na een tijdje zorgelos rijden weer problemen
na een tijdje zorgelos rijden weer problemen
een goede avond ben ik weer,
ik heb weer een storing in de eend waar ik nu zo ff niet uit kom.
de remlichten doen het weer eens niet.
verder doet alles het voor en achter, het apparte is is dat ik vanochtend gewoon spanning had op de constante plus die naar de reml. schakelaar gaat totdat ik de rem indrukte toen was hij weg! zekeringen zijn goed dus heel appart. De binnen verlichting doet het ook niet.
ik snap er even niets van of ik kijk ergens overheen ik weet t niet.
ik heb een tijdje terug al de massa aansluitingen op t schutbord vervangen.
hoor t wel gr bob.
ik heb weer een storing in de eend waar ik nu zo ff niet uit kom.
de remlichten doen het weer eens niet.
verder doet alles het voor en achter, het apparte is is dat ik vanochtend gewoon spanning had op de constante plus die naar de reml. schakelaar gaat totdat ik de rem indrukte toen was hij weg! zekeringen zijn goed dus heel appart. De binnen verlichting doet het ook niet.
ik snap er even niets van of ik kijk ergens overheen ik weet t niet.
ik heb een tijdje terug al de massa aansluitingen op t schutbord vervangen.
hoor t wel gr bob.
dyane BX-13-RB verkocht
dyane super 44-YB-75 verkocht
2cv6 mat zwart KH-68-BX
2cv6 special GS-38-LV
AZU 250 42-BB-21
AK 400 frans kent.
dyane super 44-YB-75 verkocht
2cv6 mat zwart KH-68-BX
2cv6 special GS-38-LV
AZU 250 42-BB-21
AK 400 frans kent.
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 769
- Lid geworden op: vr 28 mar, 2008 08:26
- Locatie: Condezaygues, Frankrijk
Ga eerst eens met een voltmeter meten. Als je die niet hebt moet je een kopen, kost ongeveer 20 Euro.
Meet over het remlicht lampje met de meter op gelijkspanningsbereik, waarschijnlijk 20 V DC. Als je daar wat spanning (maar geen 12 V) meet heb je een massaprobleem. Hoe dat opgelost wordt volgt verder.
Meet je helemaal geen spanning dan is er een probleem met de aanvoer van de spanning. Ga dan bij de remicht schakelaar verder zoeken of daar spanning aankomt. Zo ja zit het probleem in de schakelaar.
Een massaprobleem kan je oplossen door de min draad te volgen waar het probleem zich voordoet. Als je de massa aansluiting gevonden hebt, maak die los, maak alles goed schoon, vooral de aansluiting naar de massa en sluit alles weer opnieuw goed aan.
Als je geen spanning vindt voor de remlichtshakelaar volg dan daar de aanvoer van spanning om te proberen om daar het probleem te vinden en op te lossen. Een schema kan je op deze site vinden met de zoekfunctie.
Veel succes ermee en meld even wat je bevindingen zijn gewwest.
Meet over het remlicht lampje met de meter op gelijkspanningsbereik, waarschijnlijk 20 V DC. Als je daar wat spanning (maar geen 12 V) meet heb je een massaprobleem. Hoe dat opgelost wordt volgt verder.
Meet je helemaal geen spanning dan is er een probleem met de aanvoer van de spanning. Ga dan bij de remicht schakelaar verder zoeken of daar spanning aankomt. Zo ja zit het probleem in de schakelaar.
Een massaprobleem kan je oplossen door de min draad te volgen waar het probleem zich voordoet. Als je de massa aansluiting gevonden hebt, maak die los, maak alles goed schoon, vooral de aansluiting naar de massa en sluit alles weer opnieuw goed aan.
Als je geen spanning vindt voor de remlichtshakelaar volg dan daar de aanvoer van spanning om te proberen om daar het probleem te vinden en op te lossen. Een schema kan je op deze site vinden met de zoekfunctie.
Veel succes ermee en meld even wat je bevindingen zijn gewwest.
