Restauratie rode 2cv6, kontaktslot
-
- Veelvuldig poster
- Contacteer:
- Michiel van G.
- Heavy user
- Contacteer:
- summersnoek
- Regelmatige poster
RobM schreef:ah, dus de ervaringen met beide zijn goed, met de sicaflex wat minder. In de bootjeswereld is ook wel bekend dat op bepaalde sicaflex de verf niet goed hecht.
vandaag aan het kitten geslagen; ik had van beide nog wat staan. De carosseriekit is veeeeel dunner dan de polymax. Die druk ik verder in de naad. Dat lijkt mij beter.
Ik kit nu de binnenkant met de carosseriekit. De naad van het motorkapscharnier en aan de achterkant bij de achterlichtbalk met polymax. Nu voor de vakantie de onderkant en het chassis nog in de RX4 en RX10 en de boel kan weken lang drogen.
Voor de holle ruimten heb ik zo'n onderbus spuit uit een set van Ferm. Ik ben al even op zoek om daar een verlengslang op de krijgen speciaal voor holle ruimten. Op een landrover forum las ik dat zoiets schijnt te bestaan.
De vorige eend met die bus van Ferm en dan 6 Atm er op, dan kom je ook wel in alle hoeken van het chassis en dorpels. Maar ik wil het nu eens anders doen.
Iemand een tip?
Gr Rob
RX 4?
Crisis is van 2 eenden 1 eend maken
1982 2cv6 (in wording) zdz koets
1929 Austin Seven SWB Tourer
- summersnoek
- Regelmatige poster
Hele klus zo, maar wel heel erg mooi. Mij staat ook nog aardig wat laswerk te wachten. Dus met jouw verslagen kan ik zeer goed uit de voeten. Dank RobM. Ook het nodige commentaar en tips van David zijn zeer interessant. Top project zo. Mijn complimenten in het kwadraat en tot zover bedankt voor de leermomenten. : )
-
- Veelvuldig poster
- Contacteer:
dank voor het compliment, leuk.
Mijn project ligt even stil: ik wil de binnenkan van de koets en het chassis goed behandelen met RX5 en RX7 maar kan niet aan een drukspuit voor holle ruimten komen. Ben zelf al wat aan het knutselen geweest maar het is nog niet gelukt. Ik wil dat wel graag met wat hogere druk doen ivm vernevelen.
Op het landrover-forum staat een verslag:
http://mikesander.runde.nl/
maar die gebruiken een bus waar de lucht ingespoten wordt, en ik heb er één die werkt met een venturi: lucht wordt snel door een pijpje geblazen en dat geeft onderdruk in het busje waardoor de vloeistof opgezogen wordt. En dat kon wel eens problemen geven met het wat dikkere RX7
als iemand een holle-ruimten spuit te leen heeft voor een zaterdagmiddag dan houdt ik me aanbevolen.
Ben nu vanaf februari bezig. Hij zou volgend jaar de weg op kunnen maar ik heb geen haast. Daarnaast krijg ik klachten over het spuiten, daar moet ik een andere oplossing voor bedenken.
Gr Rob
Mijn project ligt even stil: ik wil de binnenkan van de koets en het chassis goed behandelen met RX5 en RX7 maar kan niet aan een drukspuit voor holle ruimten komen. Ben zelf al wat aan het knutselen geweest maar het is nog niet gelukt. Ik wil dat wel graag met wat hogere druk doen ivm vernevelen.
Op het landrover-forum staat een verslag:
http://mikesander.runde.nl/
maar die gebruiken een bus waar de lucht ingespoten wordt, en ik heb er één die werkt met een venturi: lucht wordt snel door een pijpje geblazen en dat geeft onderdruk in het busje waardoor de vloeistof opgezogen wordt. En dat kon wel eens problemen geven met het wat dikkere RX7
als iemand een holle-ruimten spuit te leen heeft voor een zaterdagmiddag dan houdt ik me aanbevolen.
Ben nu vanaf februari bezig. Hij zou volgend jaar de weg op kunnen maar ik heb geen haast. Daarnaast krijg ik klachten over het spuiten, daar moet ik een andere oplossing voor bedenken.
Gr Rob
2CV 6 '82 rouge de castille
2CV AZAM '67 gris dandy, verkocht
2CV 6 '86, gesloopt
2CV 6 '86 verkocht
2CV 6 '86, gesloopt
2CV 6 '86 verkocht
- summersnoek
- Regelmatige poster
Vraagje voor RobM.
Hier is ook aardig wat laswerk aan de koets te doen. De koets ligt nu ondersteboven voor het beter krab werk. Het valt ons op dat onder de textiel op het blanke plaatwerk witte kit zit. Dus geen primeur maar kit. De koets is niet eerder van het chassis geweest en de eend is van 1978. Was dat gangbaar bij Citroen om het blanke plaatwerk eerst met kit in te smeren voordat de tectiel werd aangebracht? Weet jij dat Rob? Of misschien iemand anders.
Hier is ook aardig wat laswerk aan de koets te doen. De koets ligt nu ondersteboven voor het beter krab werk. Het valt ons op dat onder de textiel op het blanke plaatwerk witte kit zit. Dus geen primeur maar kit. De koets is niet eerder van het chassis geweest en de eend is van 1978. Was dat gangbaar bij Citroen om het blanke plaatwerk eerst met kit in te smeren voordat de tectiel werd aangebracht? Weet jij dat Rob? Of misschien iemand anders.
- Michiel van G.
- Heavy user
- Contacteer:
- summersnoek
- Regelmatige poster
Nou, dat valt dus reuze mee. Onder veel van die kit zit mooi blank staal.
Dat nu de vloerplaten, voetenbak, 1 dorpel en binnenschermen achter aan vervanging
toe zijn mag wel eens na 34 jaar.
Maar ik begrijp van jou Michiel dat het dus wel gebruikelijk was om die kit er op te smeren.
Dat nu de vloerplaten, voetenbak, 1 dorpel en binnenschermen achter aan vervanging
toe zijn mag wel eens na 34 jaar.
Maar ik begrijp van jou Michiel dat het dus wel gebruikelijk was om die kit er op te smeren.
- Bertje Beige
- Veelvuldig poster
@Rob, ik heb mijn acadiane ook vol RX 5 en 7 gezet met een compressor, maar ik heb de RX 7 verdund met RX 5, en ik heb zo'n venturispuit gebruikt waar een lange slang aan zit en waar je van die wisselbussen onder kunt schroeven, ik vulde die bussen gewoon met een mix, weet alleen de mengverhouding niet meer , maar daar is met wat experimenteren wel achter te komen
2CV6club1983-acadiane1985-azu1962
-
- Veelvuldig poster
- Contacteer:
kijk, daar gaat het precies mis: ik heb wel zo'n ding maar niet met een slang er aan. Nu ben ik wat aan het pielen met koppelingen en vrachtwagen-remslang, maar het komt allemaal nogal precies. Er moet toch wel flink lucht door dat ding anders komt de vloeistof niet mee. Ik ben al zo ver dat ik een passende koppeling heb, en de remslang past er ook al op. Maar het werkt alleen maar met een kort stukje slang, als ik er twee meter aan doe dan komt er weer geen vloeistof mee. Dus op naar een maatje grotere slang en de koppeling wat opboren. Maar nu liggen de kids op bed an laat ik de compressor niet meer draaien.
De RX7 wil ik gaan verwarmen; dan zal het ook wel dunner woren.
Bertje, Heb jij die spuit nog thuis of had je die geleend?
Gr Rob
De RX7 wil ik gaan verwarmen; dan zal het ook wel dunner woren.
Bertje, Heb jij die spuit nog thuis of had je die geleend?
Gr Rob
2CV 6 '82 rouge de castille
2CV 6 '86, gesloopt
2CV 6 '86 verkocht
2CV 6 '86, gesloopt
2CV 6 '86 verkocht