bij hard rijden en gas los geraas
bij hard rijden en gas los geraas
Hallo mede eend rijders,
Sinds vorig jaar is onze besteleend (AK400)weer in de running.
Nou heb ik na de vakantie in de Alpen een klein probleempje.
Als ik hard rijdt +- 100 begint er iets onder de motorkap te razen. Eerst dacht ik aan pingelen maar als je het gas half los laat wordt het niet minder maar juist erger. Beter is om vol gas door te rijden of de auto terug te laten zakken naar de 90.
Iemand een idee? Zouden het misschien de aandrijfassen kunnen zijn en hoe kan je dat controleren?
Groetjes, Jeroen.
Sinds vorig jaar is onze besteleend (AK400)weer in de running.
Nou heb ik na de vakantie in de Alpen een klein probleempje.
Als ik hard rijdt +- 100 begint er iets onder de motorkap te razen. Eerst dacht ik aan pingelen maar als je het gas half los laat wordt het niet minder maar juist erger. Beter is om vol gas door te rijden of de auto terug te laten zakken naar de 90.
Iemand een idee? Zouden het misschien de aandrijfassen kunnen zijn en hoe kan je dat controleren?
Groetjes, Jeroen.
Waar we aan begonnen zijn? Een "roestige" maar bijzondere ak 400 uit feb 77 (niet meer roestig)
- André Post
- Heavy user
- Berichten: 2177
- Lid geworden op: vr 8 apr, 2005 20:27
- Locatie: Beverwijk
Het geluid klinkt als een ratelend/raspend geluid en lijkt aan de bijrijders kant van de motor te komen.
Als de auto stilstaat en ik geef veel gas is het geluid er niet. ook niet als ik vroeg doorschakel en dus veel trekkracht vraag of bij hard optrekken.
Onder de 90 komt het geluid ook niet voor. Alleen bij volgas boven de 90 en als je bijvoorbeeld 95 rijdt en je laat het gas een klein beetje los is het het ergste.
Ik zat zelf nog te denken aan kleppen stellen aangezien het van een kant komt?
En hoe kan ik controleren of het een big end lager is?
Groetjes,
Jeroen.
Als de auto stilstaat en ik geef veel gas is het geluid er niet. ook niet als ik vroeg doorschakel en dus veel trekkracht vraag of bij hard optrekken.
Onder de 90 komt het geluid ook niet voor. Alleen bij volgas boven de 90 en als je bijvoorbeeld 95 rijdt en je laat het gas een klein beetje los is het het ergste.
Ik zat zelf nog te denken aan kleppen stellen aangezien het van een kant komt?
En hoe kan ik controleren of het een big end lager is?
Groetjes,
Jeroen.
Waar we aan begonnen zijn? Een "roestige" maar bijzondere ak 400 uit feb 77 (niet meer roestig)
Nee dat niet.
Ik heb namelijk een AK met trommelbak en dik vliegwiel maar wel met een moderne motor (644 als ik het goed heb). Misschien wel handig om te vermelden dat er een diafragma koppeling opzit met aangepaste koppelingsplaat.
Kan het niet iets lulligs als km-teller wieltje zijn o.i.d.?
Ik heb namelijk een AK met trommelbak en dik vliegwiel maar wel met een moderne motor (644 als ik het goed heb). Misschien wel handig om te vermelden dat er een diafragma koppeling opzit met aangepaste koppelingsplaat.
Kan het niet iets lulligs als km-teller wieltje zijn o.i.d.?
Waar we aan begonnen zijn? Een "roestige" maar bijzondere ak 400 uit feb 77 (niet meer roestig)
Ik heb gisteren nog even gekeken. Heb sowieso een aantal uitlaatklemmen vervangen door goeie die niet lekken, nu stinkt het in ieder geval niet meer in de cabine. Motorsteunen gecontroleerd en baksteun die staan nog goed op hun plek.
De 1e demper is nog geen jaar oud maar toch even gekeken of de zijkanten niet los zaten ook nog helemaal goed.
Met het rijden heb ik nog geen 100 kunnen rijden zo rond de 90 geen enkel probleem. Big end lager zou je dan al moeten horen denk ik.
Ben benieuwd als ik weer is op snelweg rijdt hoe het dan gaat. Over twee weken naar België maar is kijken.
Groeten,
Jeroen.
De 1e demper is nog geen jaar oud maar toch even gekeken of de zijkanten niet los zaten ook nog helemaal goed.
Met het rijden heb ik nog geen 100 kunnen rijden zo rond de 90 geen enkel probleem. Big end lager zou je dan al moeten horen denk ik.
Ben benieuwd als ik weer is op snelweg rijdt hoe het dan gaat. Over twee weken naar België maar is kijken.
Groeten,
Jeroen.
Waar we aan begonnen zijn? Een "roestige" maar bijzondere ak 400 uit feb 77 (niet meer roestig)