spuitpistolen gebruikerstest, meer foto's

Alles in, over, rond en op de koets.
hvdh
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 249
Lid geworden op: di 10 aug, 2010 18:00
Locatie: Heerlen
Contacteer:

Bericht door hvdh » do 18 okt, 2012 20:21

RobM schreef:rouge de castille?
Nee, beige vanneau. Maar dat maakt toch niet uit voor jou?
Alle beelden op een rij
www.h2vormgeving.nl/vidal

RobM
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1949
Lid geworden op: di 7 sep, 2010 09:17
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Bericht door RobM » do 18 okt, 2012 20:38

nou, maakt niet uit..... Verf die je niet hebt kan je niet spuiten natuurlijk.

Maar je hebt gelijk; als je eenmaal bezig bent is de kleur niet belangrijk. Ik wil best wel eens iets voor iemand spuiten, maar een hele koets is wel weer een beetje veel van het goede.

Gr Rob
2CV 6 '82 rouge de castille
2CV AZAM '67 gris dandy, verkocht
2CV 6 '86, gesloopt
2CV 6 '86 verkocht

Gebruikersavatar
summersnoek
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 267
Lid geworden op: di 20 okt, 2009 13:32
Locatie: Deventer

Bericht door summersnoek » do 18 okt, 2012 21:13

dyane_maniac schreef:Het zal nog wel even duren voor ik aan het spuiten toe ben, maar ik zag dit topic en de foto's van het mooie strakke spuitwerk en wilde mijn vraag toch even posten.

De foto's hier laten heel strak glimmend spuitwerk zien. eigenlijk glimt het nog meer dan dat ze uit de fabriek kwamen rollen. ik wil mijn dyane straks wel spuiten, maar m niet zo glimmend. dat zou ik zonde vinden. is er een manier om na het spuiten en goed uitharden, de ergste glim er van af te krijgen? of misschien een manier van spuiten? ik zat zelf te denken om m na het spuiten te polijsten met commandant, maar dan gewoon niet de fijnste commandant.

Ik wil dus geen matte dyane, maar gewoon dat ie er niet zo eng nieuw uitziet.
Ik vind die commandant geen gek idee. Die is feitelijk bedoeld voor ernstig verweerde lakken en pakt jouw nieuwe laklaag dus (iets te) pittig aan. In jouw geval is iets te pittig, precies wat je wilt. :) Uit mijn hooft commandant 4
Crisis is van 2 eenden 1 eend maken

1982 2cv6 (in wording) zdz koets
1929 Austin Seven SWB Tourer

Gebruikersavatar
summersnoek
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 267
Lid geworden op: di 20 okt, 2009 13:32
Locatie: Deventer

Bericht door summersnoek » do 18 okt, 2012 21:21

Ik ga mijn koets van de Special uit 1978 in Rouge Geranium AC435 (ZDZ) eens omtoveren naar de kleur Bleu andalou 623. Dat mag natuurlijk helemaal niet, maar
binnenkort vervang ik trommelremmen motor voor een schijfrem exemplaar.

Kan een winkel uit de voeten met slechts een AC nummer of moet ik er achter zien te komen welke RAL benaming die kleur heeft?
Crisis is van 2 eenden 1 eend maken

1982 2cv6 (in wording) zdz koets
1929 Austin Seven SWB Tourer

RobM
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1949
Lid geworden op: di 7 sep, 2010 09:17
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Bericht door RobM » do 18 okt, 2012 22:01

er zijn leveranciers die met AC nummers kunnen werken. In Zwolle weet ik er één, en in de Klomp bij veenendaal. PB maar even als je de namen wilt.

Gr Rob
2CV 6 '82 rouge de castille
2CV AZAM '67 gris dandy, verkocht
2CV 6 '86, gesloopt
2CV 6 '86 verkocht

Gebruikersavatar
Boudewijn
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1948
Lid geworden op: wo 6 jun, 2007 10:13
Locatie: Wijchen
Contacteer:

Bericht door Boudewijn » do 18 okt, 2012 22:01

Ral nummers en ac nummers hebben niets met elkaar te maken. Auto fabrikanten maken een kleur die ze mooi vinden en kijken dan niet of dat overeen komt met een Ral kleur.
Een goede (autolakken) verfwinkel kan elke ac kleur voor je maken.
Schultenbräu das ist mein Bier !

