Vrijstelling belasting verdwijnt!!
Komkom, we rijden gelukkig eendjes! Ik zou al helemaal niet blij zijn als ik nu een LPG-slurpende amerikaanse slede voor de deur had staan!! Ik denk, en hoop, dat er een soort tussenoplossing komt. Belastingvrijheid voor auto's die enkel en alleen in de zomermaanden worden gebruikt tot een bepaald aantal km per jaar, en gewoon belasting invoeren voor mensen die de auto als (semi)dagelijks vervoer gebruiken. Het is toch ook vreemd dat je door dagelijks een oude vervuilende diesel te rijden belasting zou kunnen ontlopen? Heel veel mensen maken op het moment op deze wijze misbruik van het systeem. Ik hoop dat ze de recreatieveling ontzien, maar de dagelijkse klassieker belasten valt vrij weinig tegen in te brengen. Auto's van 25 jaar oud zijn nou eenmaal 'degelijker' dan voorheen...
Het zou uiteraard jammer zijn als wij nu net de klos waren, maar er wordt over de hele linie bezuinigd. Het is nou eenmaal nodig... Ik ben student en studenten moeten het binnenkort zonder OV-kaart (1600E) en basisbeurs (3000E) doen, dat hakt er een stuk harder in!
Ik hoop dat de regeling wordt afgevlakt, maar aan de andere kant hebben we jaren kunnen genieten van de voordelen! Plus dat we blij mogen zijn dat we geen amerikanen rijden, die gaat er ook enkele ruggen op achteruit!
Het zou uiteraard jammer zijn als wij nu net de klos waren, maar er wordt over de hele linie bezuinigd. Het is nou eenmaal nodig... Ik ben student en studenten moeten het binnenkort zonder OV-kaart (1600E) en basisbeurs (3000E) doen, dat hakt er een stuk harder in!
Ik hoop dat de regeling wordt afgevlakt, maar aan de andere kant hebben we jaren kunnen genieten van de voordelen! Plus dat we blij mogen zijn dat we geen amerikanen rijden, die gaat er ook enkele ruggen op achteruit!
- Rens
- Veelvuldig poster
- Contacteer:
Belasten op een beperkt aantal dagen of weken dat een auto gebruikt wordt per jaar is natuurlijk ook geen oplossing (of juist wel
:
Je koopt 3 oldtimers en rijdt deze elke 4 maanden na elkaar. Wel zo ideaal, want je hebt tijd genoeg om te sleutelen en je rijdt wegenbelastingvrij, ondanks dat je fulltime oldtimer rijdt!
Dezelfde truc is uit te halen als er belast gaat worden op aantal kilometers. Boven de 5000km? Pakken we de volgende oldtimer!
Al met al denk ik dat het wel los gaat lopen. Ik snap alle ophef niet zo, het staat enkel in het regeerakkoord, het is nog geen wet!

Je koopt 3 oldtimers en rijdt deze elke 4 maanden na elkaar. Wel zo ideaal, want je hebt tijd genoeg om te sleutelen en je rijdt wegenbelastingvrij, ondanks dat je fulltime oldtimer rijdt!

