ruit inlijmen

Wat is een goede prijs voor een eend, een onderdeel of de reparatie.
Plaats reactie
pimvanderheijden
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 76
Lid geworden op: do 8 okt, 2009 20:41
Locatie: Uffelte
Contacteer:

ruit inlijmen

Bericht door pimvanderheijden » vr 13 apr, 2012 23:12

Misschien vloeken in de kerk maar ik vroeg me af of een voorruit van eend of dyane niet ingelijmd kan worden (zoals tegenwoordig altijd gebeurt bij auto's) ipv in de rubber wat altijd problemen geeft (altijd inwateren en rottende raamframes)

Heeft iemand hier ervaring mee of weet dat het gedaan wordt.
En als het niet gedaan wordt, waarom dan niet.
Dyane D6 met M4 blokje 1968
Dyane 425 Commercial 1968
LNA 0.7 1981 Entreprise
Axel 11R 1985
citroendyane.wordpress.com

Gebruikersavatar
David
Heavy user
Heavy user
Berichten: 3331
Lid geworden op: vr 21 mar, 2008 07:20

Bericht door David » za 14 apr, 2012 08:39

Waarom zou je?

Als je ruit plaatst met een goed rubber en met voldoende ML hoeft hij echt niet te lekken.
En als je dat niet vertrouwd kun je altijd wat ruitenkit erbij gebruiken, toch?

Lijkt mij ook niet echt mooi passen, ruit ligt veels te diep om alleen lijm te gebruiken, althans dat denk ik....

Gebruikersavatar
Gerard2cv
Super eendkenner
Super eendkenner
Berichten: 2885
Lid geworden op: za 22 mar, 2003 10:57
Locatie: Hongarije

Bericht door Gerard2cv » za 14 apr, 2012 09:01

En de gaten in de zijstijlen? :?

achtpeter
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 845
Lid geworden op: za 6 feb, 2010 16:35
Locatie: Woerden

Bericht door achtpeter » za 14 apr, 2012 10:25

Een ruit die bedoeld is om in een rubber gemonteerd te worden, zal volgens mij te klein zijn om rechtstreeks in het staal geplakt te worden. Kijk maar eens hoeveel materiaal er in zo'n rubber zit, tussen de gleuf voor het glas en de gleuf voor de sponning.

schroef
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 549
Lid geworden op: wo 5 apr, 2006 21:32
Locatie: vlaardingen

Ruit inlijmen

Bericht door schroef » za 14 apr, 2012 11:16

Inlijmen is geen goed idee. Omdat de koets beweegt onder het rijden en een gelaagde ruit niet tegen erge bewegingen kan, is een rubber tussen koets en ruit noodzakelijk. Zo kan de koets bewegen en breekt de ruit niet. Zo'n ruit hadden we jaren geleden ook al eens gelijmd in een andere citroen die origineel was uitgevoerd met een rubber en was geen succes. Het er weer uithalen was een drama.

Flying Duckman
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 856
Lid geworden op: vr 23 dec, 2005 09:19
Locatie: Enschede
Contacteer:

Bericht door Flying Duckman » za 14 apr, 2012 23:01

Ik gebruik kit voor mijn ruiten. Werkt perfect. Je kunt beter nieuwe rubbers halen, waar je ramen inzitten, dan ben je ook klaar, maar veel mensen her gebruiken de raam rubbers en dan kun je heel goed kit gebruiken als extra om de ramen goed af te dichten. Werkt echt perfect, er komt geen druppel meer binnen. Ik zal snel wat foto's plaatsen!
groeten Flying Duckman

mooie foto van je auto? http://www.bloemendal-fotografie.nl

Plaats reactie