vraagje aandrijfas
vraagje aandrijfas
Op het punt waar de 2 delen van de aandrijfas in elkaar geschoven zijn zit bij mijn rechter aandrijfas wel heel veel ruimte, als de 2cv op de handrem staat en ik rol de eend heen en weer is er een tik hoorbaar uit de aandrijfas en ook zie envoel je met de hand de as ''verspringen'' . je kan de as dan zelfs op en neer bewegen. Speling in alle richtingen dus. Mijn vraag, heeft het nog zin om de vetspuit erop te zetten of kan ik beter meteen opzoek naar een paar goede assen?? Links heeft dit ook wel maar in mindere mate dan rechts. Alvast bedankt voor de antwoorden
Auto,s
-citroen ax 1.1 first
-citroen ami8
-citroen cx 2.0re break-familiale
-citroen ax 1.1 first
-citroen ami8
-citroen cx 2.0re break-familiale
Hoeveel speling mag zo'n as eigenlijk hebben ?
Bij mijn Mehari zit er ook heel veel speling op de steekassen.
De auto rijd er echter prima mee en geen vreemde geluiden.
Ik vraag me dus af hoeveel speling de assen af fabriek hebben en wat de criteria zijn om tot vervanging over te gaan.
Bij mijn Mehari zit er ook heel veel speling op de steekassen.
De auto rijd er echter prima mee en geen vreemde geluiden.
Ik vraag me dus af hoeveel speling de assen af fabriek hebben en wat de criteria zijn om tot vervanging over te gaan.
Mehari 1972 / 2CV 1975 / 2CV 1987
Hmm, daar was ik al bang voor, heb wel de vetspuit meegenomen van werk dus zo maar es kijken wat voor verschil het maakt..... zoals het er nu uitziet en klink word je er eng van.. Als ie namelijk door draait heb je ten eerste geen aandrijving meer, maar ook heel belangrijk, je mist dan ook je rem aan 1 kant
Auto,s
-citroen ax 1.1 first
-citroen ami8
-citroen cx 2.0re break-familiale
-citroen ax 1.1 first
-citroen ami8
-citroen cx 2.0re break-familiale
is ook zo, net even vol gepompt met vet en de speling, de tik en het verspringen zijn verdwenen, er moest ook flink veel in, dat wel. Gewoon net zolang gepompt tot de eend omhoog begon te komen haha.Komende tijd maar ff in de gaten houden of het niet na een paar ritten weer terug komt. k zal voor de zekerheid maar alvast andere assen gaan zoeken. voorraad is zoiezo nooit erg..
Auto,s
-citroen ax 1.1 first
-citroen ami8
-citroen cx 2.0re break-familiale
-citroen ax 1.1 first
-citroen ami8
-citroen cx 2.0re break-familiale
Op de handrem heen en weer rollen kan nog steeds, wel een stuk minder, maar volgens mij is er geen 1 eend waarbij dat niet kan.. Bij de gsa kan dat trouwens ook en die heeft weer een heel ander soort assen die je niet eens kan door smeren.
Auto,s
-citroen ax 1.1 first
-citroen ami8
-citroen cx 2.0re break-familiale
-citroen ax 1.1 first
-citroen ami8
-citroen cx 2.0re break-familiale
ik had dit probleem ook
en ook lekker veel vet erin gedaan
dat werkt even maar dan druk je er zo veel vet in dat je straks je as er niet meer uit krijgt omdat je schuifstuk meer wil schuiven
gewoon een andere op zetten
voor 2 tientjes hab je al een goede tweedehands
en 5 minuten werk om het erin te zetten
als hij breekt, breekt de hele zijkant mee
en ook lekker veel vet erin gedaan
dat werkt even maar dan druk je er zo veel vet in dat je straks je as er niet meer uit krijgt omdat je schuifstuk meer wil schuiven
gewoon een andere op zetten
voor 2 tientjes hab je al een goede tweedehands
en 5 minuten werk om het erin te zetten
als hij breekt, breekt de hele zijkant mee
mehari 1969 rouge hopi te koop
HY78 1978 bleu cèleste
2cv club 1980 vert jade
LJ80V 1981 camoflagegroen
LJ80Q 1980 poepiebruin
HY78 1978 bleu cèleste
2cv club 1980 vert jade
LJ80V 1981 camoflagegroen
LJ80Q 1980 poepiebruin
Teveel vet lijkt mij ook niet goed, de binnenste en buitenste as schuiven in elkaar als de auto inveerd.Art schreef:is ook zo, net even vol gepompt met vet en de speling, de tik en het verspringen zijn verdwenen, er moest ook flink veel in, dat wel. Gewoon net zolang gepompt tot de eend omhoog begon te komen
Het teveel aan vet word dus tussen beide assen gecomprimeerd en kan maar een kant op, namelijk naar je ashoes.
Door een grote hoeveelheid aan vet in de ashoes is de kans op scheuren van de hoes groter (middelpunt vliegende kracht tijdens het rijden) en je hebt kans dat vet uit de hoes komt tijdens het rijden.
Dit vet zal tegen de binnenkant van je spatbord geslingerd worden.
Mehari 1972 / 2CV 1975 / 2CV 1987