Dezelfde truc is uit te halen als er belast gaat worden op aantal kilometers. Boven de 5000km? Pakken we de volgende oldtimer!
Al met al denk ik dat het wel los gaat lopen. Ik snap alle ophef niet zo, het staat enkel in het regeerakkoord, het is nog geen wet!
2cv6 club '80, klik voor meer info over de eend!
Pfoe! Ik ben dus zo iemand met een auto van 2000 kg op de stoep. Daar rij ik jaarlijks max 10.000 kilometer mee. Om het mileu toch te sparen heb ik bewust gekozen voor een auto op LPG!
Ik vind mezelf geen zeurpiet maar vraag me vooral af of er geen betere manieren zijn om "ons" land uit de crisis te helpen i.p.v. allerlei korte termijn oplossingen waarmee (zoals de BTW verhoging) zo snel mogelijk meer geld op de rekening komt. Afschaffen van de hypotheek-rente, verhogen van zorgpremies, afschaffen van het belastingvrij rijden brengt inderdaad geld in het laatje. maar daardoor gaat de economie echt niet beter draaien, komen er niet meer banen etc. Sterker nog! Ik denk dat er door dit soort maatregelen meer mensen in de problemen gaan komen. Voor meer banen, herstel van de economie en nog veel meer zaken wil ik best wegenbelasting gaan betalen. Rij dan wel de lente en zomer in mijn eend en de winter en herfst in mijn grotendeels al afgeschreven 4X4.
Ik vind mezelf geen zeurpiet maar vraag me vooral af of er geen betere manieren zijn om "ons" land uit de crisis te helpen i.p.v. allerlei korte termijn oplossingen waarmee (zoals de BTW verhoging) zo snel mogelijk meer geld op de rekening komt. Afschaffen van de hypotheek-rente, verhogen van zorgpremies, afschaffen van het belastingvrij rijden brengt inderdaad geld in het laatje. maar daardoor gaat de economie echt niet beter draaien, komen er niet meer banen etc. Sterker nog! Ik denk dat er door dit soort maatregelen meer mensen in de problemen gaan komen. Voor meer banen, herstel van de economie en nog veel meer zaken wil ik best wegenbelasting gaan betalen. Rij dan wel de lente en zomer in mijn eend en de winter en herfst in mijn grotendeels al afgeschreven 4X4.
Wat is er mis met 'vanaf 30 jaar'?blanc/rouge2cv schreef:En ik zie net dat de knakkers van de knac wel een petitie hebben maar dan we vanaf 30 jaar en ouder , jaja dat heet concesies doen jaja,
De huidige regeling (pas een jaar geleden afgesproken) is dat de 25 jaar grens geleidelijk opschuift naar 30 jaar.
Dus ook zonder regeeraccoord zouden we naar 30 jaar en ouder gaan.
A-type rijder sinds 1980.
Méhari 1977, HY 1967, dagelijks vervoer: Acadiane 1983 en een Berlingo Multispace 1.6 benzine.
Méhari 1977, HY 1967, dagelijks vervoer: Acadiane 1983 en een Berlingo Multispace 1.6 benzine.
-
- Heavy user
Die raak je dus aan de straatstenen niet meer kwijt.Pfoe! Ik ben dus zo iemand met een auto van 2000 kg op de stoep