Laatst gewijzigd door Kulio op di 2 okt, 2012 06:34, 1 keer totaal gewijzigd.
thnx voor je uitgebreide reactie! super.
ik meet idd geen spanning op de kabel naar de remlicht toe, ik heb net de accu bak eruit gehaald om te kijken waar de kabel naartoe gaat morgen kijk ik verder.
massa lijkt me sterk ik heb voor een maandje terug de massa kabel die naar de accu pool gaat vervangen en de kabeltjes op t schutbord nieuwe stekkertjes en een nieuwe locatie gegeven.
maarja zeg nooit nooit natuurlijk.
thnx in ieder geval! ik houd jullie op de hoogte gr bob
ik meet idd geen spanning op de kabel naar de remlicht toe, ik heb net de accu bak eruit gehaald om te kijken waar de kabel naartoe gaat morgen kijk ik verder.
massa lijkt me sterk ik heb voor een maandje terug de massa kabel die naar de accu pool gaat vervangen en de kabeltjes op t schutbord nieuwe stekkertjes en een nieuwe locatie gegeven.
maarja zeg nooit nooit natuurlijk.
thnx in ieder geval! ik houd jullie op de hoogte gr bob
dyane BX-13-RB verkocht
dyane super 44-YB-75 verkocht
2cv6 mat zwart KH-68-BX
2cv6 special GS-38-LV
AZU 250 42-BB-21
AK 400 frans kent.
dyane super 44-YB-75 verkocht
2cv6 mat zwart KH-68-BX
2cv6 special GS-38-LV
AZU 250 42-BB-21
AK 400 frans kent.
zo net even wat verder gekeken. maar word er nou niet echt wijzer van!
ben de kabel gaan volgen van de reml. schakelaar waar volgens mij altijd een + opstaat. ik kwam uit onder de accu bak de kabel vertakt zich daar naar 4 andere kabeltjes en verdwijnt dan de kabel boom in.
hb ook even de kabelboom tekening nagekeken maar nu snap ik er eigenlijk nog minder van
tenminste ik denk dat ze vertakken naar binnenverl. enz. maarja op welke hoort dan de spanning te staan?
mmm k@t storingen dit.
ben de kabel gaan volgen van de reml. schakelaar waar volgens mij altijd een + opstaat. ik kwam uit onder de accu bak de kabel vertakt zich daar naar 4 andere kabeltjes en verdwijnt dan de kabel boom in.
hb ook even de kabelboom tekening nagekeken maar nu snap ik er eigenlijk nog minder van
tenminste ik denk dat ze vertakken naar binnenverl. enz. maarja op welke hoort dan de spanning te staan?
mmm k@t storingen dit.
dyane BX-13-RB verkocht
dyane super 44-YB-75 verkocht
2cv6 mat zwart KH-68-BX
2cv6 special GS-38-LV
AZU 250 42-BB-21
AK 400 frans kent.
dyane super 44-YB-75 verkocht
2cv6 mat zwart KH-68-BX
2cv6 special GS-38-LV
AZU 250 42-BB-21
AK 400 frans kent.
- hertog jan
- Gebruiker
- Berichten: 63
- Lid geworden op: ma 3 okt, 2011 22:30
- Locatie: zeewolde
He prutser,
Chris zegt dat je je zekeringen/houders goed schoon moet maken en iets strakker tegen elkaar moet drukken.
Ik zeg maak alle stekkertjes achter je accu goed schoon met schuurpapier.
Of koop gewoon een DYANE!!! Hahaha
AAAAAAJJJJJJJJJJUUUUUUUUUUUUUUUU
Chris zegt dat je je zekeringen/houders goed schoon moet maken en iets strakker tegen elkaar moet drukken.
Ik zeg maak alle stekkertjes achter je accu goed schoon met schuurpapier.
Of koop gewoon een DYANE!!! Hahaha
AAAAAAJJJJJJJJJJUUUUUUUUUUUUUUUU
dyane 1969 (verzonken koets), ami8 break 1975, dyane 1973 (verkocht), dyane 1975, 2cv 1978 (verkocht), 2cv 1986, acadiana pickup 1986 (verkocht)