restauratue Charlie
Neen hoor, niet geschrokken, project ligt al even stil wegens voorrang gegeven aan deel 2 van onze verbouwingen aan het huis, ben ondertussen rustig alle nodige onderdelen aan het verzamelen en opkuisen voor de verdere opbouw. Heb ondertussen ook wel ingezien dat mijn (slecht ) gerestaureerde kas moeilijk te gebruiken is zoals ze er nu bijstaat. Heb ondertussen wel al 2 andere kassen verzameld die kunnen hersteld worden, eventueel de ingelaste stukken gebruiken uit mijn kas, weet het nog niet goed. Zodra er weer schot in komt ga ik zeker verder met mijn restauratieverslag. Groeten, Bart.
Bordeaux/zwarte Charleston van '81
De kogel is door de kerk. Ik heb toch een nieuwe koets gekocht. Heb ingezien dat mijn koets praktisch niet te redden is. Weet nog niet wat ik ermee ga doen, nieuwe stukken terug uithalen en voor een ander project gebruiken denk ik. Mijn andere reeds verzamelde koetsen geef ik binnen in ruil om de kosten te drukken. Normaal is de koets klaar binnen een drietal weken (gestraald, epoxy grondlaag, afgekit en gespoten). Na deel 2 van onze verbouwingen ben ik terug gestart met het verder ineenpuzzelen van onderdelen en ben ik verder stukken aan het verzamelen zodat ik verder kan met de opbouw als mijn nieuwe koets arriveert.
Alle gestraalde en gepoederlakte onderdelen zijn terug, ziet er goed uit
Ik heb ook de pedalen laten poederlakken, even een tik op geven en zijn terug los, geen probleem
Voor- en achterbank, mooi
De deurscharnieren terug in mekaar gezet
De ruitenwisser installatie, zoek de verschillen!
Alles vernieuwd.
Alle gestraalde en gepoederlakte onderdelen zijn terug, ziet er goed uit
Ik heb ook de pedalen laten poederlakken, even een tik op geven en zijn terug los, geen probleem
Voor- en achterbank, mooi
De deurscharnieren terug in mekaar gezet
De ruitenwisser installatie, zoek de verschillen!
Alles vernieuwd.
Die persoon heeft die laswerken ter goeder trouw gedaan, alleen bijlange na niet goed genoeg. Ik heb ook totaal onderschat welk werk er nog aan was om die nadien nog enigszins strak te krijgen. Ik heb toch één ding geleerd: beter iets meer betalen voor deskundig en degelijk werk ipv zo weinig mogelijk willen uitgeven en met zoiets terugkeren. Maar ja, we kijken niet achteruit en maken van alles het beste.
Bart.
Bart.
@David: stukken zijn gestraald en gepoederlakt bij dat bedrijf waarvan ik je nog de gegevens gegeven heb. De benzinetankbeugel of hoe noem je dat is na het stralen eerst verzinkt en dan gepoederlakt, de trekhaak is nu nog weg voor hetzelfde te doen, zal er nog wel wat foto's van posten, groeten, Bart.
Wanneer mijn koets en alle plaatwerk terug is van de spuiter zou ik deze graag nog overvloedig tectyleren. Heeft er iemand tips, vooral voor de koets? Ben van plan om in elk gat tectyl te laten lopen, maar kom ik dan wel overal? Of kan ik best ergens enkele gaatjes bijmaken om ervoor te zorgen dat alles goed in de tectyl zit?
Eindelijk: de koets en alle carrosseriestukken zijn gesporten en staan klaar in mijn garage, ondertussen heb ik ook zo goed als alles bijeengesprokkeld om m'n charleston af te bouwen.
De bekleding voor de motorkap ligt nog in de koets.
Staat mooi in de lak, bodemplaten en voetenbak zijn ook met zo'n soort hars behandeld, is doorzichtig maar je voelt dat er een extra laag op de lak ligt.
Is wat troebel gefotografeerd maar is echt strak hoor, geen deukje meer te bespeuren!
