Banden
- André Post
- Heavy user
-
- Regelmatige poster
Nee precies, maar ik zit ook te overwegen, als mijn eend klaar is, om deze te nemen.Art schreef:ik heb die golden tyre,s als voor banden op m,n eend. is idd zelfde profiel en maat als de michelins, ze maken alleen ietsje meer rijgeluid. verder bavallen ze me wel. (ben geen racer of wegpiraat met de eend)
Wie weet hoe lang de Golden Tyre meegaan?
-
- Regelmatige poster
Ik was redelijk snel redelijk te spreken over de Firestones. Bij veel regen kwam ik daar toch al snel op terug. Ik was er minder blij mee dan in het begin. Toen reed ik een voorband lek, kon niet stoppen op die plek dus ban aan flenters.
Mijn eenden expert raade mij weer TOYO aan. Ik heb nu 2 Toyo's voor liggen. Deze zijn in de regen toch wel erg beter dan de Firestones. Eigenlijk veel beter dan ik had gedacht. Ik weet nog niks over slijtvastheis. Wel weet ik dat ze een stuk stiller zijn dan wat er eerst onder lag. Ook sturen ze strakker en zit er minder trilling in het stuur (Allebij de sets heb ik laten ballanceren).
Ik haal hier dus openlijk flink bakzeil! Goede grip droog, goede grip nat en zelfs in de sneeuw bleken ze niet verkeerd...
Mijn eenden expert raade mij weer TOYO aan. Ik heb nu 2 Toyo's voor liggen. Deze zijn in de regen toch wel erg beter dan de Firestones. Eigenlijk veel beter dan ik had gedacht. Ik weet nog niks over slijtvastheis. Wel weet ik dat ze een stuk stiller zijn dan wat er eerst onder lag. Ook sturen ze strakker en zit er minder trilling in het stuur (Allebij de sets heb ik laten ballanceren).
Ik haal hier dus openlijk flink bakzeil! Goede grip droog, goede grip nat en zelfs in de sneeuw bleken ze niet verkeerd...
Ben herintreder! Mijn eerste auto was een eend, En we rijden weer in een blauwe Cub uit '86. Verder Honda CX500, Jawa 640
-
- Regelmatige poster
- Contacteer:
Toyo
Toyo is zeker een goede band, is ook als eerste montage band gebruikt bij vele Japanse merken uiteraard, maar ook bij Audi.
In de stelling staat net zoiets als Mabor maar dan duurder.
Toyo is een eerste merk band, Mabor is geen eerste merk band maar een band van Continental.
Of de Toyo duurder is dan Mabor vraag ik mij af, hij is misschien moeilijker te krijgen.
In de stelling staat net zoiets als Mabor maar dan duurder.
Toyo is een eerste merk band, Mabor is geen eerste merk band maar een band van Continental.
Of de Toyo duurder is dan Mabor vraag ik mij af, hij is misschien moeilijker te krijgen.
Met vriendelijke groet G. vd Bergh.
https://lepatron.nl/webshop/
https://lepatron.nl/webshop/
- André Post
- Heavy user
- André Post
- Heavy user
Respect om zo openlijk en eerlijk je mening te geven.. en er op terug te komen...ejfrolich schreef:Ik was redelijk snel redelijk te spreken over de Firestones. Bij veel regen kwam ik daar toch al snel op terug. Ik was er minder blij mee dan in het begin. Toen reed ik een voorband lek, kon niet stoppen op die plek dus ban aan flenters.
#Echtemannenrijdendehelewinter2cv
2cv6 Charleston -1984
Peugeot 106 - 1996
2cv6 Charleston -1984
Peugeot 106 - 1996
- André Post
- Heavy user
Onder mijn rode 2cv heb ik Wearwell banden.
Voorlopig ben ik wel tevreden over het weggedrag.
Voldoende grip op droog en nat wegdek, voorzover ik nu in de praktijk kunnen proberen.
Voorlopig ben ik wel tevreden over het weggedrag.
Voldoende grip op droog en nat wegdek, voorzover ik nu in de praktijk kunnen proberen.
2CV 18PK 1970, Méhari 1972,
Berlingo 2001 multispace,
2CV6 1987 is naar mijn dochter gegaan.
Honda CX500C 1982 herboren.
Berlingo 2001 multispace,
2CV6 1987 is naar mijn dochter gegaan.
Honda CX500C 1982 herboren.
- André Post
- Heavy user
Ik had mijn eend in 1997 in de stalling gezet met toen gloedjenieuwe Michelins, daar heeft hij 13 (!) jaar gestaan.
2 jaar geleden eruit gehaald, banden opgepompt en rijden, ongelooflijk.
Niet uitgedroogd, geen haarscheurtjes en na 1 week rijden weer perfect rond.
Ik zou persoonlijk altijd voor Michelin gaan maar dat heeft natuurlijk ook met je portemonnee te maken....
2 jaar geleden eruit gehaald, banden opgepompt en rijden, ongelooflijk.
Niet uitgedroogd, geen haarscheurtjes en na 1 week rijden weer perfect rond.
Ik zou persoonlijk altijd voor Michelin gaan maar dat heeft natuurlijk ook met je portemonnee te maken....
-
- Veelvuldig poster
Momenteel zijn er Michelin 1er Prix banden met de aanduiding 135/80 R 13 70T in Frankrijk bij LeClerc L'Auto to koop voor 28,90 Euro. De aanbieding loopt tot 16 juni 2012. Zijn dit de geschikte banden voor een Eend? Lijkt me niet duur.
LeClerc l'Auto zit soms naast de LeClerc brico. Misschien iets voor iemand die vroeg op vacantie gaat.
LeClerc l'Auto zit soms naast de LeClerc brico. Misschien iets voor iemand die vroeg op vacantie gaat.
- Tom Duckpower
- Moderator
- Contacteer: