peter zijn ami 8 break te koop

Plaats hier je verslagen over je restauraties of verbouwingen
Peter Yedema
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 191
Lid geworden op: vr 10 jun, 2011 23:43
Locatie: Leeuwarden

Bericht door Peter Yedema » za 11 aug, 2012 09:57

Ik denk inderdaad dat, dat de oplossing is. Alle backfire's zullen niet veel goeds gedaan hebben.

Peter Yedema
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 191
Lid geworden op: vr 10 jun, 2011 23:43
Locatie: Leeuwarden

Bericht door Peter Yedema » zo 12 aug, 2012 20:36

Vandaag weer even bezig geweest. Deurklinken eraan. De sationairsproeier weer doorgeblazen. De achterlichten aansluiten. De massa was inderdaad niet goed. Deze opnieuw gemaakt en alles werkt weer. Op een gegeven moment bedacht ik me dat hij wel erg veel benzine verbruikte. Bij het tanken vond ik een pasje benzine onder de auto. De vulslang zatniet goed vast. Nu deze weer vast zit en ik de carb even heb afgestelt rijdt ze weer als vanouds.Heerlijk weer.

Afbeelding

Peter Yedema
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 191
Lid geworden op: vr 10 jun, 2011 23:43
Locatie: Leeuwarden

Bericht door Peter Yedema » ma 27 aug, 2012 21:27

Ik heb nog een paar vraagjes.

Zijn er wel eens mensen die gaten in de bodem boren om het water af te late voeren? Of is dat een dom idee? Weet iemand waar water binnenkomt bij een Ami en wat kan je er aan doen? Bij mij lag er vanmorgen een behoorlijke plas.

Verder gaat alles prima met de ami. Alleen moet ik de batteur nog bij het voorwiel eraf halen, want hij dreunt behoorlijk als ik over een put of richel rijdt.

Gebruikersavatar
Punky
Addicted user
Addicted user
Berichten: 9243
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 14:03
Locatie: Veghel
Contacteer:

Bericht door Punky » di 28 aug, 2012 08:29

Bij een eend wordt het wel eens gedaan. Maar beter kun je de oorzaak aanpakken.
PuNk RoCK LosEr

2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!

Peter Yedema
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 191
Lid geworden op: vr 10 jun, 2011 23:43
Locatie: Leeuwarden

Bericht door Peter Yedema » di 28 aug, 2012 22:54

Ik heb al eens gekeken, maar het is me een raadsel waar het vandaan komt. Maar eens met de tuinslang aan de slag.

JohanWie
Beginner
Beginner
Berichten: 16
Lid geworden op: za 4 feb, 2012 20:17

Bericht door JohanWie » di 11 sep, 2012 19:01

En: heb je de tuinslang test al gedaan ??

dyane_maniac
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2930
Lid geworden op: wo 4 feb, 2004 20:36
Locatie: amsterdam

Bericht door dyane_maniac » di 11 sep, 2012 19:42

okay, oorzaak aanpakken is natuurlijk het allerbeste. maar er is helemaal niets mis met een gaatje boren, mits daarna goed behandeld. ze zitten er bij mij al jaren in.
die anarchistische ente, 2cv6 special '85, rijdend.
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction

Peter Yedema
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 191
Lid geworden op: vr 10 jun, 2011 23:43
Locatie: Leeuwarden

Bericht door Peter Yedema » za 6 okt, 2012 20:34

Vandaag helaas gestrand met de AMI. Ik stond voor het stoplicht en in een keer begon de motor steeds langzamer te lopen met als gevolg uitvallen. Helaas kreeg hem niet meer aan de praat als was het nog zo. En er hing een enorme benzinelucht. Na wat hulp heb ik haar weg kunnen duwen en toen ik onder de kap keek droop de benzine uit de carburatuer.

Aangezien ik geen gereedschap meehad was ik genoddzaakt de ANWB te bellen. Deze man had duidelijk geen zin, want hij was er snel achter dan de ontsteking niet goed was en hij kon weinig doen. Ik vertelde de man nog dat hij gewoon verzoop. Nee dat was redelijk normaal en het lag aan de ontsteking. Nou ja verder niet teveel heisa gemaakt en hij heeft me naar huis gesleept.

Hij wist nog wel iemand met een AMI Super en die was ook te koop en misschien was dat wel wat voor mij!!!!!

Nou ja heel apart allemaal.

Nu haal ik vandaag of morgen de carb eraf om hem schoon te maken. Zijn er nog dingen waar ik op moet letten en waar zoud dit van kunnen komen.

Vlotterhoogte is goed.

Thijs
Heavy user
Heavy user
Berichten: 3067
Lid geworden op: vr 14 jan, 2011 20:17
Locatie: Drachten en omkriten

Bericht door Thijs » za 6 okt, 2012 23:15

De vlotters zouden tegen de zijkanten aan kunnen schuren.
Ik heb het omgekeerde met mijn Dyane.
Als ik een lange linkse bocht maak op een klaverblad dan gaat hij steeds langzamer. Totdat ik weer rechtdoor rijd.
Laatst heb ik zelfs helemaal stil gestaan. Een rotonde te snel genomen en daarna kwamen de vlotters niet meer uit zichzelf los.

Ook de Wegenwacht gebeld maar had het zelf al opgelost toen hij voorreed.
1 Schroevendraaier is genoeg.

JohanWie
Beginner
Beginner
Berichten: 16
Lid geworden op: za 4 feb, 2012 20:17

Bericht door JohanWie » ma 8 okt, 2012 00:14

Geen gereedschap op de auto bij een citroen van voor 1990 :shock:
Je blijft me verrassen.........
wat ook zou kunnen is dat die vlotter lekt is. maar een niet goed afgemeten of schurende vlotter is wel waarschijnlijker.

hansth
Beginner
Beginner
Berichten: 14
Lid geworden op: ma 26 nov, 2007 13:04
Locatie: Doetinchem

Bericht door hansth » ma 8 okt, 2012 13:19

Wellicht een vuiltje in de vlotternaald. Afhankelijk van welke type gemonteerd is M9 of M14.
Alles kump goed!

Gebruikersavatar
Michiel van G.
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2676
Lid geworden op: vr 26 dec, 2003 14:33
Locatie: Zeist
Contacteer:

Bericht door Michiel van G. » ma 8 okt, 2012 16:51

is het niet gewoon een vervuilde stationairsproeier?

Peter Yedema
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 191
Lid geworden op: vr 10 jun, 2011 23:43
Locatie: Leeuwarden

Bericht door Peter Yedema » ma 8 okt, 2012 20:03

Die laatste heb ik al schoongemaakt. En dat bood geen oplossing. Morgen schroef ik hem eraf en dan maar eens goed schoonmaken? Kan dat met motorreiniger of remmen reiniger?

JohanWie
Beginner
Beginner
Berichten: 16
Lid geworden op: za 4 feb, 2012 20:17

Bericht door JohanWie » ma 8 okt, 2012 20:58

Hier het carburateurtje fff inleveren (het liefst helemaal uit elkaar)

http://garagedebasis.nl/klassiekers/

en dan zeggen: "ultrasoon reinigen a.u.b." De manier om
het helemaal weer schoon te krijgen.

zelf fff googelen op "ultrasoon reinigen" :idea:

http://www.citroen-forum.nl/forums/view ... 0000/P450/

succes

:wink:

Peter Yedema
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 191
Lid geworden op: vr 10 jun, 2011 23:43
Locatie: Leeuwarden

Bericht door Peter Yedema » di 9 okt, 2012 22:15

Carburateur is schoon nu maar hopen dat het werkt. De vlotterhoogte was dik 2 cm. Raar dat de carb dan volloopt met benzine. Maar goed alles doorgespoten met carb reiniger en remmenreiniger. Al het zwarte eraf gehaald.

Plaats reactie