de nieuwe 2cv
-
- Heavy user
- Berichten: 2930
- Lid geworden op: wo 4 feb, 2004 20:36
- Locatie: amsterdam
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1147
- Lid geworden op: za 18 feb, 2006 21:59
- Locatie: Zandvoort
'Een simpele, zuinige auto, met een prijs die binnen het bereik van velen ligt.' Zo prees Frédéric Banzet, algemeen directeur van Citroën, tegen webkrant La Tribune het nieuwe model aan.
http://www.latribune.fr/entreprises-fin ... -2014.html
http://www.latribune.fr/entreprises-fin ... -2014.html
Geen eend, geen onderschrift
Verkocht: OnsEendje: 2cv6 Special
Verkocht: OnsEendje: 2cv6 Special
pff ik ben nog niet verkocht aan dit ontwerp!
Ons eigen geluk hangt af van de glimlach van de anderen.
foto's van mijn 2cv;
https://plus.google.com/100098640953596 ... Qyjuob8j1E
foto's van mijn 2cv;
https://plus.google.com/100098640953596 ... Qyjuob8j1E
-
- Heavy user
- Berichten: 2930
- Lid geworden op: wo 4 feb, 2004 20:36
- Locatie: amsterdam
ach wat maakt het uit? ik rij er niet met meer of minder plezier van in mn eend.
in mijn optiek is een c1 of misschien nog wel een beter voorbeeld een dacia logan (of die tata nano uit india) de nieuwe "eend". nu vinden we de eend mooi en leuk en weet ik het wat. destijds was het gewoon een goedkoop hok zodat een auto binnen (ieders) bereik kwam.
in mijn optiek is een c1 of misschien nog wel een beter voorbeeld een dacia logan (of die tata nano uit india) de nieuwe "eend". nu vinden we de eend mooi en leuk en weet ik het wat. destijds was het gewoon een goedkoop hok zodat een auto binnen (ieders) bereik kwam.
die anarchistische ente, 2cv6 special '85, rijdend.
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction
-
- Eenmalige poster
- Berichten: 1
- Lid geworden op: wo 3 okt, 2012 14:29
- Locatie: Noordwijkerhout
- Contacteer:
De nieuwe eend
Op de site van Citroën kom ik niks tegen over de nieuwe eend. Niet onder het kopje 'nieuwe modellen' en ook niet bij 'concept cars'.
Wellicht is hier sprake van een publiciteitsstunt!?!?!
De afbeelding welke te zien is op de site van KRO's Goedemorgen Nederland ken ik al vanaf 2005!!!
Wie heeft er info die bij Citroën zelf vandaan komt?
Wellicht is hier sprake van een publiciteitsstunt!?!?!
De afbeelding welke te zien is op de site van KRO's Goedemorgen Nederland ken ik al vanaf 2005!!!
Wie heeft er info die bij Citroën zelf vandaan komt?
Peer 2CV Club.nl
-
- Beginner
- Berichten: 12
- Lid geworden op: di 2 okt, 2012 13:16
- Locatie: Kampen
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1390
- Lid geworden op: za 2 jul, 2005 14:06
- Locatie: Culemborg
Het model is waarschijnlijk net zo geheim als de 2cv destijds.
Dat wordt weer met verrekijkers de citroen testbanen begluren.
Bij de nieuwe 2cv willen ze gebruik gaan maken van een c3 onderstel ...lekker out off the box gedachte
Als je het doet doe je het goed en gaan de mannen (en vast ook vrouwen) al brainstormend het nieuwe karretje ontwerpen.
De boer en zijn mandje eieren zal niet meer centraal staan maar zal zich eerder richten op gezin.
Ben benieuwd of citroen nu wel met een gedurfd en vernieuwend ontwerp komt.
Dat wordt weer met verrekijkers de citroen testbanen begluren.
Bij de nieuwe 2cv willen ze gebruik gaan maken van een c3 onderstel ...lekker out off the box gedachte
Als je het doet doe je het goed en gaan de mannen (en vast ook vrouwen) al brainstormend het nieuwe karretje ontwerpen.
De boer en zijn mandje eieren zal niet meer centraal staan maar zal zich eerder richten op gezin.
Ben benieuwd of citroen nu wel met een gedurfd en vernieuwend ontwerp komt.
Citroén rolls better than a Rolls!