Mooi he, ik was echt onder de indruk toen ik ze eerst zag.
Laatste dingetjes aan chassis in orde gebracht zodat de koets erop kan.
Volledige inox uitlaatlijn geplaatst.
Lichtbaar gemonteerd, was serieus gepruts om de verlichtingsdraden erdoor te krijgen maar is toch gelukt.
Koets teruggezet, hier en daar wat gaten met de Dremel bijgewerkt maar alles past eigenlijk heel goed.
De stickers worden maar gekleefd als alles op z'n plaats zit, eerst de deurtjes mooi uitlijnen zodat alles mooi komt te hangen.
De spatborden, ventilatieklep en de driehoeken (liggen onder de spatborden) staan ook te wachten.
Achterste spatborden al losjes op hun plaats gehangen, inox sierstip moet er nog tussen, dan mooi uitpassen en vastzetten. Alles is wel wat stoffig maar zal uiteraard grondig gepoetst worden als ie klaar is.
Inox versnellingspook geplaatst
Dan al wat begonnen aan het interieur, draadboom getrokken en al wat dashbord onderdelen geplaatst.
Ben blij met m'n stuurtje, ik weet het, is niet origineel maar vind ik wel fijn.
De motorkap mét nieuwe isolatie op z'n plaats.
Dit is de voorlopige stand van zaken. De volgende klusdag zal waarschijnlijk het in elkaar zetten van de deuren zijn (sloten, ramen, enz.). Die staan nu nog te drogen na het tectyleren. Dan ga ik verder met het dashbord. Zetelhoezen en interieurbekleding is ook besteld. Foto's van de vorderingen volgen nog, groeten.
De bekleding voor de motorkap ligt nog in de koets.
Staat mooi in de lak, bodemplaten en voetenbak zijn ook met zo'n soort hars behandeld, is doorzichtig maar je voelt dat er een extra laag op de lak ligt.
Is wat troebel gefotografeerd maar is echt strak hoor, geen deukje meer te bespeuren!
Mooi he, ik was echt onder de indruk toen ik ze eerst zag.
Laatste dingetjes aan chassis in orde gebracht zodat de koets erop kan.
Volledige inox uitlaatlijn geplaatst.
Lichtbaar gemonteerd, was serieus gepruts om de verlichtingsdraden erdoor te krijgen maar is toch gelukt.
Koets teruggezet, hier en daar wat gaten met de Dremel bijgewerkt maar alles past eigenlijk heel goed.
De stickers worden maar gekleefd als alles op z'n plaats zit, eerst de deurtjes mooi uitlijnen zodat alles mooi komt te hangen.
De spatborden, ventilatieklep en de driehoeken (liggen onder de spatborden) staan ook te wachten.
Achterste spatborden al losjes op hun plaats gehangen, inox sierstip moet er nog tussen, dan mooi uitpassen en vastzetten. Alles is wel wat stoffig maar zal uiteraard grondig gepoetst worden als ie klaar is.
Inox versnellingspook geplaatst
Dan al wat begonnen aan het interieur, draadboom getrokken en al wat dashbord onderdelen geplaatst.
Ben blij met m'n stuurtje, ik weet het, is niet origineel maar vind ik wel fijn.
De motorkap mét nieuwe isolatie op z'n plaats.
Dit is de voorlopige stand van zaken. De volgende klusdag zal waarschijnlijk het in elkaar zetten van de deuren zijn (sloten, ramen, enz.). Die staan nu nog te drogen na het tectyleren. Dan ga ik verder met het dashbord. Zetelhoezen en interieurbekleding is ook besteld. Foto's van de vorderingen volgen nog, groeten.
@Siemen, wat bedoel je juist? Die zwarte bekledingsstukken links en rechts van het dashbord? Deze eerst kleven en dan alles opbouwen? Zo ja dan ga ik daar eerst nog achter uiteraard, heb geen zin om vanalles weer te moeten demonteren of om die bekleding er dan nog tussen te prutsen.
Bart.
Bart.
- Jeroen-citroen
- Moderator