuze al snel gemaakt!
Concrete plannen ermee:
- Geen volledige restauratie (komt uit Z-fr en is STEENHARD)
- Bodem e.d. volledig anti-roest behandelen.
- Op belgische papieren zetten.
- Elektronische ontsteking inbouwen.
- Klein stukje laswerk aan de dorpel rechts achter (was iets met de rubber waardoor er water in kon en is eigenlijk de enige plek waar ze 'slecht' is)
- Lak ben ik nog niet uit, mss iets met zwart
- Gewoon 'mn eigen ding' ermee doen

- Voor de rest is er eigenlijk niets mis mee, is nog tot 2013 gekeurd in Frankrijk dus...
...en een dikke stereo natuurlijk, voor al mn heavy metal

ohja, foto's willen jullie ook zien zeker

Bij de aankoop

Ophalen

En thuis

En meteen kennis maken met z'n nieuwe maatje natuurlijk

En dat is het zowat, voorlopig staat ze nog bij m'n buurman gestald tot er hier een carport is gezet en m'n Dyane daar onder kan zodat ik de Ami in de garage kan zetten.
Grtz, Jerre