Reviseren of niet?
- Michiel van G.
- Heavy user
- Berichten: 2682
- Lid geworden op: vr 26 dec, 2003 14:33
- Locatie: Zeist
- Contacteer:
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 214
- Lid geworden op: ma 12 dec, 2011 17:50
restauratie
vergis je niet in een restauratie van zo,n ding
wil je het echt zo doen dat de auto weer veel jaren mee gaat zal alles tot op de laatste schroef uit elkaar moeten de koets en /of chassis gestraald/ontlakt moeten worden om te zien waar de roest werkelijk in zit enz enz de meeste ,,halfbakken,, restauratie,s beginnen al na 5 jaar intensief gebruik weer overal te roesten
meestal word er een hoop tijd en geld in een oude eend gestopt die het vaak niet meer waard is -- ik bedoel voor minder dan de helft van een restauratiebudget koop je waarschijnlijk een kant en klare betere eend -
aangezien je al aangaf over twee linkerhanden te beschikken en dus alles moet laten doen ,, kan ik je even uit de droom helpen .. voor een paar duizend euro ,, doe je echt niet veel meer tegenwoordig
veel wijsheid toegewenst
wil je het echt zo doen dat de auto weer veel jaren mee gaat zal alles tot op de laatste schroef uit elkaar moeten de koets en /of chassis gestraald/ontlakt moeten worden om te zien waar de roest werkelijk in zit enz enz de meeste ,,halfbakken,, restauratie,s beginnen al na 5 jaar intensief gebruik weer overal te roesten
meestal word er een hoop tijd en geld in een oude eend gestopt die het vaak niet meer waard is -- ik bedoel voor minder dan de helft van een restauratiebudget koop je waarschijnlijk een kant en klare betere eend -
aangezien je al aangaf over twee linkerhanden te beschikken en dus alles moet laten doen ,, kan ik je even uit de droom helpen .. voor een paar duizend euro ,, doe je echt niet veel meer tegenwoordig
veel wijsheid toegewenst
wat niet kan doen we lekker toch
Daar ben ik het ABSOLUUT niet mee eens. Je kunt het zo gek maken als je zelf wilt.
En als je dan een kant en klare eend koopt ben je of, heel veel geld kwijt voor een goede, of je koopt weer een halfbakken eend waar je dan eigenlijk teveel voor betaald.
En waar je eigenlijk weer opnieuw mee kan beginnen......
Je kunt alles in etappes doen, dat heb ik ook gedaan. Niet alles hoeft in 1 keer te gebeuren.
Waarom moet een koets meteen helemaal gestraald worden??????
Je kunt toch ook gewoon de slechte delen doen.
En als je dan een kant en klare eend koopt ben je of, heel veel geld kwijt voor een goede, of je koopt weer een halfbakken eend waar je dan eigenlijk teveel voor betaald.
En waar je eigenlijk weer opnieuw mee kan beginnen......
Je kunt alles in etappes doen, dat heb ik ook gedaan. Niet alles hoeft in 1 keer te gebeuren.
Waarom moet een koets meteen helemaal gestraald worden??????
Je kunt toch ook gewoon de slechte delen doen.
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1147
- Lid geworden op: za 18 feb, 2006 21:59
- Locatie: Zandvoort
Het is een beetje wat je wilt.
Als je het niet erg vindt hoe ze er uit ziet en er minimale kosten in wilt steken, dan zou ik de cursus eendologie gaan volgen (sowieso leuk trouwens) en het lekker zelf doen met hulp van daar. Je woont in de buurt!
Als je aan een echte revisie zit te denken door een eendengarage, hou er dan rekening mee dat je niet de helft gaat doen, maar het grondig aanpakt. Onder het mom ' tja als ze dan toch bezig zijn ' . Kosten zullen dan snel rond de 10.000 euro liggen.
Het resultaat is dan vast (ook) prachtig en de waarde op papier ook. Een eendje is nog altijd de sterkst in waarde stijgende klassieker. Maar dat zal slechts op papier zijn. (en maar goed ook want je moet 'm dan gewoon lekker houden).
