Heb jij site even gezien! Je hebt verborgen talent man!Michiel van G. schreef:probeer ook de gaatjes van de kentekenplaathouder nog even dicht te lassen. Ik heb vaak genoeg gezien dat het achterpaneel nog vol met gaten zat toen daar de (nieuwe) kentekenplaat weerover werd gezet.
Verder vind ik het echt top eruit zien!
Mijn groene Froggy!
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 618
- Lid geworden op: di 2 aug, 2011 17:01
- Locatie: Albergen
- Contacteer:
Restaureren
Beter TE, dan dat het dadelijk niet past.theoenmarion schreef:Ik heb het dak er op gehad, en het scharnier past er net tussen. Dit hoeft geen tolerantie te hebben? Ik ben misschien wel te !
Ik pas en meet ook eerst enkele keren voordat ik iets vast las.
En als je niet vraagt, dan weet je het ook niet .
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 618
- Lid geworden op: di 2 aug, 2011 17:01
- Locatie: Albergen
- Contacteer:
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1909
- Lid geworden op: di 7 sep, 2010 09:17
- Locatie: Zwolle
- Contacteer:
Het is toch ook gewoon leuk om 's avonds na het klussen even op het forum te kijken en wat te vragen over de dingen waar je mee bezig bent.
De klus waar je mee bezig bent is echt super moeilijk. Er kan zo veel misgaan. Beter 10 vragen te veel dan 1 paneel verkeerd gelast.
Ondertussen schiet jij ook mooi op. Wat nog een leuk klusje wordt: die staartstukken glad plamuren. ik denk dat ik aan elke kant wel 20 keer gronden, plamuren, spuiten, schuren, etc etc op heb zitten.
Heb je ook nog even gekeken of je achterklep mooi aansluit op de achterbalk?
Gr Rob
De klus waar je mee bezig bent is echt super moeilijk. Er kan zo veel misgaan. Beter 10 vragen te veel dan 1 paneel verkeerd gelast.
Ondertussen schiet jij ook mooi op. Wat nog een leuk klusje wordt: die staartstukken glad plamuren. ik denk dat ik aan elke kant wel 20 keer gronden, plamuren, spuiten, schuren, etc etc op heb zitten.
Heb je ook nog even gekeken of je achterklep mooi aansluit op de achterbalk?
Gr Rob
2CV 6 '82 rouge de castille
2CV AZAM '67 gris dandy, verkocht
2CV 6 '86, gesloopt
2CV 6 '86 verkocht
2CV AZAM '67 gris dandy, verkocht
2CV 6 '86, gesloopt
2CV 6 '86 verkocht
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 618
- Lid geworden op: di 2 aug, 2011 17:01
- Locatie: Albergen
- Contacteer:
Ik heb de kofferklep er alleen maar los op gelegd, dus niet vast gezet in de scharnierpunten. Volgens mij sloot dit wel goed aan. Ik heb wel de slotplaat gemonteerd en daar viel hij goed achter. Ik had voor dat ik de oude delen er uit heb geslepen exact de maten genoteerd van bijv. de tussenstrip boven de achterraampjes en de rand van het achterpaneel. Dat was 91,4 cm en dat is het nu ook weer exact. Ik vind alleen nog jammer dat er een verschil zit tussen het staartstuk links en rechts langs de kofferklep. De ene kant sluit dit mooi aan terwijl aan de andere kant ca 5 mm naar boven inloopt! Ik moet dus eigenlijk ter hoogte van het scharnierpunt het staartstuk 5 mm naar buiten drukken/slaan.
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1909
- Lid geworden op: di 7 sep, 2010 09:17
- Locatie: Zwolle
- Contacteer:
als je bij mijn eend kijkt zie je dat het rechter staartstuk er ook niet niet helemaal 100 procent recht in zit. Zo met de lege koets valt dat verschrikkelijk op. Maar met het dak en de klep er op zie je daar helemaal niets van.
Gr Rob
Gr Rob
2CV 6 '82 rouge de castille
2CV AZAM '67 gris dandy, verkocht
2CV 6 '86, gesloopt
2CV 6 '86 verkocht
2CV AZAM '67 gris dandy, verkocht
2CV 6 '86, gesloopt
2CV 6 '86 verkocht
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 618
- Lid geworden op: di 2 aug, 2011 17:01
- Locatie: Albergen
- Contacteer:
Behandelen
Zou ik de onderstaande delen welke ik er nieuw heb ingelast ca 3 weken onbehandeld kunnen laten? Of zal er dan roestvorming op kunnen komen? Ik maak ze wel steeds schoon met thinner na de werkzaamheden.
Ik moet namelijk a.s. maandag een oog operatie ondergaan, en verwacht dan ongeveer 3 weken rust te moeten nemen. Er mag dus geen stof in het oog komen. Of zou ik de delen in de primer moeten zetten en dan later weer blank slijpen en dan af lassen?
Ik moet namelijk a.s. maandag een oog operatie ondergaan, en verwacht dan ongeveer 3 weken rust te moeten nemen. Er mag dus geen stof in het oog komen. Of zou ik de delen in de primer moeten zetten en dan later weer blank slijpen en dan af lassen?
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 618
- Lid geworden op: di 2 aug, 2011 17:01
- Locatie: Albergen
- Contacteer:
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1909
- Lid geworden op: di 7 sep, 2010 09:17
- Locatie: Zwolle
- Contacteer:
ik weet het niet, maar dat spul hecht echt overal op.
Ik heb zelf geen zinkspray gebruikt maar de 2 componenten epoxy direct op het metaal gespoten. Volgens de leverancier hecht dat prima, ook over verzinkte plaat.
eerst nog wat verdunde epoxy in de naden laten lopen, dan epoxy spuiten, dan kitten, dan grondverf en vervolgens aflakken. Als het klaar is denk je: oh ja, zo ziet een nieuwe auto er van binnen uit.
Gr Rob
Ik heb zelf geen zinkspray gebruikt maar de 2 componenten epoxy direct op het metaal gespoten. Volgens de leverancier hecht dat prima, ook over verzinkte plaat.
eerst nog wat verdunde epoxy in de naden laten lopen, dan epoxy spuiten, dan kitten, dan grondverf en vervolgens aflakken. Als het klaar is denk je: oh ja, zo ziet een nieuwe auto er van binnen uit.
Gr Rob
2CV 6 '82 rouge de castille
2CV AZAM '67 gris dandy, verkocht
2CV 6 '86, gesloopt
2CV 6 '86 verkocht
2CV AZAM '67 gris dandy, verkocht
2CV 6 '86, gesloopt
2CV 6 '86 verkocht
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 618
- Lid geworden op: di 2 aug, 2011 17:01
- Locatie: Albergen
- Contacteer:
Zinkspray
Ik heb jullie advies opgevolgd en de delen in de zinkspray gezet. Ik heb het voorterrein idd ook in de epoxy gedaan maar daar had ik nu even geen tijd meer voor. Ik ben nu ook niet echt happy met deze werkwijze. Ik had nog veel meer willen doen aan de afwerking, dus dat gaat mij straks wat extra werk kosten. Maar het zei zo! Maandag de oogoperatie in dat is nu toch even belangrijker!
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 618
- Lid geworden op: di 2 aug, 2011 17:01
- Locatie: Albergen
- Contacteer:
Hallo 2cv liefhebbers,
Na ruim 6 weken ben ik weer aan de slag met de restauratie. Ik ben bezig de onderkant verder af te lassen. Ik heb een groot gedeelte in de zinkspray gezet voor ik het project even moest laten staan. Ik wil de naden aan de onderkant gaan afdichten en kom ik de naam lasnadenkit tegen. Is dit een goed middel om kieren en oneffenheden aan de onderkant goed mee af te dichten? Wie heeft hier ervaring mee? Ook wil ik de onderkant spuiten met een epoxy primer. Wat doe ik met de wielkasten?
Na ruim 6 weken ben ik weer aan de slag met de restauratie. Ik ben bezig de onderkant verder af te lassen. Ik heb een groot gedeelte in de zinkspray gezet voor ik het project even moest laten staan. Ik wil de naden aan de onderkant gaan afdichten en kom ik de naam lasnadenkit tegen. Is dit een goed middel om kieren en oneffenheden aan de onderkant goed mee af te dichten? Wie heeft hier ervaring mee? Ook wil ik de onderkant spuiten met een epoxy primer. Wat doe ik met de wielkasten?
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 618
- Lid geworden op: di 2 aug, 2011 17:01
- Locatie: Albergen
- Contacteer:
Bodemplaat
Ik wil de bodem gaan behandelen maar weet niet wat wijsheid is. Moet ik de bodem spuiten met epoxy primer en daarna lak, of gewoon met tectyl? De naden wil ik eerst kitten met carrosseriekit. Het deel voor de wielbak, dus onder de achterbank, zit ook tectyl en veel witte kit. Dit is volgens mij standaard. Eigenlijk had ik dit deel misschien ook moeten vernieuwen. Ik heb er een nieuw stuk plaat over gezet maar de gaten vielen er in met lassen.
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1770
- Lid geworden op: ma 6 jun, 2005 20:40
- Locatie: stompwijk (zh)
Re: Bodemplaat
eerst lakken, al is het met primer of grondverf, dan pas kitten, anders gaat het daar geheid weer roesten, en heel snel ook.theoenmarion schreef: De naden wil ik eerst kitten met carrosseriekit.
2cv6 1985, BX 1.9 TRI break
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 618
- Lid geworden op: di 2 aug, 2011 17:01
- Locatie: Albergen
- Contacteer: