Velgen verbreden
- Tom Duckpower
- Moderator
- Contacteer:
Markt al eens bekeken?
http://www.2cv.nl/markt/advertenties/17 ... site=2cvnl
gaan tot 165, maar breder moet ook kunnen.
Ik heb verbrede velgen, achter had ik eerst 205 liggen, daar zit nu 185 of 195 op. op een brede velg kunnen nl ook andere breedte maten.
hou wel rekening met een ander weggedrag, met name op nat wegdek (aquaplanning).
Ook zijn ze wat gevoeliger voor sporen in de weg.
bochtenwerk op droog wegdek is wel wat leuker.
http://www.2cv.nl/markt/advertenties/17 ... site=2cvnl
gaan tot 165, maar breder moet ook kunnen.
Ik heb verbrede velgen, achter had ik eerst 205 liggen, daar zit nu 185 of 195 op. op een brede velg kunnen nl ook andere breedte maten.
hou wel rekening met een ander weggedrag, met name op nat wegdek (aquaplanning).
Ook zijn ze wat gevoeliger voor sporen in de weg.
bochtenwerk op droog wegdek is wel wat leuker.
1986 2CV6 Special Pick Up
1964 Solex Oto Van Der Heem
2003 Audi A2 1.4i
2022 Stromer ST3 Pinion Deep Black
1964 Solex Oto Van Der Heem
2003 Audi A2 1.4i
2022 Stromer ST3 Pinion Deep Black
-
- Veelvuldig poster
- Contacteer:
Hee Tom,
Die heb ik inderdaad gezien. Ik zoek echter wat breder 175, 185, of 195
De effecten spoorvorming klopt , zal wel wat meer slingeren in zo'n kuil.
Aquaplaning ook maar ik ga proberen om mijn eendje straks niet in de regen te gaan gebruiken hehe. Hij is nu net zo schoon :-p
Die heb ik inderdaad gezien. Ik zoek echter wat breder 175, 185, of 195
De effecten spoorvorming klopt , zal wel wat meer slingeren in zo'n kuil.
Aquaplaning ook maar ik ga proberen om mijn eendje straks niet in de regen te gaan gebruiken hehe. Hij is nu net zo schoon :-p
Who let the duck out!!
2cv6 '86 custom 'Bibiche'
Mini cooper '11
2cv6 '86 custom 'Bibiche'
Mini cooper '11
- Erikjan
- Heavy user
- Contacteer:
Ben nog niet in de buurt van de eend geweest om op te meten zo als beloofd
excuus.
Ik moet wel zeggen dat ik niet de ervaring heb dat de eend gaat aquaplanen met de brede banden.
Alleen in sneeuw rijden doe ik nooit meer met deze banden. Dat heeft me een kentekenplaat gekost. Ik reed normaal in de winter met de Seicento op winterbandjes. Toen die bezetwas ging ik even een boodschap doen met de pickup. Aan het einde van onze straat rem ik, waar de Seicento gelijk stil stond met zn winterbanden gebeurd er met de pickup gewoon niets. En glijd ik de t-splitsing over bom tegen de stoeprand aan de overkant met de bumper en kentekenplaat. Gelukkig was de snelheid hoog uit 5km/h en kwam er geen auto aan. Schade alleen de kentekenplaat. Snel de eend terug gezet en even gewacht op de Seicento.
Wel iets zwaarder sturen indd. Maar dat valt eigenlijk ook nog wel mee door iets hogere bandenspanning.
excuus.
Ik moet wel zeggen dat ik niet de ervaring heb dat de eend gaat aquaplanen met de brede banden.
Alleen in sneeuw rijden doe ik nooit meer met deze banden. Dat heeft me een kentekenplaat gekost. Ik reed normaal in de winter met de Seicento op winterbandjes. Toen die bezetwas ging ik even een boodschap doen met de pickup. Aan het einde van onze straat rem ik, waar de Seicento gelijk stil stond met zn winterbanden gebeurd er met de pickup gewoon niets. En glijd ik de t-splitsing over bom tegen de stoeprand aan de overkant met de bumper en kentekenplaat. Gelukkig was de snelheid hoog uit 5km/h en kwam er geen auto aan. Schade alleen de kentekenplaat. Snel de eend terug gezet en even gewacht op de Seicento.
Wel iets zwaarder sturen indd. Maar dat valt eigenlijk ook nog wel mee door iets hogere bandenspanning.
- Erikjan
- Heavy user
- Contacteer:
Met of zonder witte ringen
Ik denk dat ik ze toch nog maar even zelf hou
Let op als je velgen laat verbreden dat je nieuwe of hele goede gebruikte neemt. De velgen willen aan de binnen kant nog wel eens roesten en dik worden. Daar gaat de sterkte niet op vooruit. En er komen toch wel grotere krachten op de velg.
Ik denk dat ik ze toch nog maar even zelf hou
Let op als je velgen laat verbreden dat je nieuwe of hele goede gebruikte neemt. De velgen willen aan de binnen kant nog wel eens roesten en dik worden. Daar gaat de sterkte niet op vooruit. En er komen toch wel grotere krachten op de velg.
-
- Belgisch Meester Lasser
- Contacteer: