Dagelijks gebruik Dyane.
- Michiel van G.
- Heavy user
- Berichten: 2678
- Lid geworden op: vr 26 dec, 2003 14:33
- Locatie: Zeist
- Contacteer:
Ik weet het niet. Mijn Dyane6 met Am2 blok rijdt max. 110-112, warm, met elektronische ontsteking, de eend die ik heb opgeknapt in 2009 ging gemakkelijk 120, de rode spécial van een vriend die ging (op de teller) tegen de 130, en de eend die hij erna had, een groene uit '72 haalde ook makkelijk 120.
Nu zijn er Dyane's die de teller uitlopen, maar ik heb dat zelf nog nooit meegemaakt.
Nu zijn er Dyane's die de teller uitlopen, maar ik heb dat zelf nog nooit meegemaakt.
-
- Heavy user
- Berichten: 2930
- Lid geworden op: wo 4 feb, 2004 20:36
- Locatie: amsterdam
vind je? ik zie vaak advertenties staan op MP voor plaatwerk voo redelijke vraagprijs en die advertenties staan er soms makkelijk een half jaar op. ik heb ook behoorlijk wat plaatwerk te koop gehad. niet helemaal fris, maar zeker niet rot (wat roest en een klein deukje hier en daar) ik kwam er pas van af toen ik als gratis af te halen aanbood.Michiel van G. schreef:Daarnaast roest inderdaad een Dyane net zo hard als een eend en is het plaatwerk slecht verkrijgbaar.
maar gemiddeld is een dyane een fractie sneller. let wel een fractie. maar idd afhankelijk van staat v/d motor ed. maar 110km/h vind ik echt heeeel erg langzaam. voor een dyane of een eend.Michiel van G. schreef:Ik weet het niet. Mijn Dyane6 met Am2 blok rijdt max. 110-112, warm, met elektronische ontsteking, de eend die ik heb opgeknapt in 2009 ging gemakkelijk 120, de rode spécial van een vriend die ging (op de teller) tegen de 130, en de eend die hij erna had, een groene uit '72 haalde ook makkelijk 120.
Nu zijn er Dyane's die de teller uitlopen, maar ik heb dat zelf nog nooit meegemaakt.
die anarchistische ente, 2cv6 special '85, rijdend.
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction
-
- Heavy user
- Berichten: 2930
- Lid geworden op: wo 4 feb, 2004 20:36
- Locatie: amsterdam
nee.
dorpels zijn overzetdorpels, zonder de aansluiting naar a, b en c stijl. c stijl zijn reparatiedelen voor. reservewiel is ook te krijgen en bodemplaten/voetenbak zijn van een 2cv te gebruiken (moeten iets aangepast worden
dorpels zijn overzetdorpels, zonder de aansluiting naar a, b en c stijl. c stijl zijn reparatiedelen voor. reservewiel is ook te krijgen en bodemplaten/voetenbak zijn van een 2cv te gebruiken (moeten iets aangepast worden
die anarchistische ente, 2cv6 special '85, rijdend.
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction
- BasvanEerden
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1596
- Lid geworden op: wo 18 apr, 2007 14:53
- Locatie: Abbenes
- Contacteer:
- Michiel van G.
- Heavy user
- Berichten: 2678
- Lid geworden op: vr 26 dec, 2003 14:33
- Locatie: Zeist
- Contacteer:
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1391
- Lid geworden op: ma 17 mar, 2003 21:14
- Locatie: koudekerk ad rijn
kijk s op t typeplaatje, als t goed is zit er een AM2 blok in, t zou ook kunnen zijn dat met een kleine aanpassing van de sproeiers hij veel beter loopt!
wat natuurlijk heel goed kan zijn bij onze oude autotjes is dat er een keer een ander blok (of alleen carburateur) op is gekomen en dat de sproeiers niet zijn aangepast naar diane met 'turbo' en dan heeft ie dus te weinig brandstof!
vriend van mij heeft t zelfde met zijn Diane (heet ook Michiel en heeft ook een blauwe ) daar is een S6 eendblok ingezet maar waren de sproeiers niet aangepast... reed gewoon niet lekker die auto, en ook niet snel. nu spoeiers iets groter dan origineel en t beestje rijdt nu makkelijk 130 (op de teller)
dus zeker de moeite waard om dat een keer na te kijken.
