vreemd hoog verbruik

Plaats reactie
AZL57
Addicted user
Addicted user

vreemd hoog verbruik

Bericht door AZL57 » vr 9 nov, 2012 00:01

Ik merk sinds een maandje dat mijn verbruik erg omhoog is gegaan. Ik dacht eerst nog dat het aan mijn bandenspanning lag. Die was inderdaad nogal laag maar nu heb ik weer maar ongeveer 100km gereden met een halve tank??? Beetje veel van het goede lijkt me? Ik merk niets aan de auto, geen aanlopende rem, start perfect, loopt mooi, trekt zeer goed. Iemand enig idee? Zou het alleen het koudere weer kunnen zijn de laatste tijd?
diverse Citroens, wat anders.

Kulio
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster

Bericht door Kulio » vr 9 nov, 2012 06:35

Ik denk aan een lekkage in de benzineleiding. Kijk ook eens goed naar de rubber slang tussen de benzinepomp en de carbu. In de bocht voor de aansluiting naar de carbu ontstaan nog weleens scheurtjes. Daar loopt dan de benzine uit tijdens het rijden. Maar het probleem kan ook zitten in de leiding van de tank naar de pomp. Dat zie je als je onder de auto kruipt.

P.S. Nooit zomaar onder de opgekrikte auto kruipen. Zet er altijd steunen onder.
Geen injectie
Geen elektronica (behalve 123)
Geen turbo
Geen problemen!

JanR
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster

Bericht door JanR » vr 9 nov, 2012 07:12

Of op een brug, daar zie je het het beste.
Geen eend, maar een Dyaantje (beige colorado)
http://dyaantje.blogspot.nl/

David
Heavy user
Heavy user

Bericht door David » vr 9 nov, 2012 07:41

Het lek kan dus bovenop de tank zitten, dat kun je niet altijd goed zien.
Mar wel ruiken :D

Dus kijk uit met roken.

achtpeter
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster

Bericht door achtpeter » vr 9 nov, 2012 11:34

Bij zoveel benzineverlies zul je het toch in het traject vanaf de benzinepomp moeten zoeken. Een flink lek bovenop de tank zou er toe leiden dat de benzinepomp niet meer aanzuigt. Dat is blijkbaar niet het geval; goed starten en lopen immers. Dus inderdaad: Lekkage tussen pomp en carbu, klemmende vlotter, een niet sluitende vlotternaald, eventueel een lekje in het pompmembraan. Ik ben wel eens bij een auto gehaald waarvan het peil van de motorolie steeg. Dat lag aan dat membraan. Dus check ook effe je oliepeil.

David
Heavy user
Heavy user

Bericht door David » vr 9 nov, 2012 13:39

Mmm daar heb je wel een punt mee inderdaad.

Maar je zou het toch verduveld goed moeten kunnen ruiken als het onder de motorkap zit???

AZL57
Addicted user
Addicted user

Bericht door AZL57 » vr 9 nov, 2012 19:13

Alle slangen en filters zijn nieuw, enige tijd geleden is wel het buisje dat op de pomp staat los geweest, maar ik zie daar geen benzine meer staan. Ik ruik ook geen benzine onder de kap. Zal nog eens op de tank kijken naar dat slangetje daar. Gelukkig heb ik bij de restauratie de balk onder de achterbank weggelaten dus ik kan van boven erbij.
Het kan inderdaad zijn dat de pomp niet meer helemaal lekker is inwendig. Hij is ook al bijna 30 jaar oud.... :shock:

AZL57
Addicted user
Addicted user

Bericht door AZL57 » za 1 dec, 2012 17:55

Het is opgelost, hoogstwaarschijnlijk een combinatie van veel te lage bandenspanning en mijn laatste tijd wat agressievere rijstijl. Nu is het verbruik weer redelijk normaal, kalm aan....

Plaats reactie