azu 1966

Plaats hier je verslagen over je restauraties of verbouwingen
supercees
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster

Bericht door supercees » vr 15 jun, 2012 11:39

Bull Frog Bleu schreef:
En een azu maar 2 deuren?? Zijn er echt vier :D
juist, en daarom kan het.
2cv6 1985, BX 1.9 TRI break

siemen
Las Expert
Las Expert
Contacteer:

Bericht door siemen » za 16 jun, 2012 17:00

volgens mij is het aantal deuren en de kleur niet meer verplicht, ik kan het mis hebben.

Of je gaat naar de rdw en krijg je een andere type benaming
azu-b 250 1973
ami 6 1968
2cv AZAM
Berlingo
dyane 1970

supercees
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster

Bericht door supercees » za 16 jun, 2012 21:20

dan zou het een dyazu worden...

supercees
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster

Bericht door supercees » ma 18 jun, 2012 16:38

zo, de motor heeft even gelopen!!

na zeker 6 jaar stilstand, remmenreiniger in de carburateur gespoten en de trekstarter overgehaald (handig zo'n ding, kan je zelf onder de motorkap starten), na een paar keer ronddraaien sloeg ze al aan! en aan het blok is niets gedaan, helemaal niets. alleen gecheckt of er voldoende olie inzit. daarna toch even de kleppenspeling nagekeken, die was goed.

verlichting, ruitenwissers en toeter werken. moet nog de kapjes voor de knipperlichten achter hebben en voor knipperlichten monteren. vierkante koplampen nog vervangen door de originele ronde. op zoek naar bediening voor de verwarming (warm/koud bediening, de keuzeknop voor boven/beneden zit er nu ook in). ik zoek ook nog het verbindingsmateriaal tussen de stang van de koplampverstelling en de koplampsteun.

de originele reflectortjes zitten er weer ook op. en de originele bumper. remmerij ontlucht en handremblokjes zijn vervangen.

de gordels die ik per post gekocht heb bij een "expert" zijn onderling verschillend en niet compleet. eikel.

en dan nog een vraag: hoe zit de tweede demper bevestigd? een gewone demper lijkt te lang, dan komt het achterste bevestigingspunt uit onder het midden van het reservewielkastje... ik kan de verbindingspijp tussen eerste en tweede demper inkorten, maar dan komt het voorste bevestigingspunt weer niet overeen...

wellicht dat iemand een foto kan plaatsen?

jornmetten
Gebruiker
Gebruiker

Bericht door jornmetten » ma 18 jun, 2012 17:13

ik heb laatst prima gordels voor mijn azu bij de Brezan gekocht.

mijn originele waren blauw gespoten:(

maar..prima gordels en niet duur!

supercees
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster

Bericht door supercees » ma 18 jun, 2012 17:16

brezan? daar had ik nooit aan gedacht, er zit er 1 bij mij in de buurt, goeie tip!

jornmetten
Gebruiker
Gebruiker

Bericht door jornmetten » ma 18 jun, 2012 17:37

ik heb driepunts zonder oprolmechaniek voor een achterbank.
komt vrijwel overheen met wat er in de jaren 70 in bestellertjes zat.

Heb wel de pyramides uit die jaren er ook ingeklust. want op de bstijl vond ik gedoe, en tever naar voren.

twee punts hebben ze overigens ook.

succes!

p.s leuke AZU :)

Bertje Beige
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster

Bericht door Bertje Beige » ma 18 jun, 2012 20:31

Goed bezig, een AZU 66 met dyane chassis en techniek, niet origineel, maar schiet wel lekker op en toch geweldige looks :D
Vervang je alleen de koplampen door ronde, of vervang je ook de koplampstang door een smalle?
Dat zou wel veel mooier staan :roll:
Succes!
2CV6club1983-acadiane1985-azu1962

supercees
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster

Bericht door supercees » ma 18 jun, 2012 20:52

smalle komt inderdaad nog, ik wil nu eerst alles werkend en naar de apk. en misschien dat ik toch voor een ribbelkap ga, is niet origineel maar past wel goed bij de smalle ribbels van de laadruimte en de dichte voorspatborden en dan moet zo'n koplampbeugel weer verbouwd worden. die ribbelkap moet dan wel dezelfde kleur en mate van roest hebben dus dat wordt zoeken.

net bij conrad.nl de kentekenplaatverlichting besteld, subtiel onopvallend zwart. de originele was niet meer te gebruiken en zat in het midden van de gedeelde en geschilderde franse plaat:
Afbeelding

en net bericht via de mail, de verwarmingsbediening, knipperlichtglaasjes en verbinding tussen koplampverstelling en koplampbeugel worden opgestuurd.