greetzzzzzzzzzzzz
Rusty
wat natuurlijk heel goed kan zijn bij onze oude autotjes is dat er een keer een ander blok (of alleen carburateur) op is gekomen en dat de sproeiers niet zijn aangepast naar diane met 'turbo' en dan heeft ie dus te weinig brandstof!
vriend van mij heeft t zelfde met zijn Diane (heet ook Michiel en heeft ook een blauwe ) daar is een S6 eendblok ingezet maar waren de sproeiers niet aangepast... reed gewoon niet lekker die auto, en ook niet snel. nu spoeiers iets groter dan origineel en t beestje rijdt nu makkelijk 130 (op de teller)
dus zeker de moeite waard om dat een keer na te kijken.
greetzzzzzzzzzzzz
Rusty
PU eend project
chassis AK400,
koets AK400
chassis AK400,
koets AK400
- Michiel van G.
- Heavy user
- Berichten: 2678
- Lid geworden op: vr 26 dec, 2003 14:33
- Locatie: Zeist
- Contacteer:
-
- Gebruiker
- Berichten: 57
- Lid geworden op: do 25 feb, 2010 19:33
- Locatie: Utrecht
Je leest het al..
Je kunt met een eend/ Atype dagelijks bezig zijn.
Af zijn ze nooit:)
Maar met een goede betrouwbare wagen kan je jarenlang probleemloos rijden zonder ellende.
Met mijn AZU heb ik meer dan 450 000 kilometer gereden eigenlijk zonder veel gedoe.
Toen was het tijd voor een grondige aanpak.
Maar hij heeft me maar 1 keer laten staan, olie was via een scheur uit de bak gelopen..
tips:
Goed onderhouden, op tijd verse sapjes.
Als er iets kapot dreigt te gaan, niet mee doorrijden
Goede onderdelen gebruiken. Dus niet een kapotte dynamo voor zo maar een andere oude vervangen ect.
Op tijd tegen roest beschermen en herhalen.
En als ik terugkijk wat het me allemaal gekost heeft. Daar had ik geen andere auto voor kunnen rijden.
Ik heb wel geivesteerd in en goede auto, toen ik begon,
kortom, geen reden om het niet te doen:)
Hoop dat je met deze info wat kan
Je kunt met een eend/ Atype dagelijks bezig zijn.
Af zijn ze nooit:)
Maar met een goede betrouwbare wagen kan je jarenlang probleemloos rijden zonder ellende.
Met mijn AZU heb ik meer dan 450 000 kilometer gereden eigenlijk zonder veel gedoe.
Toen was het tijd voor een grondige aanpak.
Maar hij heeft me maar 1 keer laten staan, olie was via een scheur uit de bak gelopen..
tips:
Goed onderhouden, op tijd verse sapjes.
Als er iets kapot dreigt te gaan, niet mee doorrijden
Goede onderdelen gebruiken. Dus niet een kapotte dynamo voor zo maar een andere oude vervangen ect.
Op tijd tegen roest beschermen en herhalen.
En als ik terugkijk wat het me allemaal gekost heeft. Daar had ik geen andere auto voor kunnen rijden.
Ik heb wel geivesteerd in en goede auto, toen ik begon,
kortom, geen reden om het niet te doen:)
Hoop dat je met deze info wat kan
- BasvanEerden
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1596
- Lid geworden op: wo 18 apr, 2007 14:53
- Locatie: Abbenes
- Contacteer:
Ben je er al is op een vermogensbankdag mee geweest? Misschien houdt hij in.Michiel van G. schreef:Er zit geen typeplaatje op...
Sproeierbezetting is origineel van een AM2, pasgeleden nog gecontroleerd. Accelereert goed, trekt goed, loopt goed, compressie goed, rijdt alleen niet harder dan de eerder genoemde snelheid... maar goed, nu wijken we erg af van het topic...
- 2cv 1967 - Dans son jus a Francais
- 2cv New Old Style
- 2cv in maak
- 2cv New Old Style
- 2cv in maak