Bericht
door supercees » di 1 mei, 2012 11:55
ja, dat is hem. nieuwe dorpels (ak400), bodemplaten, voetenbak en compleet schutbord (2cv), achterpaneel en balk achter (azu). allemaal van behandelde metaal, zullen dus niet meer zo snel roesten. en een goede pasvorm.
vorige week de koets vastgezet op het dyane chassis (toch hiervoor gekozen, ik had de dyane al en 600 cc en schijfremmen voor sprak me toch meer aan). gordelbevestigingen moeten nog op de deurstijl gelast worden en dan is het laswerk wel klaar. draadboom (de originele) hier en daar al bevestigd. moet nog aangepast worden voor de knipperlichten voor en de startmotor (de azu had een trekstarter). choke en koplampverstelling blijft azu. bediening van de verwarming wordt nog wat uitvogelen. modernere ruitenwissermotor gemonteerd. oude dashboardje ga ik gebruiken met 12 volt lampjes. twee ronde lichten met duplolampjes voor achter heb ik nieuw liggen, knipperlichten achter boven op de zijkanten blijven behouden. heb nog kentekenplaatverlichting nodig.
de rode vierkante koplampen zijn tijdelijk, de oude ronde komen weer terug. de buitenkant blijft zo, de owatrol staat klaar.
ik heb de originele stof nieuw gekocht en dat op moderne stoelframes gemonteerd zodat de stoelen in een rails heen en weer kunnen schuiven, ik vond het zonde om gaten te moeten boren in het goede dyanechassis.
omdat de dyane van '81 is moet ik ook nog een ruitenwissersproeier monteren en dus een gaatje boren in de motorkap.
en ik heb nog twee oude klapraampjes nodig, deze hebben een ander pieletje waarmee ze geklemd worden als de raampjes openstaan, heeft iemand deze liggen?
degene die het laswerk heeft gedaan is nu een jaar bezig met zijn a-type restauratiebedrijf. hij heeft een puntlasapparaat, dus alles is gepuntlast, zoals ze dat ook in de fabriek deden. voordeel is het veel strakker op elkaar hechten vergeleken met het gaatjes ponsen en proplassen, in theorie dan.
daarna zijn de delen eerst gespoten en dan de carrosseriekit, vaak gaat dit andersom en krijg je toch weer roest onder je kit. de gehele onderkant staat in de verse bitumen, na eerst afgelakt te zijn met verf op terpentinebasis.
nog een hoop te doen, maar ook al veel gedaan.
2cv6 1985, BX 1.9 TRI break