Maarre volgens mij wordt op deze manier een groot deel van de oldtimer-hobby om zeep geholpen.
In Den Haag vergeten ze voor het gemak even dat daar ook banen mee gemoeid zijn.
Je zult maar net een lading oldtimers hebben ingeslagen als handelaar.
Een heleboel mensen zullen toch even gaan afwachten wat nu de werkelijke regeling gaat worden voordat ze een investering doen.
Mij zou het overigens 1150 euro per jaar gaan kosten en dat vind ik toch best een bedragje....
-
- Veelvuldig poster
Inderdaad zelfde geval als met de grijs kenteken gebakjes. Waren veel bedrijven mee bezig, dubbele cabines inbouwen, import, etc. Gaat nu weer veel de grens over en zo zal het ook gaan met de oldtimers. Ach ja zo schuiven we wat heen en weer betalen ons scheel en leverd het per saldo de gebruiker maar de overheid ook niks op. Al die oldtimer bezitters geven veel uit aan hun geliefde bezit, zowel qua onderhoud als brandstof. De binnenkomende belastingelden lopen bij een dergelijke regelingen behoorlijk terug.
Ach kan altijd nog op de solex, ziet het rijk liever ook gaan dan komen vanwege veiligheid en vervuiling. Daardoor grote niet uitziende kentekens erop en kunnen we misschien binnenkort naar apk keurstation met de brommerts.
Ach kan altijd nog op de solex, ziet het rijk liever ook gaan dan komen vanwege veiligheid en vervuiling. Daardoor grote niet uitziende kentekens erop en kunnen we misschien binnenkort naar apk keurstation met de brommerts.
Citroén rolls better than a Rolls!
-
- Veelvuldig poster
Inderdaad zelfde geval als met de grijs kenteken gebakjes. Waren veel bedrijven mee bezig, dubbele cabines inbouwen, import, etc. Gaat nu weer veel de grens over en zo zal het ook gaan met de oldtimers. Ach ja zo schuiven we wat heen en weer betalen ons scheel en leverd het per saldo de gebruiker maar de overheid ook niks op. Al die oldtimer bezitters geven veel uit aan hun geliefde bezit, zowel qua onderhoud als brandstof. De binnenkomende belastingelden lopen bij een dergelijke regelingen behoorlijk terug.
Citroén rolls better than a Rolls!
Dit is natuurlijk een beetje flauw argument, je maakt ook met je oldtimer gebruik van de weg en de omgeving en hoe je het draait, wendt of keert die weg en zijn omgeving moet wel onderhouden worden, ook voor onze oldtimers.mensen hier het gaat toch niet om die 11 euro het gaat om het iedee dat er al 25 jaar voor deze auto,s wegen/houderschap belasting is betaald en dat vele mensen een old timer voor hun hobby hebben.
Natuurlijk kost een oldtimer geld in onderhoud, in tanken, enzovoort, maar elke hobby kost geld, dat is inherent aan hobby's, maar een oldtimer heeft ook voordelen in de zin van een veel lagere verzekeringspremie, veel onderhoud wat we zelf doen. De prijs van een kleine beurt voor een eend is vele malen lager dan die van de moderne auto, waar jezelf niets aan kunt doen, zelfs een lamp vervangen moet veelal in de garage gebeuren.
Rijd je in de wintermaanden niet, dan kun je haar schorsen, veel motorrijders schorsen hun motor s'winters ook.
En uiteindelijk zullen we toch moeten afwachten hoe de regeling er echt uit gaat zien.
Geen eend, maar een Dyaantje (beige colorado)
http://dyaantje.blogspot.nl/
http://dyaantje.blogspot.nl/
- deusjevo
- Veelvuldig poster
- Contacteer:
Yep, alleen moet hij dan van de openbare weg af en dat betekent dus in een stallling en die kost je echt meer dan 11 euro per maand.JanR schreef: Rijd je in de wintermaanden niet, dan kun je haar schorsen, veel motorrijders schorsen hun motor s'winters ook.
Dyane 6 - 1968 - Blanc EWT
Range Rover Classic - 1972 - Epsom Green
Range Rover Classic - 1972 - Epsom Green
Mee eens : deusjevo : dan moet je ook mogelijkheid tot stallen hebben, ik heb geen familie behalve mijn bejaarde pa, ( mischien op zijn kamer ? JanR? ) betalen kan ik een dure stalling namelijk nietdeusjevo schreef:Yep, alleen moet hij dan van de openbare weg af en dat betekent dus in een stallling en die kost je echt meer dan 11 euro per maand.JanR schreef: Rijd je in de wintermaanden niet, dan kun je haar schorsen, veel motorrijders schorsen hun motor s'winters ook.

even voor de duidelijkheid ik val niemand aan,maar laat mensen nadenken voor ze het bv over 11€ per mnd hebben, dat is 132 per jaar ( en ik heb 3 autotjes)(jah alleen

dus dan loopt het aardig op.Bovendien mogen ze de reeds vrijstelling zomaar terugdraaien? Schandelijk!
en wegdoen heeft geen zin! ( ik zal der een beetje mijn 1e eendje wegdoen georfen van mijn biologische ouders toen ik klein was) ik ben der GEK.
dus mensen! denk ff na voor we elkaar hier in de haren vliegen, niemand zit op deze maatregelen te wachten , toch

