welke accu kopen?

Thijs
Heavy user
Heavy user
Berichten: 3067
Lid geworden op: vr 14 jan, 2011 20:17
Locatie: Drachten en omkriten

Bericht door Thijs » za 20 okt, 2012 13:51

Das minder dan de helft van 90......

Maarre, die zal het prima doen hoor.

Misschien is het handig hem gewoon met een losse lader op te laden voor je gaat storingzoeken.

Guro

Bericht door Guro » di 6 nov, 2012 09:35

Een volledig opgeladen accu die nu al 2 keer achter elkaar in 1 nacht leeg loopt zonder dat ik gekke dingen aan de auto heb gedaan is toch gewoon aan vervanging toe? Of kan het ook nog iets anders zijn?

Gebruikersavatar
David
Heavy user
Heavy user
Berichten: 3331
Lid geworden op: vr 21 mar, 2008 07:20

Bericht door David » di 6 nov, 2012 09:40

Persoonlijk zou ik nooit een zwaardere accu monteren, 36Ah is voor mij prima.

Doordat de dynamo harder moet sleuren aan een zwaardere accu, gaat mijn verbruik omhoog.

En alles doet het perfect, waarom zou ik zwaarder gaan?

Gebruikersavatar
André Post
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2171
Lid geworden op: vr 8 apr, 2005 20:27
Locatie: Beverwijk

Bericht door André Post » di 6 nov, 2012 12:39

Guro schreef:Een volledig opgeladen accu die nu al 2 keer achter elkaar in 1 nacht leeg loopt zonder dat ik gekke dingen aan de auto heb gedaan is toch gewoon aan vervanging toe? Of kan het ook nog iets anders zijn?
Meten, met een ampere meter of er iets de accu belast als alles uit is.
Je kan ook simpel een accu pool loshalen en dan een 4 watt lampje er tussen houden, mag niet oplichten.
Laat ook eens een accu pool los tijdens de nacht, is de accu dan nog wel vol weet je ook zeker dat er een lekstroom is.
2CV 18PK 1970, Méhari 1972,
Berlingo 2001 multispace,
2CV6 1987 is naar mijn dochter gegaan.
Honda CX500C 1982 herboren.

dyane_maniac
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2930
Lid geworden op: wo 4 feb, 2004 20:36
Locatie: amsterdam

Bericht door dyane_maniac » di 6 nov, 2012 13:49

David schreef:Persoonlijk zou ik nooit een zwaardere accu monteren, 36Ah is voor mij prima.

Doordat de dynamo harder moet sleuren aan een zwaardere accu, gaat mijn verbruik omhoog.

En alles doet het perfect, waarom zou ik zwaarder gaan?
Is dat zo? dat je dynamo harder moet werken bij een 43 Ah accu??? zoals gerard het al probeerde uit te leggen is een accu toch een soort van voorraad vat?

en 43 Ah lijkt mij niet overdreven. Het hangt er een beetje van af hoe en wat. ik heb bijvoorbeeld ietsjes zwaardere lampen voor en rij bijvoorbeeld op vakantie met een aanhangertje rond...

hoewel mijn eend altijd wel redelijk start, vind ik het wel een fijn idee om wat reserve te hebben. soms rij ik (in herfst winter, wanneer het starten toch iets minder makkelijk gaat) korte stukjes met volle verlichting. in die korte stukjes rijden ontlaad de accu meer door het starten dan dat er bijgeladen kan worden.
die anarchistische ente, 2cv6 special '85, rijdend.
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction

Guro

Bericht door Guro » di 6 nov, 2012 15:03

André Post schreef:
Guro schreef:Een volledig opgeladen accu die nu al 2 keer achter elkaar in 1 nacht leeg loopt zonder dat ik gekke dingen aan de auto heb gedaan is toch gewoon aan vervanging toe? Of kan het ook nog iets anders zijn?
Laat ook eens een accu pool los tijdens de nacht, is de accu dan nog wel vol weet je ook zeker dat er een lekstroom is.
Kijk, dat zijn tips waar je wat van opsteekt. Dit ga ik vanacht even doen. Bedankt!

Guro

Bericht door Guro » wo 7 nov, 2012 09:45

Guro schreef:
André Post schreef:
Guro schreef:Een volledig opgeladen accu die nu al 2 keer achter elkaar in 1 nacht leeg loopt zonder dat ik gekke dingen aan de auto heb gedaan is toch gewoon aan vervanging toe? Of kan het ook nog iets anders zijn?
Laat ook eens een accu pool los tijdens de nacht, is de accu dan nog wel vol weet je ook zeker dat er een lekstroom is.
Kijk, dat zijn tips waar je wat van opsteekt. Dit ga ik vanacht even doen. Bedankt!
Zo dood als een pier vanmorgen.

dyane_maniac
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2930
Lid geworden op: wo 4 feb, 2004 20:36
Locatie: amsterdam

Bericht door dyane_maniac » wo 7 nov, 2012 10:52

met een pool losgehaald?
die anarchistische ente, 2cv6 special '85, rijdend.
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction

Gebruikersavatar
David
Heavy user
Heavy user
Berichten: 3331
Lid geworden op: vr 21 mar, 2008 07:20

Bericht door David » wo 7 nov, 2012 11:45

Dan is je accu gewoon overleden.

Guro

Bericht door Guro » wo 7 nov, 2012 14:04

Yep. Had hem eerst vol laten lopen en toen beide polen er af. Vanmorgen opnieuw geïnstalleerd maar deed niets.
Heb al een nieuwe besteld. Hoop dat hij er voor zaterdag is, dan heb ik een lasdate met Ed.

Kulio
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 769
Lid geworden op: vr 28 mar, 2008 08:26
Locatie: Condezaygues, Frankrijk

Bericht door Kulio » do 8 nov, 2012 06:35

Elke garage heeft een accutester. die aangeeft wat de echte capaciteit van de accu in de huidige staat is. Als die (veel) lager is dan hij behoort te zijn verschijnt er op het scherm de boodschap "Vervangen".
Geen injectie
Geen elektronica (behalve 123)
Geen turbo
Geen problemen!

Gebruikersavatar
Gerard2cv
Super eendkenner
Super eendkenner
Berichten: 2885
Lid geworden op: za 22 mar, 2003 10:57
Locatie: Hongarije

Bericht door Gerard2cv » do 8 nov, 2012 08:15

Guro,let er op dat ze bij de levering van de accu,deze eerst minimaal 20min.onder lading zetten. Anders zal de geleverde hoeveelheid lading nooit bereikt kunnen worden.

Guro

Bericht door Guro » do 8 nov, 2012 22:46

Hij zou gebruiksklaar worden geleverd, dan hebben ze dat toch wel gedaan denk ik?
In ieder geval bedankt voor de tip.

Gebruikersavatar
Gerard2cv
Super eendkenner
Super eendkenner
Berichten: 2885
Lid geworden op: za 22 mar, 2003 10:57
Locatie: Hongarije

Bericht door Gerard2cv » vr 9 nov, 2012 08:10

Laten ze het dan maar schriftelijk op de factuur zetten.Dan heb je zekerheid.

Guro

Bericht door Guro » vr 9 nov, 2012 23:39

Wat is dat lekker zeg, zo'n nieuwe accu. Heb toch een dag of drie niet gereden

Plaats reactie