Reviseren of niet?
Reviseren of niet?
Beste forumleden,
Ik ben nieuw op dit forum en wil graag een vraag voorleggen;
Ik rij nu 1,5 jaar eend, maar hij moet dringend gereviseerd worden; andere motor, remsysteem (nog trommelremmen), nieuwe bak, nieuw dakje, plaatwerk heeft wat roest. Eigenlijk is alles gewoon 30 jaar oud en versleten. Chassis is waarschijnlijk nog goed.
Mijn vraag is; is het slim om hier zoveel geld in te gaan steken? Het plaatwerk roest tenslotte vrolijk door en zal ook een keer aangepakt moeten worden.
Graag jullie reactie.
Ik ben nieuw op dit forum en wil graag een vraag voorleggen;
Ik rij nu 1,5 jaar eend, maar hij moet dringend gereviseerd worden; andere motor, remsysteem (nog trommelremmen), nieuwe bak, nieuw dakje, plaatwerk heeft wat roest. Eigenlijk is alles gewoon 30 jaar oud en versleten. Chassis is waarschijnlijk nog goed.
Mijn vraag is; is het slim om hier zoveel geld in te gaan steken? Het plaatwerk roest tenslotte vrolijk door en zal ook een keer aangepakt moeten worden.
Graag jullie reactie.
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 390
- Lid geworden op: di 26 apr, 2005 13:05
- Locatie: Wanssum
Bedankt voor jullie reacties. Ik zal de staat van de eend even op een rijtje zetten;
2cv Special 1980 170.000 km( dit is de "wedden dat"-eend uit de show van Jos Brink: Hoeveel mensen passen er in een eend? )
Wanneer ik een paar kilometer 80 p.u. rij komt er enorm veel blauwe rook uit de uitlaat en ga je binnen ook dood. Wanneer ik gas bij geef hoor ik een hoop geknetter onder de motorkap. ( motor versleten? ) Bij iets steviger remmen begint hij een beetje te waggelen. Hard remmen kost zoiezo veel kracht. Hoop dat het nooit nodig is.
Chassis is waarschijnlijk wel goed. Eigenlijk zijn alle onderdelen nog origineel en redelijk versleten; slangen, bekleding, dak, spiegels.
Ik rij heel graag in de eend ga er 4 dagen mee naar mijn werk, ook in de winter. Op technisch gebied heb ik 2 linkerhanden.
Ik moet gaan beslissen; paar duizend euro investeren in de techniek, en daarna het plaatwerk ( kosten? ) Nu is hij niets waard. Hoeveel moet ik investeren om hem weer enige waarde te geven?
Of: ermee stoppen en een gewoon 2e hands zouteloos autootje kopen ( kost ook geld )
2cv Special 1980 170.000 km( dit is de "wedden dat"-eend uit de show van Jos Brink: Hoeveel mensen passen er in een eend? )
Wanneer ik een paar kilometer 80 p.u. rij komt er enorm veel blauwe rook uit de uitlaat en ga je binnen ook dood. Wanneer ik gas bij geef hoor ik een hoop geknetter onder de motorkap. ( motor versleten? ) Bij iets steviger remmen begint hij een beetje te waggelen. Hard remmen kost zoiezo veel kracht. Hoop dat het nooit nodig is.
Chassis is waarschijnlijk wel goed. Eigenlijk zijn alle onderdelen nog origineel en redelijk versleten; slangen, bekleding, dak, spiegels.
Ik rij heel graag in de eend ga er 4 dagen mee naar mijn werk, ook in de winter. Op technisch gebied heb ik 2 linkerhanden.
Ik moet gaan beslissen; paar duizend euro investeren in de techniek, en daarna het plaatwerk ( kosten? ) Nu is hij niets waard. Hoeveel moet ik investeren om hem weer enige waarde te geven?
Of: ermee stoppen en een gewoon 2e hands zouteloos autootje kopen ( kost ook geld )
- Peter Parker
- Regelmatige poster
- Berichten: 360
- Lid geworden op: wo 19 aug, 2009 10:28
- Locatie: Purmerend
Het is ook maar helemaal wat je ermee wilt/budget voor hebt .
Technisch opknappen is zowieso de moeite,elk eendje vertegenwoordigd toch wel een waarde.
(om van emotionele waarde/plezier maar te zwijgen)
Dat je beschrijft dat het om de wedden dat eendje gaat klinkt opzich al heel leuk.Je beschrijft hij is van 1980 dus wegenbelastingvrij( allé scheelt toch al geld he al is het niet veel)
Mijns inziens de moeite dus om er wat leuks van te maken.
dakje /plaatwerk is voor het begin niet zo heel erg belangrijk , technisch in orde wel.
in ieder geval technisch goed maken lijkt me dus een prima begin,(en trommelremmen is niks op tegen,lekker zo houden.Kan prima rijden.
Veel plezier en Succes.
Technisch opknappen is zowieso de moeite,elk eendje vertegenwoordigd toch wel een waarde.
(om van emotionele waarde/plezier maar te zwijgen)
Dat je beschrijft dat het om de wedden dat eendje gaat klinkt opzich al heel leuk.Je beschrijft hij is van 1980 dus wegenbelastingvrij( allé scheelt toch al geld he al is het niet veel)
Mijns inziens de moeite dus om er wat leuks van te maken.
dakje /plaatwerk is voor het begin niet zo heel erg belangrijk , technisch in orde wel.
in ieder geval technisch goed maken lijkt me dus een prima begin,(en trommelremmen is niks op tegen,lekker zo houden.Kan prima rijden.
Veel plezier en Succes.
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 846
- Lid geworden op: di 30 dec, 2003 16:36
- Locatie: Valkenburg ad Geul
laat anders een offerte maken door een eendenboer wat echt noodzakelijk is. Zo te lezen valt het reuze mee.. revisie motor, remmen revisie. Opnieuw spuiten?? wel kostbaar maar dan is weer bijna als nieuw...
2 cylinders en 30 pk maar veel meer inhoud..!
enne...mooi grijs is niet lelijk. Rood valt ook best mee.
enne...mooi grijs is niet lelijk. Rood valt ook best mee.
- deusjevo
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1884
- Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 15:01
- Locatie: Omgeving Rotjeknor...
- Contacteer:
Beste lijkt mij even bij een specialist langs te rijden.
Vlak bij Delft in Vlaardingen zit de "Wegenwacht voor Eenden", adres vind je hier wel in deze link: http://www.2cv.nl/alledag/adressen.html#zuidwest
Dan weet je snel genoeg of er nog muziek in je eend zit.
Vlak bij Delft in Vlaardingen zit de "Wegenwacht voor Eenden", adres vind je hier wel in deze link: http://www.2cv.nl/alledag/adressen.html#zuidwest
Dan weet je snel genoeg of er nog muziek in je eend zit.
Dyane 6 - 1968 - Blanc EWT
Range Rover Classic - 1972 - Epsom Green
Range Rover Classic - 1972 - Epsom Green
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 390
- Lid geworden op: di 26 apr, 2005 13:05
- Locatie: Wanssum
Het motorblok is makkelijk te vervangen, voor 200 euro heb een een goed ander blok. Ombouwen is ook niet zo moeilijk.
Als je je wilt gaan verdiepen in het sleutelen, zorg dan dat je als eerste een technisch handboek in handen krijgt zodat je weet wat je moet doen.
Als je je wilt gaan verdiepen in het sleutelen, zorg dan dat je als eerste een technisch handboek in handen krijgt zodat je weet wat je moet doen.
Wie een kuil graaft voor een ander, houdt zand over!!!
- Michiel van G.
- Heavy user
- Berichten: 2677
- Lid geworden op: vr 26 dec, 2003 14:33
- Locatie: Zeist
- Contacteer: