Opknappen 2cv ak400
Op de A markt lagen bij Jacques Moenen nog 2 Grote veerpotten hij gaat stoppen en is aan het uitverkopen dus wellicht kunnen ze voor een zacht prijsje weg.Deze AK 400 uit 1970 heeft van orgine nog jaren 60 kenmerken zoals een trekstarter.Echt leuk een van de eerste AK 400 uitvoeringen.De bak ziet er voor een AK nog heel netjes uit zelfs geen roest aan de binnenschermen.De plaat onder de achterdeurtjes moet wel vervangen worden net als de vloerplaten en voetenbak maar dat is gebruikelijk.En de reflectoren en achterlichten zijn ook niet orgineel meer maar daar is ook nog wel aan te komen.
2cv4 1970 az-a2
2cv 1967 az
AK 350 1968 glaceauto
2cv 1967 az
AK 350 1968 glaceauto
Veerpotten
Dank je wel voor die suggesties Tom schulte had ze niet maar ik heb inmiddels een nieuwe veerpot, via de 2cv onderdelen.nl, moet allen nog een nieuwe lange trekstang hebben, ik draaide er 3 kapot, die trekogen zaten zo vast. Mijn AK heeft ook een trekstarter trouwens en ook batteurs? maar die doen niets want ik heb ook schokbekers? het chassis is inmiddels klaar om weer opgebouwd te worden als ik alles verzameld heb. Na wat laswerk aan bijde kanten staat het nu in de RX5 en 10,De voorste wieldraagarmen zijn weer terug met nieuwe fusee pennen, dus dat kan er na behandeling ook weer op.
Ik zal morgen weer wat foto,s maken
Ps ik zie dat ik nog in het welkom maken forum sta, kan ik zelf dit na een ander forum brengen bijv. restauratie en zo?
Ik zal morgen weer wat foto,s maken
Ps ik zie dat ik nog in het welkom maken forum sta, kan ik zelf dit na een ander forum brengen bijv. restauratie en zo?
De zon schijnt, we gaan een stukje rijden.
Dank je voor de tip, Ik ga direct zoeken op google want Jaq is mij onbekend.2cv4 schreef:Op de A markt lagen bij Jacques Moenen nog 2 Grote veerpotten hij gaat stoppen en is aan het uitverkopen dus wellicht kunnen ze voor een zacht prijsje weg.Deze AK 400 uit 1970 heeft van orgine nog jaren 60 kenmerken zoals een trekstarter.Echt leuk een van de eerste AK 400 uitvoeringen.De bak ziet er voor een AK nog heel netjes uit zelfs geen roest aan de binnenschermen.De plaat onder de achterdeurtjes moet wel vervangen worden net als de vloerplaten en voetenbak maar dat is gebruikelijk.En de reflectoren en achterlichten zijn ook niet orgineel meer maar daar is ook nog wel aan te komen.
De achterlichten gaan er inderdaad af. en als je er mee bezig bent kom je steeds meer tegen, maar voor ik er aan begon heb ik Geert z,n belevenissen gelezen en toen wilde ik er ook aan beginnen ondanks de waarschuwingen van mijn omgeving.
Groet Steef
- Peter Parker
- Regelmatige poster
Dank je er gaan inderdaad aardig wat uurtjes inzitten, maar het is tot nu toe super leuk werk.Peter Parker schreef:Wat een werk heb je al verricht en moet je nog verrichten! Diep respect voor je en wat zal je straks kunnen genieten van je resultaat!!!
Hier wat nieuwe foto,s.
http://www.mijnalbum.nl/index.php?m=upl ... y=KEBSLZGY
Kijk dat bedoel ik nou: Superleuk werk. Dat vind ik dus ook !steef schreef:Dank je er gaan inderdaad aardig wat uurtjes inzitten, maar het is tot nu toe super leuk werk.Peter Parker schreef:Wat een werk heb je al verricht en moet je nog verrichten! Diep respect voor je en wat zal je straks kunnen genieten van je resultaat!!!
Hier wat nieuwe foto,s.
http://www.mijnalbum.nl/index.php?m=upl ... y=KEBSLZGY
En laat je omgeving maar kletsen, zolang jij het maar leuk vind !
Super leuk, alleen de link naar de foto's werkt bij mij niet

Re: Veerpotten
Ja die doen zeker wat! Die dempen een hoop kleine oneffenheden en maken het eendrijden juist zo fijn! Laten zitten dus.steef schreef:en ook batteurs? maar die doen niets want ik heb ook schokbekers?
------------------------------
Traction 11 BL 1950
Traction 11 BL 1950
-
- Veelvuldig poster
- Contacteer:
Ik heb 1 nieuwe veerpot en nieuwe trekstagen ik kreeg de trekogen er niet af en bij het doordraaien braken er 3 af, Ook waren de rubbers na de filistijnen het leek wel of ze gesmolten waren? iemand een idee hoe dat kan?
Geert bedankt voor de adressen zeer welkom want ik moet heel wat hebben voor ze weer de weg op kan, is een eend trouwens vrouwelijk?
Geert bedankt voor de adressen zeer welkom want ik moet heel wat hebben voor ze weer de weg op kan, is een eend trouwens vrouwelijk?
Koets
Zo het chassis staat klaar, we beginnen aan de koets maar daar ben ik toch wel flink van geschrokken.
Ik moet ook het schutbord en die balkjes aan de binnenkant (hoe heten die) en het voorruitframe vervangen ook heeft de achterkant in elkaar gezeten dus heel heel heel veel werk.
Groet Steef
Ik moet ook het schutbord en die balkjes aan de binnenkant (hoe heten die) en het voorruitframe vervangen ook heeft de achterkant in elkaar gezeten dus heel heel heel veel werk.
Groet Steef