Laatst gewijzigd door tinouck op do 1 nov, 2012 00:06, 3 keer totaal gewijzigd.
Waar hebben we het nu over, de waarde van een klassieke eend? Zijn we van plan dan om al onze autos binnenkort te verkopen om er iets aan te verdienen? Ik dacht het niet, ons eendje blijft gewoon, het is een hobby en dat kost nu een maal geld. Persoonlijk lig ik niet wakker van dat tientje per maand, maar wij hebben dan ook maar 1 eend. Voor degenen die er een stuk of wat hebben (6 a 7 is heel gewoon) is het wel even slikken. Dan word het dus schorsen. Komt dan bij dat de auto niet meer op de openbare weg mag staan, met als gevolg ook stallingskosten. Maar als we allemaal zo begaan zijn met het behoud van ons geliefde wagentje, dan laat je deze autootjes toch in de winter niet buiten? Voor het behoud van je klassieker, zul je hem toch echt binnen moeten zetten, een eend roest nu eenmaal als de tering.blanc/rouge2cv schreef:En ik zie net dat de knakkers van de knac wel een petitie hebben maar dan we vanaf 30 jaar en ouder , jaja dat heet concesies doen jaja, die teken ik dus niet want ook met die regeling zijn mijn auto,s niks meer waard en kan ik net zogoed de auto,s in onderdelen gaan verkopen om nog wat terug te krijgen, ze zijn ziek daar in den haag
Mijn eerste eendje( gekocht op mijn 19e,inmiddels 41) staat al bijna 26 jr buiten. Het hangt ervanaf hoe je met het onderhoud omgaat.schermer schreef:Waar hebben we het nu over, de waarde van een klassieke eend? Zijn we van plan dan om al onze autos binnenkort te verkopen om er iets aan te verdienen? Ik dacht het niet, ons eendje blijft gewoon, het is een hobby en dat kost nu een maal geld. Persoonlijk lig ik niet wakker van dat tientje per maand, maar wij hebben dan ook maar 1 eend. Voor degenen die er een stuk of wat hebben (6 a 7 is heel gewoon) is het wel even slikken. Dan word het dus schorsen. Komt dan bij dat de auto niet meer op de openbare weg mag staan, met als gevolg ook stallingskosten. Maar als we allemaal zo begaan zijn met het behoud van ons geliefde wagentje, dan laat je deze autootjes toch in de winter niet buiten? Voor het behoud van je klassieker, zul je hem toch echt binnen moeten zetten, een eend roest nu eenmaal als de tering.blanc/rouge2cv schreef:En ik zie net dat de knakkers van de knac wel een petitie hebben maar dan we vanaf 30 jaar en ouder , jaja dat heet concesies doen jaja, die teken ik dus niet want ook met die regeling zijn mijn auto,s niks meer waard en kan ik net zogoed de auto,s in onderdelen gaan verkopen om nog wat terug te krijgen, ze zijn ziek daar in den haag
bij mij staat ze al buiten vanaf der 3e jr.
Gewone auto;s heb ik niet, hoef en wil ik ook niet.Maar mijn A types hebben voor mij wel veel emotie ja.
.Bovendien mogen ze de reeds vrijstelling zomaar terugdraaien? Schandelijk!
en wegdoen heeft geen zin! ( ik zal der een beetje mijn 1e eendje wegdoen georfen van mijn biologische ouders toen ik klein was) ik ben der GEK.
dus mensen! denk ff na voor we elkaar hier in de haren vliegen, niemand zit op deze maatregelen te wachten , toch
[/quote]
De auto's die reeds vrijstelling hebben kunnen ze volgens mij niet zomaar meer terugdraaien, Idd zit niemand op deze maatregel te wachten, maar de reden voor het invoeren van een belastingvrije autoleeftijd is een beetje vergeten, scheepsladingen dikke duitse diesels zijn er de afgelopen jaren ingevoerd, lekker goedkoop rijden voor semi patsers. Dat de 2cv gemeenschap hier nu ook de dupe van is, is erg jammer, maar helaas is de regeling aan zijn eigen succes ten onder gegaan.
@ tinock, ik weet wat je er voor moet laten en juist voor mensen zoals jij is de nieuwe regeling erg zuur, maar zit nog niet bij de pakken neer. Het is een regeeraccoord en nog geen wet.Er kan nog van alles veranderen.
Mocht het zover komen, dan richt ik hoogstpersoonlijk het "help tinouck de winter door" fonds op.

De auto's die reeds vrijstelling hebben kunnen ze volgens mij niet zomaar meer terugdraaien, Idd zit niemand op deze maatregel te wachten, maar de reden voor het invoeren van een belastingvrije autoleeftijd is een beetje vergeten, scheepsladingen dikke duitse diesels zijn er de afgelopen jaren ingevoerd, lekker goedkoop rijden voor semi patsers. Dat de 2cv gemeenschap hier nu ook de dupe van is, is erg jammer, maar helaas is de regeling aan zijn eigen succes ten onder gegaan.
@ tinock, ik weet wat je er voor moet laten en juist voor mensen zoals jij is de nieuwe regeling erg zuur, maar zit nog niet bij de pakken neer. Het is een regeeraccoord en nog geen wet.Er kan nog van alles veranderen.
Mocht het zover komen, dan richt ik hoogstpersoonlijk het "help tinouck de winter door" fonds op.
Laatst gewijzigd door schermer op do 1 nov, 2012 00:41, 1 keer totaal gewijzigd.