welke accu kopen?
- André Post
- Heavy user
- Berichten: 2171
- Lid geworden op: vr 8 apr, 2005 20:27
- Locatie: Beverwijk
Meten, met een ampere meter of er iets de accu belast als alles uit is.Guro schreef:Een volledig opgeladen accu die nu al 2 keer achter elkaar in 1 nacht leeg loopt zonder dat ik gekke dingen aan de auto heb gedaan is toch gewoon aan vervanging toe? Of kan het ook nog iets anders zijn?
Je kan ook simpel een accu pool loshalen en dan een 4 watt lampje er tussen houden, mag niet oplichten.
Laat ook eens een accu pool los tijdens de nacht, is de accu dan nog wel vol weet je ook zeker dat er een lekstroom is.
2CV 18PK 1970, Méhari 1972,
Berlingo 2001 multispace,
2CV6 1987 is naar mijn dochter gegaan.
Honda CX500C 1982 herboren.
Berlingo 2001 multispace,
2CV6 1987 is naar mijn dochter gegaan.
Honda CX500C 1982 herboren.
-
- Heavy user
- Berichten: 2930
- Lid geworden op: wo 4 feb, 2004 20:36
- Locatie: amsterdam
Is dat zo? dat je dynamo harder moet werken bij een 43 Ah accu??? zoals gerard het al probeerde uit te leggen is een accu toch een soort van voorraad vat?David schreef:Persoonlijk zou ik nooit een zwaardere accu monteren, 36Ah is voor mij prima.
Doordat de dynamo harder moet sleuren aan een zwaardere accu, gaat mijn verbruik omhoog.
En alles doet het perfect, waarom zou ik zwaarder gaan?
en 43 Ah lijkt mij niet overdreven. Het hangt er een beetje van af hoe en wat. ik heb bijvoorbeeld ietsjes zwaardere lampen voor en rij bijvoorbeeld op vakantie met een aanhangertje rond...
hoewel mijn eend altijd wel redelijk start, vind ik het wel een fijn idee om wat reserve te hebben. soms rij ik (in herfst winter, wanneer het starten toch iets minder makkelijk gaat) korte stukjes met volle verlichting. in die korte stukjes rijden ontlaad de accu meer door het starten dan dat er bijgeladen kan worden.
die anarchistische ente, 2cv6 special '85, rijdend.
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction
Kijk, dat zijn tips waar je wat van opsteekt. Dit ga ik vanacht even doen. Bedankt!André Post schreef:Laat ook eens een accu pool los tijdens de nacht, is de accu dan nog wel vol weet je ook zeker dat er een lekstroom is.Guro schreef:Een volledig opgeladen accu die nu al 2 keer achter elkaar in 1 nacht leeg loopt zonder dat ik gekke dingen aan de auto heb gedaan is toch gewoon aan vervanging toe? Of kan het ook nog iets anders zijn?
Zo dood als een pier vanmorgen.Guro schreef:Kijk, dat zijn tips waar je wat van opsteekt. Dit ga ik vanacht even doen. Bedankt!André Post schreef:Laat ook eens een accu pool los tijdens de nacht, is de accu dan nog wel vol weet je ook zeker dat er een lekstroom is.Guro schreef:Een volledig opgeladen accu die nu al 2 keer achter elkaar in 1 nacht leeg loopt zonder dat ik gekke dingen aan de auto heb gedaan is toch gewoon aan vervanging toe? Of kan het ook nog iets anders zijn?
-
- Heavy user
- Berichten: 2930
- Lid geworden op: wo 4 feb, 2004 20:36
- Locatie: amsterdam