stuurhuiskogels komen naar voren
stuurhuiskogels komen naar voren
hoi!
vorig jaar bij de apk kreeg ik de opmerking dat de stuurhuiskogels naar voren komen.
nu is ze weer aan de beurt niet naar gekeken maar ehhhh,
wat denken jullie revisie? dus vooras demonteren?
grt
vorig jaar bij de apk kreeg ik de opmerking dat de stuurhuiskogels naar voren komen.
nu is ze weer aan de beurt niet naar gekeken maar ehhhh,
wat denken jullie revisie? dus vooras demonteren?
grt
Knallen met die hap!
-
- Las Expert
- Contacteer:
ik heb momenteel het zelfde! ik denk dat mijn stuurhuiskogel wel 4mm naar voren komen!
Ik heb namelijk problemen met hevige trillen tussen de 80 a 90 km/h en ik vermoed dat het door dit probleem komt, of heeft iemand anders een idee hoe het kan?
Ik heb namelijk problemen met hevige trillen tussen de 80 a 90 km/h en ik vermoed dat het door dit probleem komt, of heeft iemand anders een idee hoe het kan?
azu-b 250 1973
ami 6 1968
2cv AZAM
Berlingo
dyane 1970
ami 6 1968
2cv AZAM
Berlingo
dyane 1970
-
- Las Expert
- Contacteer:
bedankt gerad! ik heb er momenteel al een ander stuurhuis in zitten die het niet heeft! wel heb ik voor de zekerheid nieuwe glijblokjes gemonteerd en een nieuw rubber! stuurhuis is nu spelingsvrij ! maarja toen kwamen de fuseepennen al.........
Vervangen dus!
Vervangen dus!
azu-b 250 1973
ami 6 1968
2cv AZAM
Berlingo
dyane 1970
ami 6 1968
2cv AZAM
Berlingo
dyane 1970
Beste mensen, Met interesse heb ik deze stuurhuiskogeldiscussie gelezen.
De kwestie is dat er in mijn "voortrein" al langere tijd een rammel zit die zich openbaart als ik over een straatstenenweg rijd. Ik heb hiertoe alles vernieuwd behalve de stuurhuiskogels. (alles: fusees, voorwiellagers, leviertjes)
Nu mijn eend achter het huis voor de winter geparkeerd staat heb ik de stuurhuiskogels geinspecteerd op speling.
Er bevindt zich geen speling bij beweging van de stuurkogels horizontaal naar voren.
Wel is er enige speling van de stuurkogels vertikaal naar boven en naar beneden. Je hoort dan gerammel als je de spoorstangen snel vertikaal heen en weer beweegt. Valt dit onder slijtage of is er te weinig vet aanwezig? En, kan dit de irritante rammel veroorzaken? Lijkt mij wel plausibel omdat de wielen over een keien- plaveisel ook vertikaal in "trilling"gebracht worden en deze vertikale trilling wellicht via de spoorstangen overgebracht wordt op het stuurkogelmechanisme.
Graag uw mening er eventueel ervaring hiermee waarvoor bij voorbaat dank!
De kwestie is dat er in mijn "voortrein" al langere tijd een rammel zit die zich openbaart als ik over een straatstenenweg rijd. Ik heb hiertoe alles vernieuwd behalve de stuurhuiskogels. (alles: fusees, voorwiellagers, leviertjes)
Nu mijn eend achter het huis voor de winter geparkeerd staat heb ik de stuurhuiskogels geinspecteerd op speling.
Er bevindt zich geen speling bij beweging van de stuurkogels horizontaal naar voren.
Wel is er enige speling van de stuurkogels vertikaal naar boven en naar beneden. Je hoort dan gerammel als je de spoorstangen snel vertikaal heen en weer beweegt. Valt dit onder slijtage of is er te weinig vet aanwezig? En, kan dit de irritante rammel veroorzaken? Lijkt mij wel plausibel omdat de wielen over een keien- plaveisel ook vertikaal in "trilling"gebracht worden en deze vertikale trilling wellicht via de spoorstangen overgebracht wordt op het stuurkogelmechanisme.
Graag uw mening er eventueel ervaring hiermee waarvoor bij voorbaat dank!
Vrgrt.
Hassie.
Hassie.