motorproblemen: opgelost??
- Michiel van G.
- Heavy user
- Contacteer:
gisteren dik 200 km gereden en de afgelopen tank heb ik opnieuw 1:14 gereden.
De auto doet het dus weer gewoon.
Qua snelheid maakt het niets uit, gisteren op de snelweg met wind tegen ca. 105 (maakt niet uit of je wel of niet plank gas rijdt)
op de terugweg met wind mee ca. 110-115.
Hoort bij de auto kennelijk.
De auto doet het dus weer gewoon.
Qua snelheid maakt het niets uit, gisteren op de snelweg met wind tegen ca. 105 (maakt niet uit of je wel of niet plank gas rijdt)
op de terugweg met wind mee ca. 110-115.
Hoort bij de auto kennelijk.
- hertog jan
- Gebruiker
Ik wil niet zeuren hoor maar 1.14 is echt niet zuinig hoor. Zeker niet voor een dyane, ze is namelijk meer gestroomlijnt dan een eend en daardoor dus nog zuiniger als een eend.
Ik rijdt al ruim 15jaar zomer en winter met eend en dyane zonder 123.
Zomers rijdt de eend(6je) 1.18 en de dyane6 met gemak 1.19. ´s winters nooit onder 1.15.
En ik rijdt echt niet rustig. Wat ik wel doe is 1x per jaar (ong.15000km)nieuwe bougies en om het jaar nieuwe puntjes.
Ik rijdt al ruim 15jaar zomer en winter met eend en dyane zonder 123.
Zomers rijdt de eend(6je) 1.18 en de dyane6 met gemak 1.19. ´s winters nooit onder 1.15.
En ik rijdt echt niet rustig. Wat ik wel doe is 1x per jaar (ong.15000km)nieuwe bougies en om het jaar nieuwe puntjes.
dyane 1969 (verzonken koets), ami8 break 1975, dyane 1973 (verkocht), dyane 1975, 2cv 1978 (verkocht), 2cv 1986, acadiana pickup 1986 (verkocht)
- Michiel van G.
- Heavy user
- Contacteer:
- Bertje Beige
- Veelvuldig poster
Nou hertog Jan, dat doe je dan heel netje's, ik been geen hardrijder, rijd eigenlijk nooit harder dan 100, afwisselend korte en lange(re) afstanden, maar draai gemiddeld 1:15.
En aan mijn Eend mankeert niks, want vergeleken met andere Eenden die ik gehad heb af als ik met vakantie de Eend van iemand anders rijd, kom ik ook rond die waarde uit.......

En aan mijn Eend mankeert niks, want vergeleken met andere Eenden die ik gehad heb af als ik met vakantie de Eend van iemand anders rijd, kom ik ook rond die waarde uit.......
2CV6club1983-acadiane1985-azu1962
- hertog jan
- Gebruiker
- Michiel van G.
- Heavy user
- Contacteer:
- Michiel van G.
- Heavy user
- Contacteer:
- Michiel van G.
- Heavy user
- Contacteer:
- Michiel van G.
- Heavy user
- Contacteer:
Even dit topic uit de sloot halen.
Ik ga de Dyane komend weekend uit de stalling halen en er zijn nog twee puntjes die ik wil aanpakken.
1) voetpakking lekt nog steeds links-achter
2) uitlaat blijft lekken
wat raden jullie me aan als het gaat om die voetpakking? Ik heb nu een sandwich van een papieren, de dikke zwarte en een papieren en dan de carburateur. Maar hij blijft lekken. Moet ik dan die dikke zwarte vervangen? Of een pakking maken van dat dikkere metaal-achtige pakkingsmateriaal?
en de uitlaat, zal ik gebruik maken van de klemmen vanuit Zutphen? Die dingen krijgen de verschillende imitatiedelen uitlaat misschien beter passend? Ik heb de kachel moeten afsluiten vanwege de uitlaatgassen namelijk...
Ik ga de Dyane komend weekend uit de stalling halen en er zijn nog twee puntjes die ik wil aanpakken.
1) voetpakking lekt nog steeds links-achter
2) uitlaat blijft lekken
wat raden jullie me aan als het gaat om die voetpakking? Ik heb nu een sandwich van een papieren, de dikke zwarte en een papieren en dan de carburateur. Maar hij blijft lekken. Moet ik dan die dikke zwarte vervangen? Of een pakking maken van dat dikkere metaal-achtige pakkingsmateriaal?
en de uitlaat, zal ik gebruik maken van de klemmen vanuit Zutphen? Die dingen krijgen de verschillende imitatiedelen uitlaat misschien beter passend? Ik heb de kachel moeten afsluiten vanwege de uitlaatgassen namelijk...