Als je het niet erg vindt hoe ze er uit ziet en er minimale kosten in wilt steken, dan zou ik de cursus eendologie gaan volgen (sowieso leuk trouwens) en het lekker zelf doen met hulp van daar. Je woont in de buurt!
Als je aan een echte revisie zit te denken door een eendengarage, hou er dan rekening mee dat je niet de helft gaat doen, maar het grondig aanpakt. Onder het mom ' tja als ze dan toch bezig zijn ' . Kosten zullen dan snel rond de 10.000 euro liggen.
Het resultaat is dan vast (ook) prachtig en de waarde op papier ook. Een eendje is nog altijd de sterkst in waarde stijgende klassieker. Maar dat zal slechts op papier zijn. (en maar goed ook want je moet 'm dan gewoon lekker houden).
Geen eend, geen onderschrift
Verkocht: OnsEendje: 2cv6 Special
Verkocht: OnsEendje: 2cv6 Special
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 214
- Lid geworden op: ma 12 dec, 2011 17:50
restauratie
david daar mag je het niet mee eens zijn ,,jouw goed recht
in de dagelijkse praktijk echter zie ik veel ,,halfbakken ,,nooit echt afgemaakte eenden ,,,voorbij komen ,,, deze zijn door tijd .geld gebrek ( of geen zin meer ) vaak wel voorzien van een verzinkt chassis maar hopeloze koetsen,,plaatwerk ,,en vaak ,,versleutelde,, techniek
ik kan met deze auto,s meestal ook niks meer en die worden dan ook gesloopt//donor eend
slechts een enkeling heeft de tijd/plaats en de kennis om zoiets in etappe,s te doen daar komt nog bij dat er vaak wat tussen komt ( verhuizen ,,ander werk ,,kinderen ensfin noem maar op)
ik hanteer alijd de volgende twee stelregels bij een restauratie
1---- als je toch restaureerd dan zo goed mogelijk ,,liever b.v 3000 euro meer dan over 2 jaar weer ellende
2 het hele project mag maximaal 1 jaar duren!! beslist nooit langer !
zo werk ik al jaren en dat bevalt uitstekend
verder mag iedereen daar natuurlijk anders over denken het is ook maar een advies , en geen bevel
fuchs
1
in de dagelijkse praktijk echter zie ik veel ,,halfbakken ,,nooit echt afgemaakte eenden ,,,voorbij komen ,,, deze zijn door tijd .geld gebrek ( of geen zin meer ) vaak wel voorzien van een verzinkt chassis maar hopeloze koetsen,,plaatwerk ,,en vaak ,,versleutelde,, techniek
ik kan met deze auto,s meestal ook niks meer en die worden dan ook gesloopt//donor eend
slechts een enkeling heeft de tijd/plaats en de kennis om zoiets in etappe,s te doen daar komt nog bij dat er vaak wat tussen komt ( verhuizen ,,ander werk ,,kinderen ensfin noem maar op)
ik hanteer alijd de volgende twee stelregels bij een restauratie
1---- als je toch restaureerd dan zo goed mogelijk ,,liever b.v 3000 euro meer dan over 2 jaar weer ellende
2 het hele project mag maximaal 1 jaar duren!! beslist nooit langer !
zo werk ik al jaren en dat bevalt uitstekend
verder mag iedereen daar natuurlijk anders over denken het is ook maar een advies , en geen bevel
fuchs
1
wat niet kan doen we lekker toch
Hoi Fuchs,
Wat je zegt klopt ook wel, maar dan begint er niemand meer aan een restauratie.
Link naar eigen bedrijf die niet als reclame bedoeld was, maar toch degelijke reclame is, verwijderd.
Sorry, foutje, was idd niet als reclame bedoeld
Ik snap dus precies wat je bedoelt, maar wil niemand ontmoedigen om met een leuke hobby te starten, ook al heeft iemand een klein budget, sleutelen kun je ook leren!!
Ik ben zelf ook ooit met een gare 2cv begonnen, en dat is uitgegroeid tot een megahobby.
Greetz David
Wat je zegt klopt ook wel, maar dan begint er niemand meer aan een restauratie.
Link naar eigen bedrijf die niet als reclame bedoeld was, maar toch degelijke reclame is, verwijderd.
Sorry, foutje, was idd niet als reclame bedoeld
Ik snap dus precies wat je bedoelt, maar wil niemand ontmoedigen om met een leuke hobby te starten, ook al heeft iemand een klein budget, sleutelen kun je ook leren!!
Ik ben zelf ook ooit met een gare 2cv begonnen, en dat is uitgegroeid tot een megahobby.
Greetz David
Laatst gewijzigd door David op vr 6 apr, 2012 14:00, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 214
- Lid geworden op: ma 12 dec, 2011 17:50
restauratie
ik snap ,m ook ik ben begonnen met een gare eend voor 350 gulden !!
dat was wel in 1987 dus 25 jaar geleden tegenwoordig werkt dat niet echt meer daar komt nog bij dat bij elke halfbakken ,slechte restauratie er eigenlijk weer een eend van de weg afgaat je schuift het probleem aleen een paar jaar op waarna het aleen maar lastiger word om er nog wat goeds van te maken
ik had al even op de link gekeken [... ] nu aleen hopen dat de 2 cv rijders hun gezonde ,,boerenverstand,, eens gaan gebruiken maar dat duurt nog even vrees ik
gusse aus deutschland
FUCHS
dat was wel in 1987 dus 25 jaar geleden tegenwoordig werkt dat niet echt meer daar komt nog bij dat bij elke halfbakken ,slechte restauratie er eigenlijk weer een eend van de weg afgaat je schuift het probleem aleen een paar jaar op waarna het aleen maar lastiger word om er nog wat goeds van te maken
ik had al even op de link gekeken [... ] nu aleen hopen dat de 2 cv rijders hun gezonde ,,boerenverstand,, eens gaan gebruiken maar dat duurt nog even vrees ik
gusse aus deutschland
FUCHS
wat niet kan doen we lekker toch
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1770
- Lid geworden op: ma 6 jun, 2005 20:40
- Locatie: stompwijk (zh)
mijn advies:
repareer wat nodig is en de rest boeit niet. uiteindelijk ben je dan alles wel een keer tegengekomen.
mijn eigen eend, zes jaar geleden gekocht voor 550 euro met slechts 42.000 kilometer op de teller. heb er tot nu toe 49.000 kilometer mee gereden, zomer en winter, regen, hagel, sneeuwstorm, maakt niet uit. bij 72.000 kilometer heeft'ie een beurtje gehad, er staat nu 91.000 op de teller, dus dat mag wel weer. voor de rest alleen noodzakelijke reparaties voor de apk, elk jaar tussen de 200 en 300 euro. volgende week moet ze weer gekeurd, heb achterlichtje vervangen, 1 reflector van een koplamp, ophangrubber uitlaat en twee gebruikte michelin's voor uit de schuur gehaald. en de hoofdremcilinder vervangen, kostte gebruikt 25 euro.
moraal van het verhaal; je kan enorm veel geld uitgeven zoals fuchs en david zeggen maar ik heb het idee dat zij connecties hebben met de commercielen of af en toe wat stuk is vervangen, zoals een blokje voor 200 euro en supergoedkoop jaar in, jaar uit doorkachelen. boeien dat hij er niet superstrak uitziet, daarvoor rij je in een eend!
repareer wat nodig is en de rest boeit niet. uiteindelijk ben je dan alles wel een keer tegengekomen.
mijn eigen eend, zes jaar geleden gekocht voor 550 euro met slechts 42.000 kilometer op de teller. heb er tot nu toe 49.000 kilometer mee gereden, zomer en winter, regen, hagel, sneeuwstorm, maakt niet uit. bij 72.000 kilometer heeft'ie een beurtje gehad, er staat nu 91.000 op de teller, dus dat mag wel weer. voor de rest alleen noodzakelijke reparaties voor de apk, elk jaar tussen de 200 en 300 euro. volgende week moet ze weer gekeurd, heb achterlichtje vervangen, 1 reflector van een koplamp, ophangrubber uitlaat en twee gebruikte michelin's voor uit de schuur gehaald. en de hoofdremcilinder vervangen, kostte gebruikt 25 euro.
moraal van het verhaal; je kan enorm veel geld uitgeven zoals fuchs en david zeggen maar ik heb het idee dat zij connecties hebben met de commercielen of af en toe wat stuk is vervangen, zoals een blokje voor 200 euro en supergoedkoop jaar in, jaar uit doorkachelen. boeien dat hij er niet superstrak uitziet, daarvoor rij je in een eend!
