Groot onderhoud/oplappen AZ'tje uit 68
-
- Regelmatige poster
- Contacteer:
Groot onderhoud/oplappen AZ'tje uit 68
Nadat afgelopen zomer duidelijk werd dat mijn 2cv6 (voor sommige hier bekend als de hammerride;) de aanstaande keuring in oktober niet zou over leven, opzoek gegaan naar wat anders.
Dan valt ook op dat een leuke 2cv die max €1000 kost lastig te vinden is!
Uiteindelijk wel een eend met apk gevonden voor dat bedrag, maar dit was wel een '68 er, dus al 44 jaar oud en slechts 425cc......
Origineel was de eend ook allang niet meer, er is het nodige aan versleuteld in die 44 jaar op de weg, dus puristen; jullie kunnen afhaken hier, anders ga je huilen
Uiteindelijk de eend gekocht en meteen beloten hem onderhanden te nemen zolang de hammerite nog apk had. Wegens tijd en geldgebrek is het geen restauratie geworden, maar groot onderhoud.
Hieronder een kort fotoverslag.
Ik ben in elk geval blij met het resultaat en hoop dat ik weer een paar jaar fatsoenlijk vervoer heb!
https://picasaweb.google.com/1066017390 ... mfHEmue3Zg
Dan valt ook op dat een leuke 2cv die max €1000 kost lastig te vinden is!
Uiteindelijk wel een eend met apk gevonden voor dat bedrag, maar dit was wel een '68 er, dus al 44 jaar oud en slechts 425cc......
Origineel was de eend ook allang niet meer, er is het nodige aan versleuteld in die 44 jaar op de weg, dus puristen; jullie kunnen afhaken hier, anders ga je huilen
Uiteindelijk de eend gekocht en meteen beloten hem onderhanden te nemen zolang de hammerite nog apk had. Wegens tijd en geldgebrek is het geen restauratie geworden, maar groot onderhoud.
Hieronder een kort fotoverslag.
Ik ben in elk geval blij met het resultaat en hoop dat ik weer een paar jaar fatsoenlijk vervoer heb!
https://picasaweb.google.com/1066017390 ... mfHEmue3Zg
Laatst gewijzigd door Cubitus op di 27 nov, 2012 11:03, 1 keer totaal gewijzigd.
2cv az 1968
- Jeroen-citroen
- Moderator
-
- Regelmatige poster
- Contacteer:
Thanks, voor het compliment.
Op het schutbord onder de kap vond ik nog het kleurcode plaatje en er stond op AC625. Dit bleek " bleu weekend" te zijn. Ik dacht dat het wel leuk zou zijn om de eend z'n fabriekskleur terug te geven, dus zonder te weten wat voor blauw het zou zijn, de kleur laten mengen.
Ik moet zeggen, vind het best een mooie kleur blauw voor een eend.
Was dit eigenlijk een veel gebruikte kleur in die tijd, weet iemand dat? Het is een in België gebouwde AZ trouwens.
Op het schutbord onder de kap vond ik nog het kleurcode plaatje en er stond op AC625. Dit bleek " bleu weekend" te zijn. Ik dacht dat het wel leuk zou zijn om de eend z'n fabriekskleur terug te geven, dus zonder te weten wat voor blauw het zou zijn, de kleur laten mengen.
Ik moet zeggen, vind het best een mooie kleur blauw voor een eend.
Was dit eigenlijk een veel gebruikte kleur in die tijd, weet iemand dat? Het is een in België gebouwde AZ trouwens.
2cv az 1968
- Peter Parker
- Regelmatige poster
- Tom Duckpower
- Moderator
- Contacteer: