ok ben vandaag weer aan het prutsen
snap er nu zelf ook niets meer van !!! dus het beste is gewoon overnieuw beginnen.
ok waar het dus om gaat is dat het contact slot daar het sleuteltje niet meer van uit wilt. en blijft dus op contact staan.
nu heb ik geen zin om een nieuw slot te kopen dus gaan we met een startknop werken.
wie o wie weet hoe je die moet aan sluiten en helpt mij uit de brand
gr bob
dynamo laad bij maar ook niet!?
ok top thnx voor je snelle reactie!
dus als ik het goed begrijp
door draad 1 los te trekken gaat hij uit komt daar dan de aan en uit schakelaar tussen?
en tussen draad 3 de startknop?
ja sorry elektrische ellende is niet mijn ding zoals je ziet
gr bob
dus als ik het goed begrijp
door draad 1 los te trekken gaat hij uit komt daar dan de aan en uit schakelaar tussen?
en tussen draad 3 de startknop?
ja sorry elektrische ellende is niet mijn ding zoals je ziet
gr bob
dyane BX-13-RB verkocht
dyane super 44-YB-75 verkocht
2cv6 mat zwart KH-68-BX
2cv6 special GS-38-LV
AZU 250 42-BB-21
AK 400 frans kent.
dyane super 44-YB-75 verkocht
2cv6 mat zwart KH-68-BX
2cv6 special GS-38-LV
AZU 250 42-BB-21
AK 400 frans kent.
hallo,
de eend rijd nu al weer een tijdje vrolijk rond. zelfs naar gemert op en neer.
maar afgelopen week reed mijn pa savonds met de verlichting aan een paar kilometer, eindbestemming bereikt wil daarna de eend weer starten en je raad het al accu stront leeg!
iemand nog suggesties?
gr
de eend rijd nu al weer een tijdje vrolijk rond. zelfs naar gemert op en neer.
maar afgelopen week reed mijn pa savonds met de verlichting aan een paar kilometer, eindbestemming bereikt wil daarna de eend weer starten en je raad het al accu stront leeg!
iemand nog suggesties?
gr
dyane BX-13-RB verkocht
dyane super 44-YB-75 verkocht
2cv6 mat zwart KH-68-BX
2cv6 special GS-38-LV
AZU 250 42-BB-21
AK 400 frans kent.
dyane super 44-YB-75 verkocht
2cv6 mat zwart KH-68-BX
2cv6 special GS-38-LV
AZU 250 42-BB-21
AK 400 frans kent.
- Gerard2cv
- Super eendkenner
- Berichten: 2885
- Lid geworden op: za 22 mar, 2003 10:57
- Locatie: Hongarije
Eerst de accu opladen.
Dan zal je moeten gaan meten (een Voltmeter tot 20V gelijkstroom)
Motor laten draaien en de accu meten tussen + en - (moet 13,6V zijn.)
Indien niet,Meten met contact aan,Het stekkertje op de dynamo moet 12V zijn.Als je het stekkertje los trekt moet je een vonkje zien (de koolborstels)
Geen vonkje,wel 12V dan zijn borstels versleten.
Geen spanning op het stekkertje,Kapotte regelaar.Of zekering.
Dan zal je moeten gaan meten (een Voltmeter tot 20V gelijkstroom)
Motor laten draaien en de accu meten tussen + en - (moet 13,6V zijn.)
Indien niet,Meten met contact aan,Het stekkertje op de dynamo moet 12V zijn.Als je het stekkertje los trekt moet je een vonkje zien (de koolborstels)
Geen vonkje,wel 12V dan zijn borstels versleten.
Geen spanning op het stekkertje,Kapotte regelaar.Of zekering.