AK400 1975

Plaats hier je verslagen over je restauraties of verbouwingen
Geert
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1638
Lid geworden op: do 4 feb, 2010 16:47

Bericht door Geert » wo 31 okt, 2012 19:11

hvdh schreef:
André Post schreef:De pomp werkt als tijdens het starten benzine komt uit het slangetje wat normaal aan de carburateur zit.

Dus voor niks m'n mond vol benzine?
Ja! Smakelijk ! :(

Gebruikersavatar
AZL57
Addicted user
Addicted user
Berichten: 5114
Lid geworden op: zo 2 sep, 2007 22:08
Locatie: kerkrade

Bericht door AZL57 » wo 31 okt, 2012 19:11

ja nu werkt de pomp als ie eenmaal vol benzine zit, eerst deed ie het ja niet en dan moet je hem volzuigen. (voorzichtig :shock: )
diverse Citroens, wat anders.

Gebruikersavatar
Gerard2cv
Super eendkenner
Super eendkenner
Berichten: 2885
Lid geworden op: za 22 mar, 2003 10:57
Locatie: Hongarije

Bericht door Gerard2cv » do 1 nov, 2012 08:14

Daarom kan je beter aan de vulpijp blazen,als je je mond met een doek afsluit :lol:

hvdh
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 249
Lid geworden op: di 10 aug, 2010 18:00
Locatie: Heerlen
Contacteer:

Bericht door hvdh » do 1 nov, 2012 10:47

Gerard2cv schreef:Daarom kan je beter aan de vulpijp blazen,als je je mond met een doek afsluit :lol:
Ik zal het onthouden voor de volgende keer.
Alle beelden op een rij
www.h2vormgeving.nl/vidal

hvdh
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 249
Lid geworden op: di 10 aug, 2010 18:00
Locatie: Heerlen
Contacteer:

Bericht door hvdh » di 13 nov, 2012 13:48

Ondanks hard zuigen aan de benzinepomp (baaahhh) wilde mijn motor niet starten. Dus maar de standaard punten opnieuw langs gelopen.

Bougies vonken prima, spaning op de bobine, onsteking opengelegd en bleek lekker smerig vanbinnen. Met behulp van de voorraad van AZL57 (bedankt!) 'nieuwe' contactpuntjes en condensor ingebouwd. Mooi afstellen en opnieuw starten. Helaas, pindakaas!!!
Dus benzinepomp losgeschroefd en open gemaakt. Viel reuze mee wat ik tegenkwam. Nu de onderdelen nog lekker schoonmaken en opnieuw inbouwen. Ben natuurlijk benieuwd of het euvel hiermee verholpen is en de motor wel start. Zaterdag weet ik meer.

Duimen maar.

AfbeeldingAfbeelding
Alle beelden op een rij
www.h2vormgeving.nl/vidal

Geert
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1638
Lid geworden op: do 4 feb, 2010 16:47

Bericht door Geert » di 13 nov, 2012 17:38

Heb je dat membraan van de pomp nog gecontroleerd op scheuren of gaatjes ?

hvdh
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 249
Lid geworden op: di 10 aug, 2010 18:00
Locatie: Heerlen
Contacteer:

Bericht door hvdh » di 13 nov, 2012 18:50

Geert schreef:gecontroleerd op scheuren of gaatjes?
Het membraan ziet er goed uit. Geen scheuren of gaatjes (op 6 na), maar misschien moet ik geen risico nemen nu hij toch open ligt. Een 'nieuwe' kost waarschijnlijk niet de hoofdprijs.
Heb je nog een bruikbare over?
Alle beelden op een rij
www.h2vormgeving.nl/vidal

Geert
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1638
Lid geworden op: do 4 feb, 2010 16:47

Bericht door Geert » di 13 nov, 2012 19:15

Ha, nee helaas !
Misschien moet je even over de grens wippen naar Brüggen , Dld , is niet zo heel erg ver van Heerlen.

hvdh
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 249
Lid geworden op: di 10 aug, 2010 18:00
Locatie: Heerlen
Contacteer:

Bericht door hvdh » wo 14 nov, 2012 11:57

Geert schreef:Misschien moet je even over de grens wippen naar Brüggen
He, die ken ik niet. Heb je misschien een adres voor mij?
Alle beelden op een rij
www.h2vormgeving.nl/vidal

hvdh
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 249
Lid geworden op: di 10 aug, 2010 18:00
Locatie: Heerlen
Contacteer:

Bericht door hvdh » do 22 nov, 2012 13:56

Kan iemand mij helpen aan het RAL-nummer van de kleur Beige Vanneau AC 083? De plaatselijke verfboer kan het nummer niet achterhalen en wil gaan vergelijken met het gespoten plaatwerk. Helaas is die niet meer zuiver van kleur.

Dus: wie kan mij helpen aan het juiste RAL-nummer van AC 083?
Alle beelden op een rij
www.h2vormgeving.nl/vidal

Gebruikersavatar
AZL57
Addicted user
Addicted user
Berichten: 5114
Lid geworden op: zo 2 sep, 2007 22:08
Locatie: kerkrade

Bericht door AZL57 » do 22 nov, 2012 18:44

ook de binnenkant van je deuren niet? Ook even bij autoschade bedrijven vragen voor de verf ze moeten alleen de oude recepten nog hebben. Dan kunnen ze het maken. Klerucode staat op rond alu-plaatje onder de motorkap. (tenzij deze auto dat al niet meer had).
diverse Citroens, wat anders.

Geert
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1638
Lid geworden op: do 4 feb, 2010 16:47

Bericht door Geert » do 22 nov, 2012 22:23

AZL57 schreef:ook de binnenkant van je deuren niet? Ook even bij autoschade bedrijven vragen voor de verf ze moeten alleen de oude recepten nog hebben. Dan kunnen ze het maken. Klerucode staat op rond alu-plaatje onder de motorkap. (tenzij deze auto dat al niet meer had).
Dat is het AC nummer, maar hij had graag het RAL nummer ....

Thijs
Heavy user
Heavy user
Berichten: 3067
Lid geworden op: vr 14 jan, 2011 20:17
Locatie: Drachten en omkriten

Bericht door Thijs » do 22 nov, 2012 22:59

Die is er dus niet.....

supercees
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1770
Lid geworden op: ma 6 jun, 2005 20:40
Locatie: stompwijk (zh)

Bericht door supercees » do 22 nov, 2012 23:00

heb je hier wat aan : http://www.ralkleur.nl ? de ralkleuren die het dichtst in de buurt komen kan je dan in een verfwinkel in het echt vergelijken met de kleur van je auto, neem bijvoorbeeld het driehoekje mee wat tussen voorspatbord en motorkap zit.
2cv6 1985, BX 1.9 TRI break

hvdh
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 249
Lid geworden op: di 10 aug, 2010 18:00
Locatie: Heerlen
Contacteer:

Bericht door hvdh » vr 23 nov, 2012 12:39

Geert schreef:Dat is het AC nummer, maar hij had graag het RAL nummer ....
Juist Geert! Het AC nummer heb ik natuurlijk, nu nog de RAL vertaling. Het vergelijken met een stukje bestaand vind ik geen lekkere oplossing. Het wordt mij dan teveel een gok en uit julllie reactie's begrijp ik dat er ook geen nummer is.

De suggestie van AZL57 vind ik een goeie. Ik ga eens navragen bij een schadeherstelbedrijf. Kijken of zij hem uit hun systeem kunnen toveren.
Alle beelden op een rij
www.h2vormgeving.nl/vidal

Plaats reactie