nu voor later

Wat is een goede prijs voor een eend, een onderdeel of de reparatie.
meerijdertje1996
Regelmatige poster
Regelmatige poster

nu voor later

Bericht door meerijdertje1996 » vr 6 jul, 2012 17:49

nou, ik heb altijd al een grote passie voor oldtimers gehad, en sinds ik mijn vorige relatie deelde met een eendrijder, heb ik de koorts opgelopen.
ik ben zelf hélémaal weg van de charleston.
ik ben zelf bijna 16, een jonkie dus.
maar ik wil op dit moment al een spaarrekening opzetten voor een rijbewijs + auto.
de auto is al beslist, ik kan er toch niks aan doen niks anders te willen rijden dan een charleston.

maar nou vroeg ik me af: waar moet ik met de kosten allemaal rekening mee houden, en hoeveel kost zo'n charleston nou gemiddeld bij de aanschaf (als deze in een redelijke staat verkeert). ook wil ik er zelf aan gaan sleutelen etc, om ook een beetje garagekosten enz. te drukken.
hoeveel kost zo'n mooitje nou ongeveer ook per jaar gemiddeld?
groetjes!
meerijdertje1996, aka laurena, een meisje wat Hélémaal verslingerd is aan de charleston.

Twécévé
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Contacteer:

Bericht door Twécévé » vr 6 jul, 2012 21:21

Tsja, voor 5 a 6000 euro heb je een prima Charleston. Heb de indruk dat ze nu met de crisis goedkoper zijn die 2cv's.

Duurste kostenpost voor mij is roest: plaatwerk + laswerk. Reguliere onderhoud valt erg mee, zeker als je het nodige zelf kan/gaat doen.

BasvanEerden
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Contacteer:

Bericht door BasvanEerden » za 7 jul, 2012 08:29

En een oldtimerverzekering heb je voor ongeveer €50,00 per jaar. Maar voor beginnende bestuurders moet je rekenen op €70-75. Kijk anders bij verschillende websites. Ik heb mijn citroëns verzekerd via NAG direct / citroklassiek.

Als je jaarlijks het onderhoud doet dan reken op ongeveer €50,00. Het ergste is inderdaad roest. De aanschaf ligt er aan in welke status je je Charly wil. Dat kan tussen de €2000 en €9000 variëren.
- 2cv 1967 - Dans son jus a Francais
- 2cv New Old Style
- 2cv in maak

meerijdertje1996
Regelmatige poster
Regelmatige poster

Bericht door meerijdertje1996 » za 7 jul, 2012 19:50

BasvanEerden schreef:En een oldtimerverzekering heb je voor ongeveer €50,00 per jaar. Maar voor beginnende bestuurders moet je rekenen op €70-75. Kijk anders bij verschillende websites. Ik heb mijn citroëns verzekerd via NAG direct / citroklassiek.

Als je jaarlijks het onderhoud doet dan reken op ongeveer €50,00. Het ergste is inderdaad roest. De aanschaf ligt er aan in welke status je je Charly wil. Dat kan tussen de €2000 en €9000 variëren.
dat is niet zo ontzettend duur! als je geen wegenbelasting moet betalen, druk je de meeste kosten. ik begin steeds meer zin te krijgen een charly in mn bezit te hebben ;D
Charleston uit 1983, aka mijn lieve Charlie <3

het kuikentje groeit langzaam op!

''when people say ''duck'' I say: WHERE?!?!''

deusjevo
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Contacteer:

Bericht door deusjevo » zo 8 jul, 2012 02:10

BasvanEerden schreef:En een oldtimerverzekering heb je voor ongeveer €50,00 per jaar. Maar voor beginnende bestuurders moet je rekenen op €70-75.
Huhh, da's wel heel weinig premie.
Ik betaal iets van 95 euro per jaar, alleen WA verzekerd bij GIO en al een tijdje geen beginnend bestuurder meer.... :wink:
Dyane 6 - 1968 - Blanc EWT
Range Rover Classic - 1972 - Epsom Green

David
Heavy user
Heavy user

Bericht door David » zo 8 jul, 2012 11:09

Waar heb je je auto dan verzekerd voor 50 euro????

meerijdertje1996
Regelmatige poster
Regelmatige poster

Bericht door meerijdertje1996 » zo 8 jul, 2012 12:51

hahaha gezellig discussieren :P maar al met al is mijn interesse vergroot, en kan ik niet wachten totdat ik eindelijk in mijn eigen charly zit! <3

oh waarom duurt dat nog zo lang? ik zou er een moord voor doen
(figuurlijk he) om nu al eentje op de parkeerplaats te hebben staan en er gezellig aan te sleutelen op een club <3

Joey_Brinkmann
Regelmatige poster
Regelmatige poster

Bericht door Joey_Brinkmann » zo 8 jul, 2012 13:06

het is allemaal goed te betalen, maar je kan het zo duur maken als je zelf wilt.
het ligt er ookwel aan wat je zelf eraan kan doen, ik ben denk ik zo rond me 15e begonnen als vakantie werk altijd. [ben nu pas 19 dus zoveel ervaring ook weer niet] maarja mijn eerste dyane had maar 400 euro gekocht, heb er wel nog geld in gestoken om hem wat mooier te maken. nu loopt het alleen uit de hand met mijn project.

