peter zijn ami 8 break te koop

Plaats hier je verslagen over je restauraties of verbouwingen
Gebruikersavatar
Punky
Addicted user
Addicted user
Berichten: 9243
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 14:03
Locatie: Veghel
Contacteer:

Bericht door Punky » di 31 jul, 2012 00:13

Helaas wel.
PuNk RoCK LosEr

2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!

Peter Yedema
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 191
Lid geworden op: vr 10 jun, 2011 23:43
Locatie: Leeuwarden

Bericht door Peter Yedema » di 31 jul, 2012 23:21

Vandaag de Ami op de brug gehad. Chassis is goed op een stukje na. Aan de berijders kant zit in de onderkant van de plaat een gat. Precies ter hoogte van het binnen frame. Het is helemaal door en er zit een gat van 1 centimeter bij een 1,5 centimeter. Als je de lijn vanhet binnen frame volgt zitten er nog een paar blaasjes. Ik denk dat er een plaatje van 15 bij 15 cm uit zal moeten en dan weer opnieuw lassen. Komt dit vaker voor? Ik kan zelf niet lassen en zal dit uit moeten besteden. Misschien is er hier iemand die dit goed voor mij kan doen? Heeft iemand anders hier ervaring mee en wat heeft het toen gekost?

JohanWie
Beginner
Beginner
Berichten: 16
Lid geworden op: za 4 feb, 2012 20:17

Bericht door JohanWie » wo 1 aug, 2012 20:08

Wil het wel voor je lassen. :wink: als jij maar zorgt voor een stukje plaatwerk van 15x15

Peter Yedema
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 191
Lid geworden op: vr 10 jun, 2011 23:43
Locatie: Leeuwarden

Bericht door Peter Yedema » wo 1 aug, 2012 21:06

Tof, you've got mail.

Peter Yedema
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 191
Lid geworden op: vr 10 jun, 2011 23:43
Locatie: Leeuwarden

Bericht door Peter Yedema » za 4 aug, 2012 19:45

Vandaag de eerste meters gereden en wat me opvalt is dat de carb veel benzine uitstoot. Ik denk dat de flotter niet goed staat. Weet iemand wat de afstan van de vlotter moet zijn en hoe je dat het beste kan meter? Iedere keer als ik stilstond verzoop de motor.

hetwrak
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 173
Lid geworden op: zo 14 aug, 2011 15:53
Locatie: Elahuizen
Contacteer:

Bericht door hetwrak » za 4 aug, 2012 23:52

deksel van de carb op de kop houden.
De afstand van de pakking van de carb deksel tot het midden van de vlotter (asje)
moet 18 mm zijn.
Maar het kan ook nog je vlotternaald zijn, die niet afsluit.

http://issuu.com/onderhoud/docs/2cv6

pag 37
Laatst gewijzigd door hetwrak op zo 5 aug, 2012 00:42, 1 keer totaal gewijzigd.

Peter Yedema
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 191
Lid geworden op: vr 10 jun, 2011 23:43
Locatie: Leeuwarden

Bericht door Peter Yedema » zo 5 aug, 2012 00:13

Top, bedankt. Volgende week maar eens kijken. De rest moet allemaal wel goed zijn en aangezien hij benzine uit de carb gooit lijkt mij dat dit aan de hand kan zijn of kan er iets anders zijn?

Gebruikersavatar
André Post
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2182
Lid geworden op: vr 8 apr, 2005 20:27
Locatie: Beverwijk

Bericht door André Post » zo 5 aug, 2012 09:43

Als de vlotter hoogte goed staat en er nog steeds benzine lekt kan een vlotter lek zijn.
Heb ik gehad bij de BX.
Niets te zien of te voelen maar drijven deed 1 niet meer.
2CV 18PK 1970, Méhari 1972,
Berlingo 2001 multispace,
2CV6 1987 is naar mijn dochter gegaan.
Honda CX500C 1982 herboren.

hetwrak
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 173
Lid geworden op: zo 14 aug, 2011 15:53
Locatie: Elahuizen
Contacteer:

Bericht door hetwrak » zo 5 aug, 2012 09:49

vlotternaald kan niet werken.
Deksel op de kop Dan moet je niet door de brandstoftoevoer kunnen blazen.
Als je de vlotter optilt wel.
Vlotters kunnen lek zijn. Dan drijven ze niet.
Vlotters kunnen niet vrij bewegen in de vlotterkamer, waardoor ze tegen de wand blijven hangen.
Je hebt een nieuwe imitatie carb gekocht. Dat zijn klote dingen.
Zo zie je maar Franse eenvoud er kan weinig aan stuk.

Peter Yedema
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 191
Lid geworden op: vr 10 jun, 2011 23:43
Locatie: Leeuwarden

Bericht door Peter Yedema » ma 6 aug, 2012 21:00

Ik moet trouwens de stationairsproeier ook nog eens doorblazen.

Peter Yedema
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 191
Lid geworden op: vr 10 jun, 2011 23:43
Locatie: Leeuwarden

Bericht door Peter Yedema » wo 8 aug, 2012 22:42

Ik heb gister de sproeier doorgeblazen. Daarna starte hij beter en reed ook beter. De ramen zitten er weer in Volgende keer de deurklinken er weer op en de koplampen. Dan eerst weer rijden.

Peter Yedema
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 191
Lid geworden op: vr 10 jun, 2011 23:43
Locatie: Leeuwarden

Bericht door Peter Yedema » vr 10 aug, 2012 23:15

Vandaag even wezen rijden. Niks aan de hand tot na een 10 minuten rijden. Bij het schakelen op lage snelheden viel ze in eens uit. Starten ging wel gelijk goed. Toen ik later op een brug afreed die open ging viel ze weer uit. Daarna starten en bleef ze niet stationair lopen. Rijden niks aan de hand, maar stationair niks. Gas bijgeven is de oplossing. Weet iemand waar het aan kan liggen?

Gebruikersavatar
Bertje Beige
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1217
Lid geworden op: za 24 feb, 2007 12:14
Locatie: West Fryslan

Bericht door Bertje Beige » za 11 aug, 2012 07:36

Stationaisproeier weer verstopt, stationair toerental iets verhogen!? :roll:
2CV6club1983-acadiane1985-azu1962

Peter Yedema
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 191
Lid geworden op: vr 10 jun, 2011 23:43
Locatie: Leeuwarden

Bericht door Peter Yedema » za 11 aug, 2012 09:02

Ik vond dat hij al wat hoog stond in de toeren, ik zal een kijken of het helpt om de stationairsproeier doorblazen helpt.

Gebruikersavatar
Gerard2cv
Super eendkenner
Super eendkenner
Berichten: 2885
Lid geworden op: za 22 mar, 2003 10:57
Locatie: Hongarije

Bericht door Gerard2cv » za 11 aug, 2012 09:48

Ik zou adviseren om de hele carburator schoon te maken en af te stellen en met een benzinefilter ervoor,toekomstig vuil te voorkomen

Plaats reactie