juist, en daarom kan het.Bull Frog Bleu schreef:
En een azu maar 2 deuren?? Zijn er echt vier
azu 1966
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1770
- Lid geworden op: ma 6 jun, 2005 20:40
- Locatie: stompwijk (zh)
zo, de motor heeft even gelopen!!
na zeker 6 jaar stilstand, remmenreiniger in de carburateur gespoten en de trekstarter overgehaald (handig zo'n ding, kan je zelf onder de motorkap starten), na een paar keer ronddraaien sloeg ze al aan! en aan het blok is niets gedaan, helemaal niets. alleen gecheckt of er voldoende olie inzit. daarna toch even de kleppenspeling nagekeken, die was goed.
verlichting, ruitenwissers en toeter werken. moet nog de kapjes voor de knipperlichten achter hebben en voor knipperlichten monteren. vierkante koplampen nog vervangen door de originele ronde. op zoek naar bediening voor de verwarming (warm/koud bediening, de keuzeknop voor boven/beneden zit er nu ook in). ik zoek ook nog het verbindingsmateriaal tussen de stang van de koplampverstelling en de koplampsteun.
de originele reflectortjes zitten er weer ook op. en de originele bumper. remmerij ontlucht en handremblokjes zijn vervangen.
de gordels die ik per post gekocht heb bij een "expert" zijn onderling verschillend en niet compleet. eikel.
en dan nog een vraag: hoe zit de tweede demper bevestigd? een gewone demper lijkt te lang, dan komt het achterste bevestigingspunt uit onder het midden van het reservewielkastje... ik kan de verbindingspijp tussen eerste en tweede demper inkorten, maar dan komt het voorste bevestigingspunt weer niet overeen...
wellicht dat iemand een foto kan plaatsen?
na zeker 6 jaar stilstand, remmenreiniger in de carburateur gespoten en de trekstarter overgehaald (handig zo'n ding, kan je zelf onder de motorkap starten), na een paar keer ronddraaien sloeg ze al aan! en aan het blok is niets gedaan, helemaal niets. alleen gecheckt of er voldoende olie inzit. daarna toch even de kleppenspeling nagekeken, die was goed.
verlichting, ruitenwissers en toeter werken. moet nog de kapjes voor de knipperlichten achter hebben en voor knipperlichten monteren. vierkante koplampen nog vervangen door de originele ronde. op zoek naar bediening voor de verwarming (warm/koud bediening, de keuzeknop voor boven/beneden zit er nu ook in). ik zoek ook nog het verbindingsmateriaal tussen de stang van de koplampverstelling en de koplampsteun.
de originele reflectortjes zitten er weer ook op. en de originele bumper. remmerij ontlucht en handremblokjes zijn vervangen.
de gordels die ik per post gekocht heb bij een "expert" zijn onderling verschillend en niet compleet. eikel.
en dan nog een vraag: hoe zit de tweede demper bevestigd? een gewone demper lijkt te lang, dan komt het achterste bevestigingspunt uit onder het midden van het reservewielkastje... ik kan de verbindingspijp tussen eerste en tweede demper inkorten, maar dan komt het voorste bevestigingspunt weer niet overeen...
wellicht dat iemand een foto kan plaatsen?
2cv6 1985, BX 1.9 TRI break
-
- Gebruiker
- Berichten: 57
- Lid geworden op: do 25 feb, 2010 19:33
- Locatie: Utrecht
-
- Gebruiker
- Berichten: 57
- Lid geworden op: do 25 feb, 2010 19:33
- Locatie: Utrecht
- Bertje Beige
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1216
- Lid geworden op: za 24 feb, 2007 12:14
- Locatie: West Fryslan
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1770
- Lid geworden op: ma 6 jun, 2005 20:40
- Locatie: stompwijk (zh)
smalle komt inderdaad nog, ik wil nu eerst alles werkend en naar de apk. en misschien dat ik toch voor een ribbelkap ga, is niet origineel maar past wel goed bij de smalle ribbels van de laadruimte en de dichte voorspatborden en dan moet zo'n koplampbeugel weer verbouwd worden. die ribbelkap moet dan wel dezelfde kleur en mate van roest hebben dus dat wordt zoeken.
net bij conrad.nl de kentekenplaatverlichting besteld, subtiel onopvallend zwart. de originele was niet meer te gebruiken en zat in het midden van de gedeelde en geschilderde franse plaat:
en net bericht via de mail, de verwarmingsbediening, knipperlichtglaasjes en verbinding tussen koplampverstelling en koplampbeugel worden opgestuurd.
het gaat weer voorspoedig.
net bij conrad.nl de kentekenplaatverlichting besteld, subtiel onopvallend zwart. de originele was niet meer te gebruiken en zat in het midden van de gedeelde en geschilderde franse plaat:
en net bericht via de mail, de verwarmingsbediening, knipperlichtglaasjes en verbinding tussen koplampverstelling en koplampbeugel worden opgestuurd.
het gaat weer voorspoedig.
