Aansluiten radio

Aansluiten van een radio, extra luidsprekers, versterkers, etc.
Yellow Deendger
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 83
Lid geworden op: vr 26 nov, 2004 00:53
Locatie: oldenzaal

Bericht door Yellow Deendger » di 12 apr, 2005 17:17

Mijn versterker (c-quence 5 350) geeft
4 x 110 watt + 1 x 340 watt max =
4 x 65 watt + 1 x 170 watt RMS en heeft ingebouwde multichannel crossover.
Was vrij prijzig, maar klinkt als een dijk.
Ik stuur er voor in de auto een composet mee aan , JBL GTO 605( of 505?), achter een subwoofer (rockwood, komt waarschijnlijk nog een ander voor) en wil nog hoedenplank in maken waar JBL GT 2-weg speakers in komen.
Steel niet, de overheid duldt geen concurrentie!

www.barbierenschede.nl

Delfosso
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 323
Lid geworden op: vr 12 nov, 2004 14:27
Locatie: Capelle aan den IJssel

Hulp nodig, radio doet niets

Bericht door Delfosso » di 3 mei, 2005 17:54

Hallo,

Heb mijn radio + versterker met subwoofer aangesloten. Overal staat spanning op (gemeten met voltmetertje) alleen de radio gaat niet aan.

Moet ik dan tot de conclusie komen dat mijn nieuwe Pioneer radio al overleden is?? Of zijn er nog andere zaken waar ik eerst naar kan kijken.
Citroen 2CV Dolly XG-BF-84

Gebruikersavatar
Punky
Addicted user
Addicted user
Berichten: 9243
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 14:03
Locatie: Veghel
Contacteer:

Bericht door Punky » di 3 mei, 2005 22:37

De meeste nieuwe radio's hebben een zekering. Deze zit vaak achterin.

Kijk eens of daar het probleem zit.
PuNk RoCK LosEr

2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!

HaZ
Beginner
Beginner
Berichten: 16
Lid geworden op: wo 18 mei, 2005 23:20
Locatie: Hoogeveen

Bericht door HaZ » wo 18 mei, 2005 23:50

hahaha, gaandeweg alle posts aan het lezen, en het lijkt wel een tuning-forum hahaha. Vette fotows van die zelfgemaakte setjes trouwens!!! Heb zelf een mdf-plaat als hoedenplank op de achterbank liggen, en met 2 tie-ribs vast aan de achterkant. Zit nog een beetje te bedenken met een vriend van me hoe we 2 mooie schuine steunen kunnen maken om de speakers in te plaatsen. Voor de beeldvorming, bovenop de wielkassen, en dan schuin naar boven gericht. Kan de versterker/bass-box er mooi tussenin (eveneens nog in de maak).
Voorin heb ik 2 2-weg speakertjes van kenwood, 2 x 90 W, voor 50 euri's :) , waarvan de rechter al is ingebouwd, gewoon aan de zijkant, idd ten koste van de 'opbergruimte'
De linker ligt nog in het hoekje naast het stuur, en heb idd net als anderen al aan de optie ged8 om ze onder het aflegplankje vast te boetseren...

En ik moet zeggen dat de boom-buis die ik op de foto zag ook erg aanlokkelijk is om te maken... VET!! hahaha

Green-Duckman
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1365
Lid geworden op: vr 7 nov, 2003 21:04
Locatie: Zierikzee

Bericht door Green-Duckman » do 26 mei, 2005 22:32

Foto foto foto foto!!!
2cv Vert Bambou '79

Gebruikersavatar
goanna
Beginner
Beginner
Berichten: 23
Lid geworden op: di 20 sep, 2005 13:35
Locatie: breda
Contacteer:

Bericht door goanna » wo 28 sep, 2005 14:14

wellicht een vraag die hier wel thuis hoord, gezien het over radio's e.d. gaat. Ik gebruik een kenwood radio casette speler, maar heb er een bandje in met een kabeltje naar mijn mp3-speler. Nu slaat t bandje na 3 maande (is al mijn 3e bandje) steeds op auto reverse. switcht dus steeds voor/achteruit. Wat kan je hier tegen doen??
live to ride
ride a duck

raceeend
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 51
Lid geworden op: ma 2 mei, 2005 22:52

Bericht door raceeend » wo 28 sep, 2005 15:10

andere radio kopen... je radio hoort met zo'n bandje gewoon 1 kant op te blijven spelen.. (heb het zelf ook een tijd gebruikt)

Gebruikersavatar
Maikel
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 203
Lid geworden op: wo 7 jul, 2004 18:07
Locatie: Ergens in Brabant

Bericht door Maikel » wo 28 sep, 2005 17:21

pcies andere radio kopen zonder auto reverse , is bij mij ook de crime daarom kan ik dus zo'n omzet bandje niet gebruiken ding flipt gewoon de hele tijd van links naar rechts heel irritant maar ik heb geen oplossing kunnen vinden
some got it, some eend