het is erg verslavend!

meerijdertje1996
Regelmatige poster
Regelmatige poster

Bericht door meerijdertje1996 » zo 8 jul, 2012 13:08

Joey_Brinkmann schreef:het is allemaal goed te betalen, maar je kan het zo duur maken als je zelf wilt.
het ligt er ookwel aan wat je zelf eraan kan doen, ik ben denk ik zo rond me 15e begonnen als vakantie werk altijd. [ben nu pas 19 dus zoveel ervaring ook weer niet] maarja mijn eerste dyane had maar 400 euro gekocht, heb er wel nog geld in gestoken om hem wat mooier te maken. nu loopt het alleen uit de hand met mijn project.

het is erg verslavend!
dat klopt, ik heb verhalen gehoord van een eendrijder die dacht er eentje te houden, die heeft er nu 7... hahaha maargoed. ik wil het wel leren enzo, maar ik heb niemand in de buurt die me mee kan helpen, of zelfs een eendje heeft. ook niet echt iemand die met me erover kan praten XD daarom zit ik dus op dit forum.

Joey_Brinkmann
Regelmatige poster
Regelmatige poster

Bericht door Joey_Brinkmann » zo 8 jul, 2012 13:49

haha hier ongeveer het zelfde, zo van rond mijn leeftijd zijn er maar weinig. woon in regio eindhoven. maar er rijden wel erg veel eendjes en dergelijke rond hier.

meerijdertje1996
Regelmatige poster
Regelmatige poster

Bericht door meerijdertje1996 » zo 8 jul, 2012 14:16

Joey_Brinkmann schreef:haha hier ongeveer het zelfde, zo van rond mijn leeftijd zijn er maar weinig. woon in regio eindhoven. maar er rijden wel erg veel eendjes en dergelijke rond hier.
toevallig! ik woon ook in brabant! in woon dichtbij breda. naja als je zin hebt een keertje iets te doen moet je me maar pm'en :)

meerijdertje1996
Regelmatige poster
Regelmatige poster

Bericht door meerijdertje1996 » zo 8 jul, 2012 14:39

een beetje kosten uitgerekend samen met mijn ouders:
een charly kost rond de 7.000,
een rijbewijs (opgezocht) rond de 1500,
wat samenkomt op 8500 euro.
per maand zal ik dus rond de 350 euro apart moeten zetten (ik heb namelijk nog 24 maanden ongeveer)
nou, ik heb een weekendbaantje bij de domino's waar ik gemiddeld 3 euro per uur verdien, en een doordeweekste baan, waarbij ik hetzelfde verdien. ook heb ik wat bijverdiensten (lees: oppassen, tekenen voor geld, ontwerpen verkopen enz.). gemiddeld zal ik dus per maand 240 verdienen, wat later wel meer zal worden. hier heb ik de bijverdiensten niet bijgerekend. hiermee zal ik dus genoeg hebben voor een rijbewijs als ik het apart zet, en kan ik nog flink doorsparen voor mijn eigen charly!

Rossero
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster

Bericht door Rossero » zo 8 jul, 2012 15:00

Je kunt ook onderaan beginnen. Mijn eerste eend was 400 euro (lang geleden) en mijn tweede 1250 (niet zo lang geleden). De eerste heb ik nog veel geld in moeten steken, de tweede kon ik zó in wegrijden en heb ik nog bijna geen kosten aan gehad! Kijk wel uit met charlestons, de meeste rotten nogal rap omdat ze uit portugal komen, probeer er één te vinden uit de eerdere productiejaren

meerijdertje1996
Regelmatige poster
Regelmatige poster

Bericht door meerijdertje1996 » zo 8 jul, 2012 17:22

Rossero schreef:Je kunt ook onderaan beginnen. Mijn eerste eend was 400 euro (lang geleden) en mijn tweede 1250 (niet zo lang geleden). De eerste heb ik nog veel geld in moeten steken, de tweede kon ik zó in wegrijden en heb ik nog bijna geen kosten aan gehad! Kijk wel uit met charlestons, de meeste rotten nogal rap omdat ze uit portugal komen, probeer er één te vinden uit de eerdere productiejaren
dank je voor de tip :P maargoed. eendjes worden echt steeds duurder op dit moment in de aanschaf.

siemen
Las Expert
Las Expert
Contacteer:

Bericht door siemen » zo 8 jul, 2012 18:29

Het is net even de aanschaf bij een 2cv, onderhoud valt mee! als je zelf maar een beetje bij kan houden.
En al doende leert men!

Welkom overgens! beetje meer jeugd is nooit verkeerd!
azu-b 250 1973
ami 6 1968
2cv AZAM
Berlingo
dyane 1970

Plaats reactie