Gebruikersavatar
summersnoek
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 267
Lid geworden op: di 20 okt, 2009 13:32
Locatie: Deventer

Bericht door summersnoek » do 18 okt, 2012 22:20

Bedankt Boudewijn! Dat is mij ook weer duidelijk. Top!
Crisis is van 2 eenden 1 eend maken

1982 2cv6 (in wording) zdz koets
1929 Austin Seven SWB Tourer

Gebruikersavatar
David
Heavy user
Heavy user
Berichten: 3331
Lid geworden op: vr 21 mar, 2008 07:20

Bericht door David » vr 19 okt, 2012 08:40

summersnoek schreef:Ik ga mijn koets van de Special uit 1978 in Rouge Geranium AC435 (ZDZ) eens omtoveren naar de kleur Bleu andalou 623. Dat mag natuurlijk helemaal niet, maar
binnenkort vervang ik trommelremmen motor voor een schijfrem exemplaar.

Kan een winkel uit de voeten met slechts een AC nummer of moet ik er achter zien te komen welke RAL benaming die kleur heeft?
Je bedoelt waarschijnlijk dat je de versnellingsbak vervangt voor een schijvenbak.
Motoren hebben niets met remmen te maken.

En iedere Autolakkenhandel kan AC nummers maken.

Gebruikersavatar
summersnoek
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 267
Lid geworden op: di 20 okt, 2009 13:32
Locatie: Deventer

Bericht door summersnoek » ma 22 okt, 2012 22:32

Mijn versnellingsbak is eigenlijk een vertagingsbak en die zit gemonteerd aan de motor. Ik heb een hele bijzondere motor!
Crisis is van 2 eenden 1 eend maken

1982 2cv6 (in wording) zdz koets
1929 Austin Seven SWB Tourer

Gebruikersavatar
David
Heavy user
Heavy user
Berichten: 3331
Lid geworden op: vr 21 mar, 2008 07:20

Bericht door David » ma 22 okt, 2012 22:34

ikke niet snappe

Leg uit...........

Guro

Bericht door Guro » ma 22 okt, 2012 22:35

Zeg David, lees jij je pb's wel eens? ;-)
Maar mocht je het alsnog gaan doen, het hoeft inmiddels niet meer :D

Gebruikersavatar
David
Heavy user
Heavy user
Berichten: 3331
Lid geworden op: vr 21 mar, 2008 07:20

Bericht door David » ma 22 okt, 2012 22:45

Ik heb mijn PB gelezen, maar ik snap er nu nog minder van......

Je hebt geen versnellingsbak, maar een "vertragingsbak" en je informeert via een PB naar plaatwerk voor een kofferbak die je vervolgens niet meer nodig hebt.........


Uhhhh :?

Verder alles OK? :roll:

Greetz David

Guro

Bericht door Guro » ma 22 okt, 2012 22:56

Volgens mij haal je summersnoek en mij nu door elkaar!

Gebruikersavatar
David
Heavy user
Heavy user
Berichten: 3331
Lid geworden op: vr 21 mar, 2008 07:20

Bericht door David » ma 22 okt, 2012 23:09

Klopt ik haal de versnellingsbak er ten onrechte bij maar ik begrijp je andere opmerkingen nog steeds niet....

Maar dit is erg off topic, dus even stoppen nu hiermee en verder via PM als je dat wilt, OK?

Greetz David

Gebruikersavatar
summersnoek
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 267
Lid geworden op: di 20 okt, 2009 13:32
Locatie: Deventer

Bericht door summersnoek » ma 22 okt, 2012 23:48

David schreef:ikke niet snappe

Leg uit...........
Ik lul maar wat uit mijn nek David!

Heb ik toch even een vraagje. De jongens bij Buton vertelde mij dat een versnellingsbak met trommelremmen wel een ander spruitstuk hebben en zodoende ook een andere uitlaat. Enerzijds kan ik mij dat voorstellen, anderzijds zal dat binnenkort duidelijk worden. Ik heb 2 eenden! 1 van 1978 en 1 van 1982. Van 2 maak ik 1 en dan gebeuren er wat vreemde dingen. Dot 4 wordt LHM. Versnellingsbak met trommels gaat naar schijfremmen. Opliggend gaspedaal wordt hangend (geen probleem wat die voetenbak zal ik toch wel moeten vervangen). Ik ga van enkeltraps carburateur naar 2 traps. En meer van dat soort zaken. Logisch en verder prima, maar wie weet op voorhand dat het klopt van die knalpot?
Als die er onder uit is, laat ik jullie mijneigen bevindingen weten.
Crisis is van 2 eenden 1 eend maken

1982 2cv6 (in wording) zdz koets
1929 Austin Seven SWB Tourer

Plaats reactie