het gaat weer voorspoedig.

supercees
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster

Bericht door supercees » vr 22 jun, 2012 17:17

vandaag naar de brezan geweest en twee nieuwe driepuntsgordels zonder oprolmachaniek gekocht, lag gewoon klaar op de plank. dat was een goede tip, jornmetten. verder naar de pomp gereden en 20 liter in jerrycans getankt.

de azu, of eigenlijk de dyane heeft nu ook op benzine gelopen, loopt goed. benzinemeter lijkt redelijk te werken, tank driekwart vol en meter geeft halfvol aan. belangrijk is natuurlijk wat hij aangeeft bij bijna lege tank...

benzinefilter verplaatst van na de pomp naar voor de pomp. tankdeksel en reservewieldeksel zitten weer gemonteerd, vergde nog wat laswerk van peter. knipperlichtglaasjes achter waren gisteren binnengekomen en ze staan erg goed. voorknipperlichten zijn standaard eendenknipperlichten geworden, maar dan gemonteerd op een hoekprofieltje wat aan de voorbumper gemonteerd zit. foto's volgen maandag. wat geprobeerd met de uitlaat, tweede demper vervalt voorlopig. alu grilletje is gemonteerd, lelijke gele kentekenplaat zit er voor nu ook op. dashboardje zit op zijn plek, net als de accubak met accu.

van het weekend de tweede stoel bekleden en de oude rubbers in de eerste beklede stoel vervangen door nieuwe.

maandag kentekenplaat met verlichting achter monteren, nog een stuk dashboard erin, stoelen erin, kachelbediening aanleggen, nieuwe ruitenwissers monteren en de ruitensproei-installatie aanleggen en dan zou ze wel eens klaar kunnen zijn...

Marco250
Regelmatige poster
Regelmatige poster

Bericht door Marco250 » vr 22 jun, 2012 20:46

Sommige mensen doen alles wat God verboden heeft:

Een Dyane onder een Besteleend :)

Ze starten een motor met remmenreiniger :) :roll:

Zelfs schone olie gaat er eerst niet eens in :) :roll:

Bij mij zou zoiets geheid misgaan! Maar bij dit soort mensen niet :shock:

God zei dank, ze worden gestaft, de uitlaat past niet :P

(een uitlaat van een besteleend is het zelfde als die van een gewone eend met uitzondering van het laatste stukje, zou het misschien aan jouw dyane chassis kunnen liggen !?!)

En toch, alhoewel ik het zelf nooit zo zou kunnen doen, ik bewonder je doorzettingsvermogen !!!
Ik ben heel benieuwd naar het eindresultaat!

supercees
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster

Bericht door supercees » vr 22 jun, 2012 22:29

8)

geen schone olie is bewust gedaan, nieuwe olie is altijd wat dunner dan de olie die er al langer inzit. bij een nieuwe motor is dat geen probleem, bij een gebruikte zijn allerlei delen al wat op elkaar ingesleten, zodat er meer ruimte tussen deze delen zit. en je dus beter de wat dikkere olie kan gebruiken dan nieuwe dunne olie. maar dat is mijn theorie.

wat de uitlaat betreft. het ophangpunt achter de tweede demper zit normaal aan je bodemplaatvast met een beugel met twee boutjes door de bodemplaat. op deze plek zit nu het reservewiel...

maar komt goed...

Gerard2cv
Super eendkenner
Super eendkenner

Bericht door Gerard2cv » za 23 jun, 2012 08:05

[quote="supercees"]8)

, nieuwe olie is altijd wat dunner dan de olie die er al langer inzit.

Sorry supercees,als de olie er een tijdje inzit,zal door de luchtvochtigheid er juist water bij de olie komen en het verdunnen

David
Heavy user
Heavy user

Bericht door David » za 23 jun, 2012 10:13

en.... je pompt alle drab die netjes onderin het carter ligt (en er juist in 1 keer uitkan) opnieuw door je blok heen.

Pak dan gewoon een blik 20w50 en ververs in ieder geval de olie.
Die wordt juist voor wat oudere motoren gebruikt.

AZL57
Addicted user
Addicted user

Bericht door AZL57 » za 23 jun, 2012 12:36

Ik heb een oude motor eerst eens met een campinggas kokertje onder het blok opgewarmd en daarna ververst, ging goed ;-)
diverse Citroens, wat anders.

Plaats reactie