2cv met sahara gedachtengang

Jeroen-citroen
Moderator

Bericht door Jeroen-citroen » wo 21 nov, 2012 20:51

@LPGo

Lees even goed wat Supercees en JanR zeggen en je weet wat ik had willen zeggen.

Verdere discussies over de reclame regels worden niet op het forum gevoerd en zal zonder kennisgeving verwijderd worden. Als de regels je niet aanstaan staat het je vrij dit forum niet te bezoeken.
weet wat je zegt maar zeg niet altijd wat je weet

inmijneendje
Moderator
Contacteer:

Bericht door inmijneendje » wo 21 nov, 2012 21:09

LPGo schreef:
supercees schreef:
LPGo schreef:Dit is het reinste gel*l......
Voisin, Perret in Frankrijk ,PP in Belgie, Weber in Zwitseland maken ook deze sets. Voisin was de eerste, die maakte ze al meer dan 30 jaar geleden, dus even opletten wat je schrijft!!
hee lpgo, wat schrijf jij agressief, ben je altijd zo boos? doe eens relaxed man, dat is veel leuker.
Niet zozeer aggresief maar ik kan er niet tegen dat elk woord wat je schrijft wel eens reklame kan zijn en dat je dus moet opletten wat je schrijft, nogmaals dit heb ik ook deze week al eerder geschreven ik denk dat dit allemaal niet zozeer reklame is, al helemaal niet als de verkoper het zelf niet schrijft.. ik denk dat iedereen er iets aan heeft en dat het niet mogen noemen van namen nog erger is als het wel noemen ervan.
De meeste tijd zit ik op het i2cvf forum en daar is het veel relaxter dan op dit forum.......

maar nu ik dit schrijf is het alweer off topic en dat mag ook alweer niet......
@LPGo,

Zou je aub de quote knop op de juiste manier kunnen gebruiken zodat het wat beter leesbaar word.

j b
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Contacteer:

Bericht door j b » do 22 nov, 2012 15:22

ik ga gewoon even ontopic verder als jullie het neit erg vinden ;)

@LPGo,
ik heb inmiddels je verslag gelezen op het betreffende forum
wat heb jij er een mooi exemplaar van weten te maken zeg. petje af. en wat je nu aan het maken bent is ook een buitengewoon kunstwerk.

wat mij wel opvalt is dat je schrijft dat je met 1 motor niet boven de 80 weet te komen. dat heb ik over het orrigineel ook al gelezen. daarbij dacht ik dat het kwam door de kleinere motor en bijbehorende vernellingsbak. maar als het bij jouw ook zo is ben ik wel benieuwd naar of je een idee hebt waar het aan kan liggen. het extra gewicht kan ik niet geloven want ik heb afgelopen zomer een caravan achter mijn auto getrokken (is toch echt zwaarder dan motor met versnellingsbak en heeft meer luchtweerstand) en daar kwam ik zonder al te veel problemen mee tot aan de 100!
J B

just drive like you stole it

LPGo
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Contacteer:

Bericht door LPGo » do 22 nov, 2012 16:59

Bedankt, inspiratie genoeg niet dan.... ja toch......

terugkomend op rijd niet harder dan 80....
Het is een combinatie van:

- Grote grove banden die ik meestal op 0,7 bar rijd
- zwaarder gewicht
- interne frictie van de 2e versnellingsbak die toch meedraait met aandrijfassen enz.

Er zitten 2cv4 versnellingsbakken in en 80 is misschien wat overdreven maar meer dan 90
wordt echt moeilijk...
Maar wie rijd er nu op 1 motor met een Sahara, ik niet want met 2 (2cv6) motoren is het gewoon een beest op de weg en ook in het terrein, je weet niet wat je hoort; ruikt; voelt; een hele belevenis.......
verbruik op 2 motoren op de weg is zo'n 1 op 10.......

Een Mehari 4x4 haalt ook geen 100 hoor maak je geen illusies,

Een Voisin of Barbour, e.d. zitten daar nog onder.....

Maar ja dat kun je oplossen door dit....... ook door mij gebouwd........

http://www.international2cvfriends.com/ ... ntercooler

Edit J-C. opmerking verwijderd

j b
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Contacteer:

Bericht door j b » do 22 nov, 2012 19:03

goieendag, jij bent er wel erg goed mee :P. ik heb veel ambitie maar moet het nu nog voor elkaar zien te krijgen.

die lagere snelheid is dan een hoop verklaard.
van die andere systemen wist ik eignelijk niet dat daardoor ook de snelheid omlaag ging.

het blijft gewoon kriebelen dat hele sahara gebeuren.
J B

LPGo
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Contacteer:

Bericht door LPGo » do 22 nov, 2012 20:00

Naar mijn mening is een Sahara het makkelijkste om te bouwen als je het redelijk low budget wilt doen. Als je zelf een draai/freesbank hebt kun je zelf ook wel een set maken met cardanas naar achteren toe....... Als je iets compleet wilt kopen ga dan naar PP of Barbour (trouwens volgens mij is barbour er zelf niet meer actief bij, hij is naar Slovenie verhuist waar zijn vrouw vandaan komt).....

Nog iets over wrijving.

Een (2e) versnellingsbak en aandrijfassen slokt zo'n 3 tot 5 pk op. Een Barbour/Voisin met de cardanas op de priseas (hoogtoerig) slokt in 4x4 nog eens zo'n 3 pk op. Een Mehari 4x4 heeft dit minder omdat dit een laagtoerige cardan is aangesloten op het pignon.

Weber Zwitzerland is een verhaal apart. Deze heeft extra tandwielen, deze versnellen de cardanas nogmaals zodat een as van 10mm dik voldoet als cardanas.

Een Sahara heeft geen last van wringen omdat er geen vaste verbinding tussen de versnellingsbakken is. Het nadeel hiervan is dat als je steil bergop gaat in het terrein de voorwielen kunnen doorspinnen terwijl de achterwielen waarop alle druk staat de achterste motor doen afwurgen....

j b
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Contacteer:

Bericht door j b » vr 23 nov, 2012 09:36

ik wil idd het budged beperken al heb ik wel een paar ideeen om het weer duur te maken. maar dat heeft niets met de sahara techniek te maken maar met de afwerking/uiterlijk/conservatie van de auto

voor mij is het duiidelijk. het wordt een auot met 2 motoren
J B

Plaats reactie