Mijn groene Froggy!

Plaats hier je verslagen over je restauraties of verbouwingen
theoenmarion
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 618
Lid geworden op: di 2 aug, 2011 17:01
Locatie: Albergen
Contacteer:

De slijptol er in!

Bericht door theoenmarion » za 8 sep, 2012 12:56

Nou, vandaag maar eens flink de slijptol er in gezet. Binnenschermen, reservewielbak komen nieuwe voor in en vanmiddag kan ik bij iemand een gebruikt achterpaneel halen. Hopelijk is deze een beetje gezond! Ik ben gistermiddag bezig geweest om de onderplaat uit te stukken. De onderste rand was erg slecht. Maar ik vindt het nog niet echt mooi, vandaar dat ik even ga kijken naar deze gebruikte. Misschien ben ik dan met een reparatiestuk klaar.
Afbeelding Afbeelding Afbeelding

RobM
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1891
Lid geworden op: di 7 sep, 2010 09:17
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Bericht door RobM » za 8 sep, 2012 20:41

kijk, vorderingen, mooi.

als ik je een ongevraagd advies mag geven: nu de koets op het chassis zetten, dan weet je zeker dat alle plaatwerk goed in elkaar komt te zitten. Je kan dan de reservewielbak uitlijnen op de gaten in het chassis, en je hebt die bak dan ook op de goede hoogte.
Gr Rob
2CV 6 '82 rouge de castille
2CV AZAM '67 gris dandy, verkocht
2CV 6 '86, gesloopt
2CV 6 '86 verkocht

theoenmarion
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 618
Lid geworden op: di 2 aug, 2011 17:01
Locatie: Albergen
Contacteer:

Bericht door theoenmarion » za 8 sep, 2012 21:04

Advies is zeer welkom. Misschien wel een goed idee ja. Ik had wel allemaal maten genomen, afstand achterpaneel tot scharnierpunt kofferklep, breedte kofferklep enz.
Ik moet alles nog vastzetten hoor. Op de foto staat het alleen maar middels een paar boutjes vast. De staartstukken zitten alleen nog maar met een paar popnagels vast. Ik heb vanmiddag trouwens een complete (gebruikte) achterpaneel kunnen kopen. Puntgaaf! Dus volgorde: 1:reservewielbak aan achterbankzijde vast.2: Binnenschermen aan staartstukken vast. 3:Dan op het chassis, en reservewielbak aan de binnenscherm vast en dan 4:achterpaneel, dacht ik zo.

RobM
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1891
Lid geworden op: di 7 sep, 2010 09:17
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Bericht door RobM » za 8 sep, 2012 23:44

theoenmarion schreef:: 1:reservewielbak aan achterbankzijde vast..
je kan de reservewielbak behoorlijk schuiven op de achterbankzijde. ik zou nu eerst het chassis er onder zetten.

Gr Rob
2CV 6 '82 rouge de castille
2CV AZAM '67 gris dandy, verkocht
2CV 6 '86, gesloopt
2CV 6 '86 verkocht

theoenmarion
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 618
Lid geworden op: di 2 aug, 2011 17:01
Locatie: Albergen
Contacteer:

Bericht door theoenmarion » vr 14 sep, 2012 19:55

ik heb de koets voor de maatvoering op het chassis gezet. Als ik de nieuwe reservewielbak er nu in leg ligt deze een beetje lager dan het linker binnenscherm. de bak ligt ook iets los van de achterste dragers van het chassis. Ik heb dus nog niets vast gelast.Het binnenscherm zit gewoon met M6 boutjes vast.
Komt er tussen de reservewielbak en de twee langsliggers van het chassis misschien ook nog rubbers of zo. Op deze manier heb ik net geen rand om de bak en het binnenscherm te kunnen lassen.

RobM
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1891
Lid geworden op: di 7 sep, 2010 09:17
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Bericht door RobM » za 15 sep, 2012 21:14

daar komt schuim tussen, maar dat komt ook tussen de bodemplaten en het chassis.

ik weet niet de oplossing voor dit probleem. Siemen??

Gr Rob
2CV 6 '82 rouge de castille
2CV AZAM '67 gris dandy, verkocht
2CV 6 '86, gesloopt
2CV 6 '86 verkocht

RobM
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1891
Lid geworden op: di 7 sep, 2010 09:17
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Bericht door RobM » ma 17 sep, 2012 09:12

nog eens over nagedacht:

als je nu een lat van ca 3 cm tussen het schutbord en het chassis legt, dan komt de koets wat achterover. De boel achterin vastzetten met (veel ) M4 boutjes. Dan de lat weg. Ik denk dat de koets nog wel wat uitzakt en dat alles past .

heb je wel de tankbeugel op het chassis gemonteerd?