2cv6 1985, BX 1.9 TRI break
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 214
- Lid geworden op: ma 12 dec, 2011 17:50
restauratie
wat de vorige persoon zegt kan natuurlijk ook !!! mits je twee rechterhanden hebt en het niet boeit dat er over 5 jaar geen auto( eend) meer voor je deur staat
ieder het zijne en ik het mijne zullen we maar zeggen
persoonlijk wil ik ook nog over 20 jaar een goed rijdende strakke roestvrije eend( eenden ) voor mijn huisdeur hebben staan en dat ga je niet redden op de manier die meneer, cees? beschrijft
en laten we eerlijk zijn als de auto eenmaal spik en span is , en dat heel lang blijft ben je dat geld dat het gekost heeft over 20 jaar allang vergeten ik weet echt niet meer wat ik in 1989 aan mijn auto heb gespendeerd wie wel ???? ik weet aleen dat ie er nog is !!!!
fuchs
ieder het zijne en ik het mijne zullen we maar zeggen
persoonlijk wil ik ook nog over 20 jaar een goed rijdende strakke roestvrije eend( eenden ) voor mijn huisdeur hebben staan en dat ga je niet redden op de manier die meneer, cees? beschrijft
en laten we eerlijk zijn als de auto eenmaal spik en span is , en dat heel lang blijft ben je dat geld dat het gekost heeft over 20 jaar allang vergeten ik weet echt niet meer wat ik in 1989 aan mijn auto heb gespendeerd wie wel ???? ik weet aleen dat ie er nog is !!!!
fuchs
wat niet kan doen we lekker toch
Beste mensen,
Heeft even geduurd, maar inmiddels wordt de motor gereviseerd door een garage. Meteen nieuw dakje erop, met achterruitverwarming dit keer, extra blower in de kachelpijp. Dat zijn de dingen die het hardste nodig zijn. Nu de motor straks weer ok is ga ik lekker aan de slag met het vervangen van kleine onderdelen en de bekleding. Blij dat ik weer kan rijden zonder blauwe rookwolken straks!
Heeft even geduurd, maar inmiddels wordt de motor gereviseerd door een garage. Meteen nieuw dakje erop, met achterruitverwarming dit keer, extra blower in de kachelpijp. Dat zijn de dingen die het hardste nodig zijn. Nu de motor straks weer ok is ga ik lekker aan de slag met het vervangen van kleine onderdelen en de bekleding. Blij dat ik weer kan rijden zonder blauwe rookwolken straks!
-
- Heavy user
- Berichten: 2930
- Lid geworden op: wo 4 feb, 2004 20:36
- Locatie: amsterdam
- Peter Parker
- Regelmatige poster
- Berichten: 360
- Lid geworden op: wo 19 aug, 2009 10:28
- Locatie: Purmerend
- summersnoek
- Regelmatige poster
- Berichten: 267
- Lid geworden op: di 20 okt, 2009 13:32
- Locatie: Deventer
Gewoon lekker rond toeteren in de eend. Mijn vrouw zou jouw auto een rijdend project noemen. Zolang je maar rijdt is het top. Voor het zelfde geld wordt je volgende week op het zebrapad geschept. Alles is relatief en pluk de dag.
Crisis is van 2 eenden 1 eend maken
1982 2cv6 (in wording) zdz koets
1929 Austin Seven SWB Tourer
1982 2cv6 (in wording) zdz koets
1929 Austin Seven SWB Tourer
Ik heb de Dyane om in te rijden, niet superstrak, maar dat hoeft ook niet, ik wil vooral rijden. Auto's kijken doe ik wel in een museum.
Geen eend, maar een Dyaantje (beige colorado)
http://dyaantje.blogspot.nl/
http://dyaantje.blogspot.nl/