2cv6 1985, BX 1.9 TRI break
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1770
- Lid geworden op: ma 6 jun, 2005 20:40
- Locatie: stompwijk (zh)
vandaag naar de brezan geweest en twee nieuwe driepuntsgordels zonder oprolmachaniek gekocht, lag gewoon klaar op de plank. dat was een goede tip, jornmetten. verder naar de pomp gereden en 20 liter in jerrycans getankt.
de azu, of eigenlijk de dyane heeft nu ook op benzine gelopen, loopt goed. benzinemeter lijkt redelijk te werken, tank driekwart vol en meter geeft halfvol aan. belangrijk is natuurlijk wat hij aangeeft bij bijna lege tank...
benzinefilter verplaatst van na de pomp naar voor de pomp. tankdeksel en reservewieldeksel zitten weer gemonteerd, vergde nog wat laswerk van peter. knipperlichtglaasjes achter waren gisteren binnengekomen en ze staan erg goed. voorknipperlichten zijn standaard eendenknipperlichten geworden, maar dan gemonteerd op een hoekprofieltje wat aan de voorbumper gemonteerd zit. foto's volgen maandag. wat geprobeerd met de uitlaat, tweede demper vervalt voorlopig. alu grilletje is gemonteerd, lelijke gele kentekenplaat zit er voor nu ook op. dashboardje zit op zijn plek, net als de accubak met accu.
van het weekend de tweede stoel bekleden en de oude rubbers in de eerste beklede stoel vervangen door nieuwe.
maandag kentekenplaat met verlichting achter monteren, nog een stuk dashboard erin, stoelen erin, kachelbediening aanleggen, nieuwe ruitenwissers monteren en de ruitensproei-installatie aanleggen en dan zou ze wel eens klaar kunnen zijn...
de azu, of eigenlijk de dyane heeft nu ook op benzine gelopen, loopt goed. benzinemeter lijkt redelijk te werken, tank driekwart vol en meter geeft halfvol aan. belangrijk is natuurlijk wat hij aangeeft bij bijna lege tank...
benzinefilter verplaatst van na de pomp naar voor de pomp. tankdeksel en reservewieldeksel zitten weer gemonteerd, vergde nog wat laswerk van peter. knipperlichtglaasjes achter waren gisteren binnengekomen en ze staan erg goed. voorknipperlichten zijn standaard eendenknipperlichten geworden, maar dan gemonteerd op een hoekprofieltje wat aan de voorbumper gemonteerd zit. foto's volgen maandag. wat geprobeerd met de uitlaat, tweede demper vervalt voorlopig. alu grilletje is gemonteerd, lelijke gele kentekenplaat zit er voor nu ook op. dashboardje zit op zijn plek, net als de accubak met accu.
van het weekend de tweede stoel bekleden en de oude rubbers in de eerste beklede stoel vervangen door nieuwe.
maandag kentekenplaat met verlichting achter monteren, nog een stuk dashboard erin, stoelen erin, kachelbediening aanleggen, nieuwe ruitenwissers monteren en de ruitensproei-installatie aanleggen en dan zou ze wel eens klaar kunnen zijn...
2cv6 1985, BX 1.9 TRI break
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 227
- Lid geworden op: wo 2 mar, 2011 23:38
- Locatie: Sint Pancras
Sommige mensen doen alles wat God verboden heeft:
Een Dyane onder een Besteleend
Ze starten een motor met remmenreiniger
Zelfs schone olie gaat er eerst niet eens in
Bij mij zou zoiets geheid misgaan! Maar bij dit soort mensen niet
God zei dank, ze worden gestaft, de uitlaat past niet
(een uitlaat van een besteleend is het zelfde als die van een gewone eend met uitzondering van het laatste stukje, zou het misschien aan jouw dyane chassis kunnen liggen !?!)
En toch, alhoewel ik het zelf nooit zo zou kunnen doen, ik bewonder je doorzettingsvermogen !!!
Ik ben heel benieuwd naar het eindresultaat!
Een Dyane onder een Besteleend
Ze starten een motor met remmenreiniger
Zelfs schone olie gaat er eerst niet eens in
Bij mij zou zoiets geheid misgaan! Maar bij dit soort mensen niet
God zei dank, ze worden gestaft, de uitlaat past niet
(een uitlaat van een besteleend is het zelfde als die van een gewone eend met uitzondering van het laatste stukje, zou het misschien aan jouw dyane chassis kunnen liggen !?!)
En toch, alhoewel ik het zelf nooit zo zou kunnen doen, ik bewonder je doorzettingsvermogen !!!
Ik ben heel benieuwd naar het eindresultaat!
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1770
- Lid geworden op: ma 6 jun, 2005 20:40
- Locatie: stompwijk (zh)
geen schone olie is bewust gedaan, nieuwe olie is altijd wat dunner dan de olie die er al langer inzit. bij een nieuwe motor is dat geen probleem, bij een gebruikte zijn allerlei delen al wat op elkaar ingesleten, zodat er meer ruimte tussen deze delen zit. en je dus beter de wat dikkere olie kan gebruiken dan nieuwe dunne olie. maar dat is mijn theorie.
wat de uitlaat betreft. het ophangpunt achter de tweede demper zit normaal aan je bodemplaatvast met een beugel met twee boutjes door de bodemplaat. op deze plek zit nu het reservewiel...
maar komt goed...
2cv6 1985, BX 1.9 TRI break