-
- Gebruiker
- Berichten: 120
- Lid geworden op: za 25 aug, 2012 20:52
- Locatie: FRANEKER
zojuist op hv nl een item gewijd aan de nieuwe 2cv...voorzitter van de 2cv club was ook ff aan het woord.
een nieuw uitgebracht model2cv zal nooit het zelfde zijn als de huidige model immers de auto`s van nu zijn boordevol veiligheids dingetjes.....ook staat er een stukje op nu.nl bij auto rubriek.
groetjes ronald van der meer
een nieuw uitgebracht model2cv zal nooit het zelfde zijn als de huidige model immers de auto`s van nu zijn boordevol veiligheids dingetjes.....ook staat er een stukje op nu.nl bij auto rubriek.
groetjes ronald van der meer
Ronald heeft een 2cv6 1982
sneuper2000 schreef:zojuist op hv nl een item gewijd aan de nieuwe 2cv...voorzitter van de 2cv club was ook ff aan het woord.
een nieuw uitgebracht model2cv zal nooit het zelfde zijn als de huidige model immers de auto`s van nu zijn boordevol veiligheids dingetjes.....ook staat er een stukje op nu.nl bij auto rubriek.
groetjes ronald van der meer
Ik ben niet de voorzitter hoor, dat is Marijke Minderman, ben wel bestuurslid (PR & Marketing).
Greetz David Pouw
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 982
- Lid geworden op: vr 18 mar, 2005 22:24
- Locatie: Marknesse (n.o.p)
Gelukkig KAN ik hem niet kopen... want Citroen heeft weer de grote fout gemaakt dat er geen trekhaak gemonteerd kan worden. enne op een diesel motor zit ik helemaal niet te wachtten ( ik heb net de peugot 205 diesel de deur uitgedaan)
Ach de opvolger van de eend heb ik al in schuur staan : de Dyane, stukje ruimer achterin, ietsje sneller, ook met trekhaak en met een reuze handige grote kofferklep ( met jawel een tentstok om hem open te houden) zelfde mooie eenvoudige betrouwbare techniek. Ze zijn ook allang betaald en doen het eigelijk nog steeds dus waarom zou ik een andere kopen?
Voor de wintermaanden en het zwaardere bedrijfswerk heb ik nog een andere auto (station wagen) voor de deur staan. Ook op benzine natuurlijk.
Als ik de plaatjes zo zie dan spreekt het nieuwe model me ook niet aan.
Overigens heb ik nog ergens een dvd tje liggen van een Chrysler prototype de CCC, die lijkt veel meer op de echte eend. Als die nog eens op de markt komt...
In India maken ze een zeer leuk betaalbaar wagentje ( de Tata Nano) ben benieuwd wanneer die in Europa op de markt komt...
Voor 1800 euro wil ik best voor schut rijden!
Ach de opvolger van de eend heb ik al in schuur staan : de Dyane, stukje ruimer achterin, ietsje sneller, ook met trekhaak en met een reuze handige grote kofferklep ( met jawel een tentstok om hem open te houden) zelfde mooie eenvoudige betrouwbare techniek. Ze zijn ook allang betaald en doen het eigelijk nog steeds dus waarom zou ik een andere kopen?
Voor de wintermaanden en het zwaardere bedrijfswerk heb ik nog een andere auto (station wagen) voor de deur staan. Ook op benzine natuurlijk.
Als ik de plaatjes zo zie dan spreekt het nieuwe model me ook niet aan.
Overigens heb ik nog ergens een dvd tje liggen van een Chrysler prototype de CCC, die lijkt veel meer op de echte eend. Als die nog eens op de markt komt...
In India maken ze een zeer leuk betaalbaar wagentje ( de Tata Nano) ben benieuwd wanneer die in Europa op de markt komt...
Voor 1800 euro wil ik best voor schut rijden!
met eendige groeten,
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 284
- Lid geworden op: vr 14 aug, 2009 12:30
- Locatie: Deventer
- Contacteer:
De Nano komt zodra Tata de capaciteit heeft om nog meer van die autootjes te kopen. Op dit moment kunnen ze de vraag uit de eigen markt niet aan, zo'n succes is het
De nieuwe Eend wordt best leuk maar heeft net zoveel met de 2CV te maken als de Beetle met de Kever en de New Mini met de Mini.
De nieuwe Eend wordt best leuk maar heeft net zoveel met de 2CV te maken als de Beetle met de Kever en de New Mini met de Mini.
2CV Spécial, 1985, orga 2977, bleu des tropiques
De Beetle en de New Mini, lijken dan nog ergens op hun voorgangers, dat kun je van de plaatjes die wellicht model staan voor de nieuwe eend niet zeggen. Het lijkt in niets op zijn voorganger.
Geen eend, maar een Dyaantje (beige colorado)
http://dyaantje.blogspot.nl/
http://dyaantje.blogspot.nl/
En ik heb ook begrepen dat daarbij de Europese markt sowieso een probleem vormt m.b.t. veiligheidseisen en/of milieueisen. Ze zouden die auto daar eventueel wel op aan kunnen passen, maar dan ligt de verkoopprijs al gauw op 6000 euro.Roel l'Hiver schreef:De Nano komt zodra Tata de capaciteit heeft om nog meer van die autootjes te kopen. Op dit moment kunnen ze de vraag uit de eigen markt niet aan, zo'n succes is het