Gebruikersavatar
goanna
Beginner
Beginner
Berichten: 23
Lid geworden op: di 20 sep, 2005 13:35
Locatie: breda
Contacteer:

magnetiseren

Bericht door goanna » wo 28 sep, 2005 20:13

Ik hoorde dat het te maken heeft met het magnetiseren van de koppen... dat komt doordat er lange tijd hetzelfde bandje in zit :roll: ... moet op een of andere manier te demagnetiseren zijn, misschien via een ouderwets schoonmaak bandje :?:
live to ride
ride a duck

Ramon
Heavy user
Heavy user
Berichten: 3690
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 10:42
Locatie: ibiza
Contacteer:

Bericht door Ramon » wo 28 sep, 2005 20:24

hallo, ik heb net een versterkertje gemonteerd, zit op de rear speakers van mijn radio als ik hem wil aansluiten met een tulp dan begint het te ronken en klappen raar geluid wat is dit? dit als de moter uit is aan is een hel!

nu zit het dus zonder tulp aangesloten maar toch hoor je het je de moter zoemen in de subwoofer, alleen als de radio aanstaat subwoofer alleen aan geen probleem,

???

Gebruikersavatar
AcaMarcel
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 65
Lid geworden op: do 25 aug, 2005 21:26
Locatie: Roosendaal

Bericht door AcaMarcel » wo 28 sep, 2005 21:25

Hoi Ramon,
Klinkt een beetje wazig, maar voor zover ik weet, moet je OF alleen de tulp stekkers aansluiten voor/naar je versterker, OF alleen de achteruitgang van de radio voor/naar je versterker. NIET beiden!

Beste is om alleen de tulp stekkers te gebruiken ALS die ook op je versterker zitten.
Verder moet je ff controleren of je versterker wel een goede massa heeft, vanwege de brom in je subwoofer.
Het kan ook zijn dat je motor-ontsteking niet 'ontstoord' is; klein kastje wat de spannings pieken opvangt en er een mooie 12 volt van maakt.
Suc6.
Marcel.
LangeAcaRijder, die geen zonneklep nodig heeft.

Gebruikersavatar
Punky
Addicted user
Addicted user
Berichten: 9243
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 14:03
Locatie: Veghel
Contacteer:

Bericht door Punky » wo 28 sep, 2005 22:19

Hoi Ramon,

Zoals AcaMarcel al zegt. Je kunt het beste gebruik maken van de tulpstekkers. Die andere moet je dan niet aansluiten dus.

Heb je goede kabels gekocht. er zijn namelijk aparte kabelsets voor. Ook de kabels van de accu en de massa moeten van deze soort zijn. Let er ook op dat de kabel van de accu en de tulpkabels niet nasst elkaar liggen. Het beste is om ze zo ver mogelijk uit elkaar te leggen. Bij mij ligt de accu links en de tulp rechts. De massa moet je achteraan ergens pakken. Zorg voor een goede massa!!! Oja, de accu kabel moet meteen vanaf de accu komen en afgezekerd zijn. Maar bij de kant en klare sets zit alles wat je moet hebben.

Afbeelding

Als je alles dan goed hebt aangesloten, dan moet het geen probleem zijn en zou alles het goed moeten doen. Bij mij wel tenminste en ik ben zo al meerdere keren aan het knopen geweest.

Wat heb je trouwens voor versterker. Als het een plekmerk is zoals de supertechs van de kijkshop dan kan het ook daaraan liggen hoor. Koop het liefst een beetje een goed merk versterker.

Kijk eens bij: www.remco-online.nl

Als alles goed is aangesloten en het werkt nog niet, dan horen we het wel he. :wink:
PuNk RoCK LosEr

2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!

Gebruikersavatar
André Post
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2164
Lid geworden op: vr 8 apr, 2005 20:27
Locatie: Beverwijk

Bericht door André Post » wo 28 sep, 2005 22:37

Als je de luidspreker uitgang van je radio via een verloopje aansluit op de tulp van je versterker kan je dit effect krijgen.
2CV 18PK 1970, Méhari 1972,
Berlingo 2001 multispace,
2CV6 1987 is naar mijn dochter gegaan.
Honda CX500C 1982 herboren.

Gebruikersavatar
Punky
Addicted user
Addicted user
Berichten: 9243
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 14:03
Locatie: Veghel
Contacteer:

Bericht door Punky » wo 28 sep, 2005 23:03

André Post schreef:Als je de luidspreker uitgang van je radio via een verloopje aansluit op de tulp van je versterker kan je dit effect krijgen.
Je zou dit kunnen verhelpen met ontstoringsfilters dan. Maar ben hier ooit mee bezig geweest. En de conclusie is. Complete goede bekabeling trekken is beter!!! :lol:
PuNk RoCK LosEr

2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!

Ramon
Heavy user
Heavy user
Berichten: 3690
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 10:42
Locatie: ibiza
Contacteer:

Bericht door Ramon » do 29 sep, 2005 08:30

tuurlijk niet allebij, zo lomp ben ik ook weer niet>?\ het is enkel de rears of enkel de tulp en bij de tulp maakt ie herrie en ja ik heb precies de kit die punky laat zien,
de massa van de versterker zit op de massa van mijn achterlampen,

en ja ik heb een superpech versterker er in liggen alles doet het prima maar ik wil het via de tulp aansluiten!

Gesloten