Rechter voorband aan een kant versleten
- Rens
- Veelvuldig poster
- Berichten: 624
- Lid geworden op: di 22 nov, 2005 14:35
- Locatie: Omgeving Meppel
- Contacteer:
Rechter voorband aan een kant versleten
Toen ik afgelopen week langs mijn 2cv liep viel mij op dat aan een zijde (de buitenzijde) van de rechtervoorband was afgesleten en de binnenzijde niet. Nu was mij al opgevallen dat de auto bij het laatste stukje afremmen naar rechts kan trekken (niet altijd).
Aangezien het nu regent dat het giet buiten en ik plannen aan het maken ben voor een winter-opknap-beurt, ben ik benieuwd waar ik moet gaan zoeken. Iemand tips?
Aangezien het nu regent dat het giet buiten en ik plannen aan het maken ben voor een winter-opknap-beurt, ben ik benieuwd waar ik moet gaan zoeken. Iemand tips?
2cv6 club '80, klik voor meer info over de eend!
-
- Gebruiker
- Berichten: 120
- Lid geworden op: za 25 aug, 2012 20:52
- Locatie: FRANEKER
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1391
- Lid geworden op: ma 17 mar, 2003 21:14
- Locatie: koudekerk ad rijn
het is heel goed mogelijk dat je draagarm krom is! zet je eend eens op de voorgeschreven hoogte op bokken (zie vraagbaak o.i.d.) en kijk dan goed naar de stand van je voorwielen.
of je geeft teveel gas in een bocht naar rechts, waardoor je rechtervoorwiel gaat spinnen, met deze slijtage als gevolg...
greetzzzzzzzzzz
of je geeft teveel gas in een bocht naar rechts, waardoor je rechtervoorwiel gaat spinnen, met deze slijtage als gevolg...
greetzzzzzzzzzz
PU eend project
chassis AK400,
koets AK400
chassis AK400,
koets AK400
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 769
- Lid geworden op: vr 28 mar, 2008 08:26
- Locatie: Condezaygues, Frankrijk
De rechter voorbanden slijten altijd het hardst. Dat komt door de vele rotondes die gereden worden. De auto hangt dan naar rechts. Het hoeft dus niet perse aan een verkeerde uitlijning of iets dergelijks te liggen. Maar het kan geen kwaad om de wielophanging eens te laten controleren
Geen injectie
Geen elektronica (behalve 123)
Geen turbo
Geen problemen!
Geen elektronica (behalve 123)
Geen turbo
Geen problemen!
- Rens
- Veelvuldig poster
- Berichten: 624
- Lid geworden op: di 22 nov, 2005 14:35
- Locatie: Omgeving Meppel
- Contacteer:
Hmmm, dat van die bochten en rotondes had ik nog niet bedacht. Uitlijnen is zoiezo een goeie idd, is dat op een of andere manier zelf te doen?
Op bokken ga ik ook proberen!
Dankjewel!
Op bokken ga ik ook proberen!
Dankjewel!
2cv6 club '80, klik voor meer info over de eend!
- DucKKnutsel
- Regelmatige poster
- Berichten: 388
- Lid geworden op: do 22 mar, 2012 08:31
- Locatie: Zwolle
Gewoon meten met een rolmaat dit moet je ff met 2 man doen. ter hoogte van het hard van de velg voorkant achterkant deze maat mag aan de voorkant max 3mm meer zijn uitspoor. wel zorgen dat je wielen recht staan en op een vlakke vloer. als je er voor staat kan je meestal wel zien welk wiel er scheef bij staat deze kan je veranderen door de bus te verdraaien die op je spoorstang zit. wel eerst die 2 boutjes los maken. kan je de afwijking niet zien span je een touwtje op het hard van de velg van voor naar het achter wiel. naar het verdraaien zal je zien dat je stuur ook weer recht staat in de rechtuit stand..
Het hoeft echter niet altijd aan de spoorring te liggen een versleten wiellager of los gelopen kroonmoer versleten stuurkogels kan ook een oorzaak zijn.
Het hoeft echter niet altijd aan de spoorring te liggen een versleten wiellager of los gelopen kroonmoer versleten stuurkogels kan ook een oorzaak zijn.
Maximaal knutsel plezier.Wat niet kan is nog nooit gebeurt
#Ducks_Classics
#Ducks_Classics
- 2cvmaarten
- Veelvuldig poster
- Berichten: 627
- Lid geworden op: do 28 mei, 2009 20:18
- Locatie: Ulestraten
- Rens
- Veelvuldig poster
- Berichten: 624
- Lid geworden op: di 22 nov, 2005 14:35
- Locatie: Omgeving Meppel
- Contacteer:
Ik kan het niet helemaal volgen wat je schrijft, ...?DucKKnutsel schreef:Gewoon meten met een rolmaat dit moet je ff met 2 man doen. ter hoogte van het hard van de velg voorkant achterkant deze maat mag aan de voorkant max 3mm meer zijn uitspoor. wel zorgen dat je wielen recht staan en op een vlakke vloer. als je er voor staat kan je meestal wel zien welk wiel er scheef bij staat deze kan je veranderen door de bus te verdraaien die op je spoorstang zit. wel eerst die 2 boutjes los maken. kan je de afwijking niet zien span je een touwtje op het hard van de velg van voor naar het achter wiel. naar het verdraaien zal je zien dat je stuur ook weer recht staat in de rechtuit stand..
Het hoeft echter niet altijd aan de spoorring te liggen een versleten wiellager of los gelopen kroonmoer versleten stuurkogels kan ook een oorzaak zijn.
2cv6 club '80, klik voor meer info over de eend!
-
- Heavy user
- Berichten: 2930
- Lid geworden op: wo 4 feb, 2004 20:36
- Locatie: amsterdam
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1770
- Lid geworden op: ma 6 jun, 2005 20:40
- Locatie: stompwijk (zh)
lijkt mij niet juist. bovendien hangt de auto dan naar links en wordt juist het linkerwiel meer belast. en dan zou dus iedere eend, sterker nog iedere auto hier last van moeten hebben.hetwrak schreef:En omdat de bocht naar rechts korter is dan naar links krijg je in een rechterbocht meer gewing aan je rechter bandje.
ik zeg rechter draagarm iets krom of uitlijnen.
2cv6 1985, BX 1.9 TRI break