Reviseren of niet?

Wat is een goede prijs voor een eend, een onderdeel of de reparatie.
Michiel van G.
Heavy user
Heavy user
Contacteer:

Bericht door Michiel van G. » wo 4 apr, 2012 10:03

Een gebroken zuigerveer rammelt als een gek... (is mijn eigen ervaring) En de cilinderwand vind dat niet leuk.

wusten-fuchs
Regelmatige poster
Regelmatige poster

restauratie

Bericht door wusten-fuchs » wo 4 apr, 2012 12:47

vergis je niet in een restauratie van zo,n ding

wil je het echt zo doen dat de auto weer veel jaren mee gaat zal alles tot op de laatste schroef uit elkaar moeten de koets en /of chassis gestraald/ontlakt moeten worden om te zien waar de roest werkelijk in zit enz enz de meeste ,,halfbakken,, restauratie,s beginnen al na 5 jaar intensief gebruik weer overal te roesten

meestal word er een hoop tijd en geld in een oude eend gestopt die het vaak niet meer waard is -- ik bedoel voor minder dan de helft van een restauratiebudget koop je waarschijnlijk een kant en klare betere eend -

aangezien je al aangaf over twee linkerhanden te beschikken en dus alles moet laten doen ,, kan ik je even uit de droom helpen .. voor een paar duizend euro ,, doe je echt niet veel meer tegenwoordig

veel wijsheid toegewenst
wat niet kan doen we lekker toch

David
Heavy user
Heavy user

Bericht door David » wo 4 apr, 2012 13:20

Daar ben ik het ABSOLUUT niet mee eens. Je kunt het zo gek maken als je zelf wilt.

En als je dan een kant en klare eend koopt ben je of, heel veel geld kwijt voor een goede, of je koopt weer een halfbakken eend waar je dan eigenlijk teveel voor betaald.
En waar je eigenlijk weer opnieuw mee kan beginnen......

Je kunt alles in etappes doen, dat heb ik ook gedaan. Niet alles hoeft in 1 keer te gebeuren.

Waarom moet een koets meteen helemaal gestraald worden??????
Je kunt toch ook gewoon de slechte delen doen.

:?: :?:

OnsEendje2
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster

Bericht door OnsEendje2 » wo 4 apr, 2012 17:31

Het is een beetje wat je wilt.

Als je het niet erg vindt hoe ze er uit ziet en er minimale kosten in wilt steken, dan zou ik de cursus eendologie gaan volgen (sowieso leuk trouwens) en het lekker zelf doen met hulp van daar. Je woont in de buurt!

Als je aan een echte revisie zit te denken door een eendengarage, hou er dan rekening mee dat je niet de helft gaat doen, maar het grondig aanpakt. Onder het mom ' tja als ze dan toch bezig zijn ' . Kosten zullen dan snel rond de 10.000 euro liggen.
Het resultaat is dan vast (ook) prachtig en de waarde op papier ook. Een eendje is nog altijd de sterkst in waarde stijgende klassieker. Maar dat zal slechts op papier zijn. (en maar goed ook want je moet 'm dan gewoon lekker houden).
Geen eend, geen onderschrift :(
Verkocht: OnsEendje: 2cv6 Special

wusten-fuchs
Regelmatige poster
Regelmatige poster

restauratie

Bericht door wusten-fuchs » wo 4 apr, 2012 18:12

:) david daar mag je het niet mee eens zijn ,,jouw goed recht

in de dagelijkse praktijk echter zie ik veel ,,halfbakken ,,nooit echt afgemaakte eenden ,,,voorbij komen ,,, deze zijn door tijd .geld gebrek ( of geen zin meer ) vaak wel voorzien van een verzinkt chassis maar hopeloze koetsen,,plaatwerk ,,en vaak ,,versleutelde,, techniek

ik kan met deze auto,s meestal ook niks meer en die worden dan ook gesloopt//donor eend

slechts een enkeling heeft de tijd/plaats en de kennis om zoiets in etappe,s te doen daar komt nog bij dat er vaak wat tussen komt ( verhuizen ,,ander werk ,,kinderen ensfin noem maar op)

ik hanteer alijd de volgende twee stelregels bij een restauratie

1---- als je toch restaureerd dan zo goed mogelijk ,,liever b.v 3000 euro meer dan over 2 jaar weer ellende

2 het hele project mag maximaal 1 jaar duren!! beslist nooit langer !

zo werk ik al jaren en dat bevalt uitstekend

verder mag iedereen daar natuurlijk anders over denken het is ook maar een advies , en geen bevel

fuchs :D

1

David
Heavy user
Heavy user

Bericht door David » wo 4 apr, 2012 19:53

Hoi Fuchs,

Wat je zegt klopt ook wel, maar dan begint er niemand meer aan een restauratie.

Link naar eigen bedrijf die niet als reclame bedoeld was, maar toch degelijke reclame is, verwijderd.

Sorry, foutje, was idd niet als reclame bedoeld :!:

Ik snap dus precies wat je bedoelt, maar wil niemand ontmoedigen om met een leuke hobby te starten, ook al heeft iemand een klein budget, sleutelen kun je ook leren!!
Ik ben zelf ook ooit met een gare 2cv begonnen, en dat is uitgegroeid tot een megahobby.

Greetz David
Laatst gewijzigd door David op vr 6 apr, 2012 14:00, 1 keer totaal gewijzigd.

wusten-fuchs
Regelmatige poster
Regelmatige poster

restauratie

Bericht door wusten-fuchs » vr 6 apr, 2012 13:13

:D ik snap ,m ook ik ben begonnen met een gare eend voor 350 gulden !!

dat was wel in 1987 dus 25 jaar geleden tegenwoordig werkt dat niet echt meer daar komt nog bij dat bij elke halfbakken ,slechte restauratie er eigenlijk weer een eend van de weg afgaat je schuift het probleem aleen een paar jaar op waarna het aleen maar lastiger word om er nog wat goeds van te maken

ik had al even op de link gekeken :D :D [... ] nu aleen hopen dat de 2 cv rijders hun gezonde ,,boerenverstand,, eens gaan gebruiken maar dat duurt nog even vrees ik

gusse aus deutschland
:)

FUCHS

supercees
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster

Bericht door supercees » vr 6 apr, 2012 17:05

mijn advies:

repareer wat nodig is en de rest boeit niet. uiteindelijk ben je dan alles wel een keer tegengekomen.

mijn eigen eend, zes jaar geleden gekocht voor 550 euro met slechts 42.000 kilometer op de teller. heb er tot nu toe 49.000 kilometer mee gereden, zomer en winter, regen, hagel, sneeuwstorm, maakt niet uit. bij 72.000 kilometer heeft'ie een beurtje gehad, er staat nu 91.000 op de teller, dus dat mag wel weer. voor de rest alleen noodzakelijke reparaties voor de apk, elk jaar tussen de 200 en 300 euro. volgende week moet ze weer gekeurd, heb achterlichtje vervangen, 1 reflector van een koplamp, ophangrubber uitlaat en twee gebruikte michelin's voor uit de schuur gehaald. en de hoofdremcilinder vervangen, kostte gebruikt 25 euro.

moraal van het verhaal; je kan enorm veel geld uitgeven zoals fuchs en david zeggen maar ik heb het idee dat zij connecties hebben met de commercielen of af en toe wat stuk is vervangen, zoals een blokje voor 200 euro en supergoedkoop jaar in, jaar uit doorkachelen. boeien dat hij er niet superstrak uitziet, daarvoor rij je in een eend!
2cv6 1985, BX 1.9 TRI break

wusten-fuchs
Regelmatige poster
Regelmatige poster

restauratie

Bericht door wusten-fuchs » vr 6 apr, 2012 17:20

:) wat de vorige persoon zegt kan natuurlijk ook !!! mits je twee rechterhanden hebt en het niet boeit dat er over 5 jaar geen auto( eend) meer voor je deur staat

ieder het zijne en ik het mijne zullen we maar zeggen

persoonlijk wil ik ook nog over 20 jaar een goed rijdende strakke roestvrije eend( eenden ) voor mijn huisdeur hebben staan en dat ga je niet redden op de manier die meneer, cees? beschrijft

en laten we eerlijk zijn als de auto eenmaal spik en span is , en dat heel lang blijft ben je dat geld dat het gekost heeft over 20 jaar allang vergeten ik weet echt niet meer wat ik in 1989 aan mijn auto heb gespendeerd wie wel ???? ik weet aleen dat ie er nog is !!!!

fuchs

Jaco
Beginner
Beginner

Bericht door Jaco » di 22 mei, 2012 21:45

Beste mensen,
Heeft even geduurd, maar inmiddels wordt de motor gereviseerd door een garage. Meteen nieuw dakje erop, met achterruitverwarming dit keer, extra blower in de kachelpijp. Dat zijn de dingen die het hardste nodig zijn. Nu de motor straks weer ok is ga ik lekker aan de slag met het vervangen van kleine onderdelen en de bekleding. Blij dat ik weer kan rijden zonder blauwe rookwolken straks!

David
Heavy user
Heavy user

Bericht door David » wo 23 mei, 2012 07:40

OK mooi, en nu maar lekker rijden deze zomer! :lol:

dyane_maniac
Heavy user
Heavy user

Bericht door dyane_maniac » wo 23 mei, 2012 09:44

supercees schreef: boeien dat hij er niet superstrak uitziet, daarvoor rij je in een eend!
LIKE!
die anarchistische ente, 2cv6 special '85, rijdend.
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction

Peter Parker
Regelmatige poster
Regelmatige poster

Bericht door Peter Parker » wo 23 mei, 2012 22:29

goeie keuze, lekker rijden! geniet er van!
Gris Cormoran 1985 genaamd Brigitte

summersnoek
Regelmatige poster
Regelmatige poster

Bericht door summersnoek » za 17 nov, 2012 01:00

Gewoon lekker rond toeteren in de eend. Mijn vrouw zou jouw auto een rijdend project noemen. Zolang je maar rijdt is het top. Voor het zelfde geld wordt je volgende week op het zebrapad geschept. Alles is relatief en pluk de dag.
Crisis is van 2 eenden 1 eend maken

1982 2cv6 (in wording) zdz koets
1929 Austin Seven SWB Tourer

JanR
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster

Bericht door JanR » za 17 nov, 2012 08:31

Ik heb de Dyane om in te rijden, niet superstrak, maar dat hoeft ook niet, ik wil vooral rijden. Auto's kijken doe ik wel in een museum.
Geen eend, maar een Dyaantje (beige colorado)
http://dyaantje.blogspot.nl/

Plaats reactie