Ik heb dit weekend het doel om de rammel bij het rijden van mijn Dyane te verhelpen:
Het geval is nu dat de rammel bij een bepaald toerental extreem wordt. Een aantal ervaringsdeskundigen wezen direct naar de kachelpotten.
Nu heb ik het volgende loszittende gevonden:
- Een remkoeler
- Een klein beetje loszittende 'schuif' op de kachelpot
Maar verder niets....
Zit er dan iets los binnen de kachelpot? Het klinkt een beetje 'blikkerig' als het toerental omhoog gaat.
Ik ben benieuwd of jullie tips hebben om morgen te checken.
Motor rammel (kachelpotten) verhelpen?
- Rens
- Veelvuldig poster
- Contacteer:
Dit ga ik eens proberen te verhelpen. Hier rammelt bij een pot behoorlijk wat.engbokho schreef:Veertjes op de bediening van de kachelpotten kan al veel gerammel verhelpen.
De veertjes horen tussen het bedieningstangetje (waar het kabeltje aan zit) en het omhooggevouwen flapje met inkeping op de kachelpot.
@david de kachelpotten zelf zitten muurvast, dat kan het niet zijn.
2cv6 club '80, klik voor meer info over de eend!
Dat is mooi, want anders had je die moet repareren.
Dan zijn het waarschijnlijk de klepjes.
Het monteren van de originele veertjes helpt dat inderdaad te voorkomen.
99% van de eenden missen die veertjes evenals de bekleding van schuimrubber die op die klepjes hoort te zitten, die is al lang verteerd.
De veertjes hebben we standaard op voorraad evenals de bekleding voor de klepjes, kost allemaal geen drol, maar het is o zo fijn als het allemaal werkt!!
Greetz David
99% van de eenden missen die veertjes evenals de bekleding van schuimrubber die op die klepjes hoort te zitten, die is al lang verteerd.
De veertjes hebben we standaard op voorraad evenals de bekleding voor de klepjes, kost allemaal geen drol, maar het is o zo fijn als het allemaal werkt!!
Greetz David
- Rens
- Veelvuldig poster
- Contacteer:
Ik heb toevallig de goeie veertjes in mijn veertjesbakje kunnen vinden!David schreef:Dat is mooi, want anders had je die moet repareren.
Greetz David

(Echt waar de Dyane maakt herrie, de eend was dit weekend een aangename oase van rust op de snelweg...

Daarnaast zal ik de afstelling moeten (laten) checken, want op de terugweg vanuit het noorden viel de motor een aantal malen uit,....

2cv6 club '80, klik voor meer info over de eend!