Gr Rob
2CV 6 '82 rouge de castille
2CV AZAM '67 gris dandy, verkocht
2CV 6 '86, gesloopt
2CV 6 '86 verkocht

theoenmarion
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 618
Lid geworden op: di 2 aug, 2011 17:01
Locatie: Albergen
Contacteer:

Bericht door theoenmarion » za 22 sep, 2012 13:36

Ik ga vandaag de achterkont er definitief in lassen. De LA kant zit al met diverse laspunten vast. Ben nu bezig met RA kant. Als dit ook met voldoende laspunten vast zit gaat de koets er weer af en het Chassis naar buiten. Dan is het nog de naden verder af lassen.
Hierna moet het voorruitframe nog worden vernieuwd.

theoenmarion
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 618
Lid geworden op: di 2 aug, 2011 17:01
Locatie: Albergen
Contacteer:

Bericht door theoenmarion » za 22 sep, 2012 18:18

De delen zitten er in! Staartstukken, binnenschermen en reservewielbak. Het achterpaneel doe ik later, ik kan zo overal beter bij om het af te lassen. Ik denk dat ik de koets er a.s. week maar weer af haal. Dan kan ik er alle kanten mee opdraaien. Al zeg ik het zelf, voor een beginner ging het niet slecht! Ik denk dat ik er totaal 3 gaatjes heb in gebrand!

Gebruikersavatar
gelemotor
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 467
Lid geworden op: ma 11 mei, 2009 12:42
Locatie: Beverwijk

Bericht door gelemotor » za 22 sep, 2012 23:20

Mooi die foto's,

Ik kon meteen even kijken bij de draagarm foto's, moet ik eerdaags ook mee aan de slag....

Ook knap bezig met de koets trouwens, schrok een beetje van de eerste , oude, foto's!
Maar het komt goed, leuk zo'n inspirerend Forum! :wink:

Gr, Luc
Duck your life

RobM
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1891
Lid geworden op: di 7 sep, 2010 09:17
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Bericht door RobM » zo 23 sep, 2012 09:26

mooi dat het allemaal lukt. hoe heb je doe boel nu pas gekregen?


Heb je al een voorruitframe? en het stukje plaatwerk wat onder het voorritframe komt te zitten?

Gr Rob
2CV 6 '82 rouge de castille
2CV AZAM '67 gris dandy, verkocht
2CV 6 '86, gesloopt
2CV 6 '86 verkocht

theoenmarion
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 618
Lid geworden op: di 2 aug, 2011 17:01
Locatie: Albergen
Contacteer:

Bericht door theoenmarion » zo 23 sep, 2012 14:49

Nee, ik heb nog geen voorruitframe. Wat bedoel je met het stukje wat onder het voorruitframe komt te zitten? Bedoel je aan de binnenzijde?
Om de boel passend te krijgen heb ik de reservewielbak iets moeten buigen, deze zat net tegen de benzinetank aan, vandaar dat de bak dus iets los lag van de achterste dragers. In Gildehaus hadden ze dus een imitatie binnenscherm, en dan moet ook hier toch iets aan kloppen en buigen. We raar, want de linker paste wel en de rechter(volgens mij van een andere leverancier) paste niet echt mooi. Ik heb eerst alle delen met M5 boutjes vast gezet en dan ponsgaatjes gemaakt en vast gepikt. Veel werk, maar ben tot nu toe best tevreden met het resultaat.

RobM
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1891
Lid geworden op: di 7 sep, 2010 09:17
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Bericht door RobM » zo 23 sep, 2012 21:41

theoenmarion schreef: Bedoel je aan de binnenzijde?
ja, dat deel waar aan de binnenkant de ruitenwissermotor op vast zit.
Als je het voorruitframe er uit hebt dan kan je die zo vervangen. Ik heb zo'n deel bij David gekocht, volgens hem was dit pas in productie.

Gr Rob
2CV 6 '82 rouge de castille
2CV AZAM '67 gris dandy, verkocht
2CV 6 '86, gesloopt
2CV 6 '86 verkocht

theoenmarion
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 618
Lid geworden op: di 2 aug, 2011 17:01
Locatie: Albergen
Contacteer:

Bericht door theoenmarion » zo 23 sep, 2012 22:47

Die plaat is volgens mij nog oké! Wat wel slecht is, is de horizontale plaat die er onder zit, zeg maar de dashboard plaat of hoe je deze ook maar noemt. Ik denk dat ik er maar een plaat overheen moet lassen of zo. Of zijn deze ook verkrijgbaar? Ik heb zo nog nergens gezien.

RobM
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1891
Lid geworden op: di 7 sep, 2010 09:17
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Bericht door RobM » ma 24 sep, 2012 09:21

precies die bedoel ik. Je hebt daar eens een foto van gepost, een hele poos terug.
Ik heb dat plaatwerk nog nergens in een catalogus zien staan, maar David heeft er één geleverd. Dik en verzinkt.

Gr Rob
2CV 6 '82 rouge de castille
2CV AZAM '67 gris dandy, verkocht
2CV 6 '86, gesloopt
2CV 6 '86 verkocht

Plaats reactie